• 1
  • 2
2023-03-20, 18:18
Medlem
Hej!
Om du hade haft superkraften att trycka på en pausknapp och stanna tiden så att alla blev som statyer utom du, vad hade du då gjort för att göra bort dina ovänner inför andra?

Mitt bidrag: Jobbade för några år sedan med två killar som verkligen ansträngde sig för att skapa otrivsel för mig och andra på jobbet.

Brukade då fantisera om vad jag skulle göra mot dem om jag kunde pausa tiden.

Killarna ifråga var extremt medvetna om att aldrig visa någon svaghet och var helt enkelt livrädda om sitt rykte som "perfekta" personer.

Brukade fantisera om att jag pausade tiden och sedan bar in dem i högste chefens rum och ställde dem framför honom där han satt vid sitt skrivbord. Deras ansikten skulle då vara helt sabbade av alla tänkbara symboler och bilder ditritat med svart spritpenna och sedan skulle jag sätta igång tiden igen. Tänkte mycket värre saker än så, men ni på humorforumet har ju fantasi😁

Meningslöst? Barnsligt? Svar ja! Men det fick mig alltid att skratta och till slut så betraktade jag dem som enbart rädda fåntrattar med hävdelsekomplex, blev lättare att stå ut med dem.

Detta var bara ett exempel av många, men berätta gärna vad ni skulle ha utsatt er chef, kollega, ovän etc för om ni kunde pausa tiden och göra bort personen ifråga i ett socialt sammanhang?👍😁
Citera
2023-03-20, 18:29
Medlem
AngieDs avatar
Stanna tiden utan att prata om tid själv känns cirkelresonemang, hur ska du beskriva din egna rörelse om du stannat tiden?
Citera
2023-03-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Stanna tiden utan att prata om tid själv känns cirkelresonemang, hur ska du beskriva din egna rörelse om du stannat tiden?

TS har kollat på filmen click från 2006
Citera
2023-03-20, 18:35
Medlem
nedboys avatar
Hade jag kunnat pausa tiden så skulle jag vara upptagen med så mycket annat att jag inte hade brytt mig om folk jag inte gillar.

Hade väl dock åkt in i Ryssland och begravt Putin.
Citera
2023-03-20, 18:37
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hade jag kunnat pausa tiden så skulle jag vara upptagen med så mycket annat att jag inte hade brytt mig om folk jag inte gillar.

Hur kan du göra saker om du pausat tiden?
Citera
2023-03-20, 18:37
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Scnenen där han fiser chefen i ansiktet tänker du på?
Citera
2023-03-20, 18:50
Medlem
Citat:
Scnenen där han fiser chefen i ansiktet tänker du på?

Älskar den scenen😁👍 Kom ihåg att detta är bara ren fantasi och denna overkliga värld så är alla som statyer och ni är den ende som kan röra sig och göra saker!
Citera
2023-03-20, 18:52
Medlem
Citat:

Bara ren fantasi från min sida ingen logik alls, dvs ett tankeexperiment av typen; tänk om det var såhär vad skulle du göra då, det måste inte vara en hämnd mot någon du ogillar egentligen, kan vara vad som helst👍
Citera
2023-03-20, 18:56
Medlem
Citat:

Förstår vad du menar men tänker som att detta är ren fantasi utan logik bakom. Så vad skulle du göra om du kunde pausa tiden och sedan sätta igång den när du ville plus att alla andra utom du var som stillastående statyer, omedvetna och frusna från det ögonblick som du tryckte på "pausknappen"?
Citera
2023-03-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga

Det var faktiskt då jag fick denna tanke! Älskar den filmen!👍👍👍😁
Citera
2023-03-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Intressant kommentar, tänkte inte på allt annat man faktiskt kan göra förutom att göra bort de ovänner man har i sin närhet😁👍
Citera
2023-03-20, 19:00
Medlem
Citat:

Rent logiskt så kan jag inte göra någonting men detta är bara ren fantasi från min sida😊
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in