Skulle beviset att MHs mobil rör sig i Hälsa appen med steg i JJs lägenhet, tillsammans med hennes lögn o att hon svarar på sms vara tillräckligt för att hon ska bli dömd till mord?
Rullman menar att de gjort det i samförstånd då MH hållit i TTs armar/händer mot golvet….
Kan någon hjälpa mig vad som sägs från obduktionen om det? Jag har läst alltså men får uppfattningen om att rättsläkaren säger att det kan vara som MH säger… 😳minns jag rätt? Tror jag har rört till det…
Alltså finns det något som styrker att hon var med o dödade TT fr rättsläkaren?
Känner du någon av de åtalade?
Har du läst FUP?
Tror du fortfarande att mordet var oplanerat?
Skulle inte påstå jag känner någon. Men min kusin gör & umgåtts i deras kretsar. Har läst Fup. Jag tkr bara det är komiskt att vissa här inne skyddar m och försöker få det som j tvingat m vara delaktig osv. Där e så mycket skit m ljugit försökt snacka bort som visar att hon e lika delaktig i allt. Hon har även haft chansen flertal gånger att berätta sanningen. Hade j inte googlat som ett kioskmongo osv tror jag båda hade gått fri från första början.
Hon säger ju att hon tog telefonen och nycklarna till cykeln och var på väg att göra sig av med båda två när grannen haffade henne. Hon glömde nog bort att hon hade den med sig.
Visst ja!
Jag är småsnurrig efter all läsning både av FUP och vindlingarna här av dem som inte läst den.
Det finns egentligen inget som entydigt bevisar att M varit delaktig i mordet, så det rätten får ta ställning till är hennes likgiltighet. Hur kommer de att bedöma den?
Precis det jag skrev frågor på nyss, då är det så som jag uppfattade det. Inga handledsskador heller väl?
Jag såg också den länken någonstans men tror att vi kan släppa det. Troligtvis var det en popup från någon annan skräpsida hon var på. Får själv så när jag finstreamar en serie.
Däremot så reagerade jag på varför hon googlade på mycket på ”pojke 8år blond”, ”pojke 13 år” osv. Massa googlingar på pojkar i olika åldrar. Kan inte komma på en rimlig förklaring.
Tror knappast det kommer upp länkar direkt till en video. Som det här var.
Fetalt alkoholsyndrom, kanske? Att den biologiska mamman söp friskt när hon var gravid? Det vet vi inte men jag gissar på att det kan vara så. Kände en kvinna som har en son med den problematiken.
Läst en hel del om det. Orkar inte leta efter en vettig artikel i ämnet, men Wikipedia får duga så länge:
Känner du någon av de åtalade?
Har du läst FUP?
Tror du fortfarande att mordet var oplanerat?
Skulle inte påstå jag känner någon. Men min kusin gör & umgåtts i deras kretsar. Har läst Fup. Jag tkr bara det är komiskt att vissa här inne skyddar m och försöker få det som j tvingat m vara delaktig osv. Där e så mycket skit m ljugit försökt snacka bort som visar att hon e lika delaktig i allt. Hon har även haft chansen flertal gånger att berätta sanningen. Hade j inte googlat som ett kioskmongo osv tror jag båda hade gått fri från första början.
Det är intressant att MH:s sömn i lägenheten verkar vara ett påhitt från hennes advokat, Mikael Svegfors.
"Svegfors går tillbaka till stunden där Maja berättade om hurdan Tove var när hon lämnade
lägenheten och undrade om Maja inte då var på toaletten och kräktes? Maja svarar att hon
hade inte börjat kräkas utan var på väg in till toan. Han frågar om Tove lämnade lägenheten
innan Maja gick in i badrummet? Hon säger att hon var precis inne i badrummet och därifrån
ser man inte ytterdörren.
Hanundrar om det kan ha hänt att Maja slumrade lite i lägenheten, i Johannas soffa eller säng då de innan kom fram till att hon var där ganska länge. Maja säger att det kan ha hänt.
Förhörsledaren frågar då var i lägenheten hon i så fall slumrade? Hon svarar att hon slumrade
till lite vid köksbordet och rörde sig sedan in vardagsrummet. Hon tillfrågas om hon någon
gång var i sängen? Hon svarar att hon tror att hon satt där för hon tror att telefonen låg i
sängen.
Det vore intressant om åklagaren fångar upp det. Det är ju ändå j-kligt intressant att det inte är något hon själv kommit på (och det här var från förhör 3 eller 4).
Det finns egentligen inget som entydigt bevisar att M varit delaktig i mordet, så det rätten får ta ställning till är hennes likgiltighet. Hur kommer de att bedöma den?
Ja det var så i fallet med flickan Yara där vårdnadshavaren inte ingrep när flickan misshandlades till döds. Båda Iblev fällda för mord men fick olika tånga straff.