Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-03-20, 17:19
Medlem
greta75s avatar
Jag tycker mycket om "lipsillen" och "snöflingan" Alva. Risken är väl att hon kommer att få det svårt, för snäll bland annat. Fast det finns något där som gör att hon kanske klarar detta på sikt tror jag. Vi får se.

En sak är helt säker, om 20 avsnitt har man ändrat uppfattning om flera deltagare. Vissa växer även om några visar sig va vara exakt det som man tänkte från början.

En som jag tror kan bli en positiv överraskning är "uthyraren" om han kommer tillbaka. Hans ego fick kraschlanda direkt, kanske bra för honom.

Personligen har jag har inte bestämt mig vad jag tycker om de flesta deltagare ännu, tex "vildmarksexperterna". Otroligt imponerande att han fick upp eld och kunskap om att kunna bygga ett bra läger men vi får se framöver hur de är i längden.

Gränslandet drar helt säkert igång nästa vecka. Det är så viktigt för produktionsbolaget för att kunna fylla på med nytt folk när folk hoppar av och för att kunna köra dubbla avsnitt på vardagar.

Kul säsong känns det som!! Älskar upplägget gamla mot unga. De gamla kan ha en bättre chans när de sparkat ut tanterna som alltid åker först varje säsong.
Senast redigerad av greta75 2023-03-20 kl. 17:30.
2023-03-20, 17:36
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrasherradio
För övrigt… tror ni lagen kommer blandas allt efter att säsongen fortsätter? Att den som kommer ut från Ingemansland hamnar i motståndarlaget?

Jag gissar att produktionsbolaget har en ungefärlig plan men att den är extremt flexibel. De korrigerar det som krävs för att det skall vara spännande för tittarna.

Om båda lagen funkar bra och det blir tillräckligt mycket drama så kanske unga mot gamla kvarstår fram till sammanslagningen.

Men säg att ett lag vinner allt 2-3 veckor i rad, ja då skall du se att plötsligt skall 3 medlemmar bytas mellan lagen osv.
2023-03-20, 17:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Tatueringsnål: Men varför? Har han färg också eller? Efter tatuering ska den inte exponeras för sol. Idiotiskt!

[u]Flugbindningsset:[u]Smart. Om han får fisk.
DU kanske var redigare i din analys, men jag var roligare

Anledningen till att jag ville skoja bort hans flugbindningsett är för
att det låter som att han ska sitta och knyta ihop flugorna
på plats (lite so att sitta och tatuera sig på stranden) istället för att det är ett färdigt flugsätt, det formuleringen hade jag krävt

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Blir en intressant säsong pga indelningen av lag.
Unga emot äldre.
Gillar ju Anders Lundin. En gammal räv som har varit med förr.
Varit ganska tuffa tävlingar hittills & hoppas det blir mer av den sorten.
Som vanligt gnälls det i varje grupp trots att det inte gått så lång tid.
Välkommen till tråden min sköna?
2023-03-20, 18:00
Medlem
Skruppes avatar
Kan nog bli en bra säsong i år. Kul att Anders Lundin är tillbaka som programledare.
Är inte Christopher lite lik Butthead?
2023-03-20, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Bra smak (det är ju trots allt flashback) men jag tänker fokusera så lite på Alva att hon inte ens kommer veta om att jag varit med henne

Runk runk runk
https://www.instagram.com/p/CSO9_ahs-cv/
https://www.instagram.com/p/B2t0TOoiJyN/

Dom var inte så bigga som jag hade hoppats
https://www.instagram.com/p/BzqqqGJi-xT/

Men hon är från Malmö så du kan räkna med att hon är svenskfientlig
https://www.instagram.com/p/CBTMgQ9Hgp6/
Fast nu är det nya vindar som blåser och ska hon lyckas ta sig till final så får hon anamma det svenska samhällets nya riktning precis som Nebil och Tora gjorde https://imgur.com/a/gJQQCIh
Det är förfan ingen som vill se några BLMare som finalister heller.
2023-03-20, 19:17
Medlem
Är det bara jag som inte gillar Anders Lundin som programledare? Jag tycker att det blir för myspys med honom och för mycket lekprogram, samt att jag knappt klarar av att höra hans mesiga röst. Är det jag eller har hans röst blivit ännu svagare än tidigare?

För övrigt gillar jag Alva. Visst, hon har lätt till tårarna men verkar ändå genuin och en bra människa. Om den där Salam kommer tillbaka så tror jag att han får det svårt att hämnas och bete sig illa mot henne.

Annars så verkar det upplagt för en hel del konflikter, framförallt i det äldre laget.

