2023-03-20, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Borde få livstid!! eller.
?

i det här sjuka landet vet man ju aldrig...

Garanterat livstid för JJ, något annat vore gravt fel och en allvarlig rättsskandal.
Citera
2023-03-20, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det var säkert inte bara otrohet som var orsaken

Det första jag tänker på är att J är en psykopat
Och att T var inte rädd för att säga saker som var obekväma för J
Det acepteras inte av en psykopat /narcissister

Ingen får ostraffat säga något obekvämt till dem

Sen är det långt ifrån alla som mördar
det kan bli andra straff
allt fr att svärta ner en person i omgivningen

Så allt sammantaget som hänt i deras tjaffshistoria och kanske som du säger att T visste något om knark som hon kanske nämde..
Men tjejerna hade ju oavsett en plan med att få T med hem
Så även om T sagt något som inte föll J i smaken så kanske hon ändå hade blivit mördad?

Efter ha sett J gogglingar om att bränna döda m. m så visst hade hon nån form av planer
och svarta tankar.

Normala människor blir också osams ibland utan att göra illa
Skillnaden här är nog helt enkelt att J är en sjuk psykopat

Precis, JJ har berättat för andra att hon vill mörda TT långt innan mordet.

JJ har också gjort tidigare mordförsök på TT samt skrivit en brutal och våldsam hattext om henne och systern.

JJ är livsfarlig!

Att JJ har ev sexuellt antastat TTs döda kropp??? ....

Ett sadistiskt lustmord av en fullbordad psykopat pga raseri, maktbegär och svartsjuka.
Citera
2023-03-20, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Var det inte så att grannen hörde två kraftiga dunsar efter varandra o sedan en tredje liknande duns tätt inpå. Tänker att J fäller T som dunsar i först o tar med sig J i fallet.J har mer kontroll o hamnar snabbt i en position över T. M ansluter o "kastar" sig ner på golvet med för att få kontroll på T's armar. Därav de tre kraftigare dunsarna.
Skulle vara intressant o veta om poliserna varit där samma tidpunkt på natten(ljud träder fram på ett annat sätt då) ngn gång efter för o testa hur detta ljud skulle kunna låta då man handlöst ramlar mot golvet(troligen inte gjorts då jag inte sett det i fupen)
När grannen går uppför att ringa på dörren så hör han väl ca 10 sparkar mot typ vägg eller dörr o det är ju säkert T's sista motstånd.

Skulle säga att TT försöker resa sig, blir omkullkastat igen och faller handlöst. JJ kan också ha dunkat hennes huvud mot stengolvet.

JJ var fullt fokuserad på att döda TT.
Citera
2023-03-20, 05:01
Medlem
Citat:
Läste i förhör med en T**a att J sagt vid ett tidigare tillfälle ca 1-2 år sedan (Även vön till T) att hon skulle vilja döda T
Har även sagt att hon vill slänga in en mototov cocktails hos T
Jag förstår inte att kompisarna har kallat det här fjortisbråk

Det har jag läst i dessa artiklarna. Aftonbladets artikel var först helt öppen innan den blev en plusartikel. Det är därför jag har mina funderingar om droger och att T skulle ha sagt att J har varit otrogen inför festdeltagarna.

Uppgift: 20-åriga kvinnan pratade om att mörda Tove – på kafé för ett år sedan

Den 20-åriga kvinna som misstänks för mordet i Vetlanda ska i januari 2022 ha sagt att hon var så irriterad på Tove att hon ”skulle kunna mörda henne”.

https://omni.se/t/fallet-tove/876d367a-f6f3-4138-8aac-7a3a44ce4e74

Märkligt beteende.

Åtalade 20-åringen sa att hon ville mörda Tove – redan i januari

”Jag är så irriterad att jag skulle kunna mörda henne.” Så ska den 20-åriga kvinnan ha sagt om Tove. Men ingen trodde att hon menade det – förrän efteråt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/15rK9W/hotade-att-slanga-in-en-molotovcocktail-i-toves-hus-fore-mordet

Samma här märkligt beteende.
Citera
2023-03-20, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Att JJ har ev sexuellt antastat TTs döda kropp??? ....

Såna här trådsanningar känns så osmakliga, tycker du inte?
Citera
2023-03-20, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Precis, JJ har berättat för andra att hon vill mörda TT långt innan mordet.

Varför och varför? Alltså allvarligt farligt.
Citera
2023-03-20, 05:05
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
Skrattretande och se så många skydda mh, hon är minst lika delaktig, må hon åka på livstid med. Folk som bara skriver att j övertalar och manipulerat henne är bara ren bullshit. Vi i området som vet hur mh är vet att även fast hon är låg begåvad frf är ett smuts.

Känner du någon av de åtalade?
Har du läst FUP?
Tror du fortfarande att mordet var oplanerat?
Citera
2023-03-20, 05:06
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
har det framkommit varför psykstörda JJ var så arg på T?
Efter att ha läst stora delar av FUP:en, framför allt all kommunikation i text mellan olika parter så är jag nästan övertygad om att JJ är kär i Toves pojkvän. Där finns ganska mycket som kan tydas så. T ex så säger M, Toves syster, att JJ kan glömma umgänge med Tove, syster och pojkvänner. Då skriver JJ till Toves kille och inte vill att deras vänskap ska förstöras. Hon skriver även en hel del illa om Tove till honom.
Citera
2023-03-20, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Efter att ha läst stora delar av FUP:en, framför allt all kommunikation i text mellan olika parter så är jag nästan övertygad om att JJ är kär i Toves pojkvän. Där finns ganska mycket som kan tydas så. T ex så säger M, Toves syster, att JJ kan glömma umgänge med Tove, syster och pojkvänner. Då skriver JJ till Toves kille och inte vill att deras vänskap ska förstöras. Hon skriver även en hel del illa om Tove till honom.

Hade Toves pojkvän varit tillsammans med JJ innan?
Citera
2023-03-20, 05:13
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hade Toves pojkvän varit tillsammans med JJ innan?
inte vad jag kunnat läsa mig till. Däremot verkar de varit vänner.
Citera
2023-03-20, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Jag tror också att det var känsligt med att Tove blev tillsammans med expojkvännen, men jag har hela tiden också trott att Tove var ett extra känsligt ämne för JJ enbart av anledningen att hon inte lät sig kontrolleras.

Expojkvännen till JJ är det Albin?
Citera
2023-03-20, 06:14
Medlem
Citat:
Läste i förhör med en T**a att J sagt vid ett tidigare tillfälle ca 1-2 år sedan (Även vön till T) att hon skulle vilja döda T
Har även sagt att hon vill slänga in en mototov cocktails hos T
Jag förstår inte att kompisarna har kallat det här fjortisbråk

I vilken del av fupen hittae du förhören. Jag kan inte öppna vissa :/.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in