2023-03-20, 13:30
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ok, tack för info. Då tas det ändå med. Systemet verkar ändå uppbyggt mer till de misstänktas än till målsägandes fördel. Allt hänger på åklagaren, men det finns ju sopiga sådana.

Det är mycket prat i tråden om att MH troligen kommer undan lindrigare än JJ, eftersom Rullman inte kan bevisa att de var två aktiva under själva mordet. Vad tror ni som läst FUPen han har för bevisning som är så stark att den räcker hela vägen?

Jag tror inte MH kan fällas för mord.
Kanske medhjälp men jag tror hon åker dit på att ha varit med och flyttat liket.

Finns tyvärr inte tillräckligt starka bevis på att hon har varit med och strypt.

JJ kommer inte undan då hon öppet pratat om att hon vill skada TT.
Sedan borde hon få straff för bränderna typ mordbrand.

JJ blir kvar frihetsberövad länge men Maja får några få år.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-03-20 kl. 13:34.
Citera
2023-03-20, 13:30
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurusk
Jag har inte kunnat läsa ansökan än, men i media läste jag igår att MH hade hållt fast TTs armar medan JJ ströp henne. Googlesök på hur man gör sig av med en ex-vän och sånt korkat hittades också. Har man sett på mer än ett avsnitt av true crime så vet man att det nästan är omöjligt att bränna en kropp på det sättet.

Det lär inte bli livstid iom låg ålder, att de är ostraffade sen tidigare och det det inte kommer anses finnas risk för återfall. Helt övertygad! Hoppas de får psykvård parallellt med fängelse.
Tror du inte det blir livstid för åtminstone JJ?
F i Malmö fick ju livstid. Det var ju i och för sig dubbelmord men jag skulle ändå säga att detta är väldigt grovt pga JJs tidigare brottslighet med pyromani och mordets planering och råhet.
Citera
2023-03-20, 13:34
Medlem
MH har gjort sin Instagram privat, hoppas hon hann läsa alla fina ord innan‼️
Citera
2023-03-20, 13:34
Medlem
Såg någon som skrev "ska man inte ta hänsyn till MH´s ålder o hur skör hon är"
Är man med o mördar en person får man nog ta konsekvenserna tänker jag
Citera
2023-03-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är det sant att JJ och MH var vid illharjen på söndags morgonen?
Nej? Såvitt jag förstått det så var det först på eftermiddagen.
Citera
2023-03-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willla
Har FUPen kommit ännu?
Nej tyvärr
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja fup suger
Jag har bara kommit till förhöret med J pappa som blir kvällsläsning
Jag tror också än så länge att M är skyldig till mord och hon har inte heller gjort någonting som visar att hon har något samvete
Men enl Silbersky så tror han inte att Maja medverkat till mord

Fast det var väl inte det Silbersky sa.
Tror inte han har den åsikten om hon medverkat eller inte utan han menar att hon inte kommer fällas för mord eftersom det inte finns bevis på hur mycket hon varit med i strypmomentet.
Jag hoppas hon försäger sig i rätten…
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var MH förtrollad av JJ och kär i henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tror fortfarande MH varit kär i JJ, verkligen förtrollad av henne. JJ har inte besvarat detta. JJ har dejtat andra, legat med killar osv. MH har också försökt köra på samma sätt (ligga med killar), men alltid varit kär i JJ oavsett hur mycket hon än låtsas som hon inte är det. Och sen i kombination med anknytningsbesvär, de första kritiska månaderna av ens liv, en känsla av att aldrig höra hemma någonstans. Hon tyckte nog JJ var hennes enda äkta ”familj”. Hon hade säkert gått i döden med henne också, om JJ bett om det.

Ligger nog en hel del i det du tar upp.

Jag tror det också att MH kan ha sett JJ som sin äkta "familj". Beordrade JJ henne något så gjorde hon också detta de flesta gångerna.
Citera
2023-03-20, 13:43
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Började precis tänka på ciderburken igen. Samtliga dryckesburkar har ett identifikationsnummer oftast på nedsidan av burkens etikett, precis intill vad jag misstänker är Ball-logotypen (Ball tillverkar väldigt många burkar, det är som burkarnas Tetra Pak). Detta identifikationsnummer är kopplat till en viss batch alternativt förpackning. Med andra ord, hade den brända ciderburken kommit från ett sexpack som JJ eller MH köpt så kan man bekräfta detta, förutsatt att någon av burkarna i samma sexpack återfunnnits i någon av MGM:s ägo.

Mycket bra reflektion! Alkoholhalten är 4,5 procent så den bör ha inhandlats på ett systembolag. M har inte åldern inne. En del i analysen kan vara att kolla med leverantören vilket Systembolag burken levererats till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Stämmer pappan är Präst och ska enligt vad jag hört haft en hjärtinfakt efter det kommit fram att dom mördat Tove. Undrar om pappan är sjukskriven /jobbar kvar som präst för kan ju inte vara lätt vara präst och samtidigt ha en dotter som är Mördare

MH:s pappa arbetar på Lantmäteriet, enligt tidigare inlägg. Han har förut arbetat mer aktivt som pastor inom Pingstförsamlingen, men enligt tidigt inlägg i tråden predikar han enbart då och då inom församlingen.

Ryktena om pappans hjärtinfarkt och även skriverier om mammans tillstånd, när de fick vetskap om dotterns inblandning i Toves försvinnande är ej verifierat. Kan vara enbart skvaller utan någon som helst grund.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
J och M s agerande kan inte förklaras med alkoholpåverkan. Ingen av dom hade druckit nån större mängd. Det dom gjort är väldigt få som klarar av. Förutom mordet finns det mängder av detaljer som visar på att båda två är störda.