Och hoppas att hon som blev sjuk i det unga laget kommer tillbaka. Hon var ögongodis.
2023-03-20, 19:17
Bannlyst
Jag tippar på att Amanda Högvik kommer komma långt och kanske till och med vinna. Hon har full fokus.
Amanda Eliasson har visat rumpan på instagram och därför kan hon inte vara en vinnare, hon kommer snubbla över sina egna bekräftelsehov.

Edit: Och där fick jag äta upp mina ord 5 minuter in i andra avsnittet . Jag överlåter gissandet till andra.
Senast redigerad av BalderDenAndre 2023-03-20 kl. 19:37.
2023-03-20, 19:36
Medlem
Som vanligt så tar de med sig helt onödiga och löjliga saker.
De har en chans att ta med något vettigt som de och gruppen har nytta av, men så tar de med sig saker som doftljus, kungakrona, mormors halsband, nallebjörn, affirmationskort, tarotkort och andra fjantiga prylar
Och en annan grej som har slagit mig är alla dessa hittepåyrken som deltagare för ofta har, som medium och mood manager.
Många chefer och ledare i år också, många välbeställda som vill visa att de visst är normala människor som kan hantera naturen.
Nästan alltid är det dessa chefer som tar med sig totalt onödiga saker, det visar att de inte lever i verkligheten och har ingen aning om vad de ger sig in i.
En bra syn på hur bortkopplad och fördummad den moderna människan är.
Och många runt stockholm, säger ju något.
Älskar robinson, men det här börjar bli löjligt med valet av deltagare. De börjar tappa mitt intresse.
De enda jag gillar någorlunda är Ylva, trots att hon ska lipa hela tiden.
Och självklart Oscar, han är den enda som är kompetent nog för det här, tyvärr så kommer han nog ryka först av alla efter sammanslagning.
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2023-03-20 kl. 19:40.
2023-03-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
De har en chans att ta med något vettigt som de och gruppen har nytta av, men så tar de med sig saker som doftljus, kungakrona, mormors halsband, nallebjörn, affirmationskort, tarotkort och andra fjantiga prylar
Produktionen har rätt mycket att säga till om när det gäller personliga sakerna. De har nog valt att det ska vara ännu mer personligt år. Skulle alla deltagare få välja HELT fritt skulle det ju bara vara tändare, machetes och fiskenät osv.
2023-03-20, 19:48
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderDenAndre
Jag tippar på att Amanda Högvik kommer komma långt och kanske till och med vinna. Hon har full fokus.
Amanda Eliasson har visat rumpan på instagram och därför kan hon inte vara en vinnare, hon kommer snubbla över sina egna bekräftelsehov.

Edit: Och där fick jag äta upp mina ord 5 minuter in i andra avsnittet . Jag överlåter gissandet till andra.
Amanda E är lite för mycket för min smak. Pratar för mycket, för högt och för fort.
Skulle inte förvåna mig om hon om ett par veckor hamnar i Gränslandet, när de andra i laget tröttnat på henne.

Amanda H verkar vara mer sympatisk. Snyggare är hon också.
2023-03-20, 19:49
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Och en annan grej som har slagit mig är alla dessa hittepåyrken som deltagare för ofta har, som medium och mood manager.
Många chefer och ledare i år också, många välbeställda som vill visa att de visst är normala människor som kan hantera naturen.
Nästan alltid är det dessa chefer som tar med sig totalt onödiga saker, det visar att de inte lever i verkligheten och har ingen aning om vad de ger sig in i.
En bra syn på hur bortkopplad och fördummad den moderna människan är.
Och många runt stockholm, säger ju något.
Älskar robinson, men det här börjar bli löjligt med valet av deltagare. De börjar tappa mitt intresse.
De enda jag gillar någorlunda är Ylva, trots att hon ska lipa hela tiden.
Och självklart Oscar, han är den enda som är kompetent nog för det här, tyvärr så kommer han nog ryka först av alla efter sammanslagning.
Klockrent skrivet! Tack för den👍
Men tippar inte någon som vinnare än. Finns för många "kloka" deltagare...just nu.
2023-03-20, 19:52
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
DU kanske var redigare i din analys, men jag var roligare

Anledningen till att jag ville skoja bort hans flugbindningsett är för
att det låter som att han ska sitta och knyta ihop flugorna
på plats (lite so att sitta och tatuera sig på stranden) istället för att det är ett färdigt flugsätt, det formuleringen hade jag krävt

Välkommen till tråden min sköna?
Jamen, tack...?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in