Helt klart är J den drivande och på något sätt får hon med sig sin smått efterblivna knähund på resan. Ska man vara snäll i sin analys av M så verkar hon vara trollbunden av J s omfamnande av henne, trots att J har behandlat M illa flera gånger. Som t.ex då M mådde dåligt efter att ha ätit en haschkaka och inte ville följa med till Nöjet. J blir då arg och springer hem till lägenheten, men vägrar släppa in M. M får då stå utanför J s lägenhet i 5 timmar. Dagen efter blir J återigen arg på M eftersom hon inte vill följa med ut och festa. Livrädd för att bli avvisad och påhoppad av J, (då hon vet vad som kan hända) väljer hon att stå vid hennes sida, trots att hon vet vad hon är kapabel till.

Bara det att M är hungrig 30 min efter mordet och käkar en cheeseburgare i samma lägenhet som liket tycker jag visar på det inte står rätt till.

Att J blir arg på M efter att M lagt sig för att vila i hennes säng strax efter dom kommit tillbaks efter dumpningen är också stört. Vem f…bryr sig om sånt i det läget?

Av det lilla jag läst hittills verkar ju Johanna drivas mycket av olika konflikter, och tankar runt detta. En vän berättar att Johanna blir osams med de flesta.

Tänker att de vänner Johanna har, är sådana som "inte täller till problem".

En av tjejerna som var med på förfesten och földe med till Nöjet, berättar att hon var med när Johanna ville att hon och Maja skulle stanna kvar utanför tills Tove kom. Johanna gick till polisen på andra sidan gatan, medan kompisen tyckte att Johanna och Maj inte verkade varken skadade eller upprörd. Hon tyckte att varför skapa drama, ungefär. Och det hon säger är att hon går hem pga av att hon inte gillar drama och konflikter.

Ja, det kanske förklarar varför denna tjej klarar av att vara med Johanna. Hon bråkar inte, och går kanske undan när det blir konflikter.

En annan vän berättar att Maja blivit accepterad i kompisgänget, och äve om är lite blyg har hon typ blivit tuffare och vågar ta mer plats.

Jag kan tänka mig att detta gör Maja till en extremt utsatt person i följe med en så dominant och "mörk" person som Johanna. Alla säger ju att maja gör det Johanna säger till henne att göra.

Det är riktigt läskigt att ana den skeva dynamiken dem emellan, med de svarta önskningar Johanna har om andra hon har konflikter med.

Det skulle vara mycket intressant att höra någon som är insatt i den psykoliogiska biten, som kan analysera hur man kan få en person med på sin "mördar"resa.

A 153/792 förhör T*uva

" Var Johanna arg eller upprörd när hon sa det här med Molotov coctailen?
Jag kommer inte ihåg om hon var arg eller upprörd. Det är det som är det konstiga med. Jag
har aldrig upplevt Johanna arg eller upprörd. Det är det jag menar med orealistiskt med, att det
aldrig varit i ett art eller upprört tillstånd, men hon har kunnat säga och kasta ur sig sådana här
saker och sen var det inget mer med det, utan hon gick vidare till nästa samtalsämne.
"

Jag tror inte att Johanna behövde vara påverkad, full eller på annat sätt upprörd så det syntes utåt. Det var mer som ett malande hat, och önskningar om att hennes "problem" bara skulle förvinna ur intet, dvs personerna skulle "förvinna".

Johanna kunde bli arg, svarsjuk på de mest konstiga sätt. Det kunde handla om att tränga sig in hos någon för att hon blev arg att någon annan blivit ihop med hennes ex.

Måste kännas otroligt obehagligt för dom som hon är ovän med och dom son nu vittnat till hennes nackdel. Om Johanna inte blir fälld för mord, vem vet vad hon skulle kunna hitta på?
Citera
2023-03-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Att hon skulle sovit så mycket som hon påstår verkar märkligt. Då har ju uppenbarligen någon annan gått omkring med hennes mobil, då appen hälsa registrerat rörelse under tiden hon sovit? Dessutom sa MH i ett tidigt förhör att hon gick på toan när JJ var på donken. Hur kan hon gjort det utan att se TT som då skulle legat där? Skulle JJ ha gömt Tove i ett skåp då? Nej, det låter allt för otroligt. För enligt hennes snyfthistoria om att hon enbart hjälpt JJ att flytta kroppen, så fick hon syn på den döda TT när hon blev väckt av JJ efter donken, och då inlindad i ett lakan i hallen. Det luktar som en tillrättalagd historia ihop med advokaten för att förminska sin roll i det hela.

Nej, det är uppenbart att MH ljuger och förminskar sin roll. Mycket skit kan man säga om JJ, men när hon påstår att MH var med och höll i Toves armar vid dödstillfället, det låter troligt. Nu ska ju bara tingsrätten tro på åklagarens version också, vilken till stor del stämmer överens med JJ's sista berättelse.

MH skulle ju somnat direkt i bilen efter att de dumpat kroppen också? Lider MH av narkolepsi eller? Hela hennes förhör tyder ju på det.

Så må vara. Men det står ju inte mellan att bevisa eller beskydda utan det står i att bevisa hennes delaktighet.

Obviously ljuger Maja ja. Jag tror hon varit medveten om mycket som hänt. Tror hon varit passiv dock.

Det räcker inte med att dom skall tro på det åklagaren säger för att hon skall dömas för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in