2023-03-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du inte såg det, men jag klistrade in det i mitt inlägg:

A 153/147

Kl 00:52:11 skriver Tover till M*aja "Är du inte på nöjet"
M*aja svarar "naaaj, är du?"
Kl 00:55:29 skriver Tove "Jaaa, haha"

Kanske handlar det om att Tove blivit slagen av JJ? Och hon vet att hon jobbar där? Att hon kanske vill ha stöd och kanske hjälp att hantera det?

Med tanke på det som hänt innan med alla hot har jag trots att Johanna och Maja menar att de ber om förlåtelse för det som hände inne på Nöjet, svårt att förstå hur Tove kunde följa med tjejerna.

Tove verkade ju lite orolig över den där andra M*aja, samtidigt lite berusad. Hon hade kanske inte omdömet att avgöra att tjejerna lurade henne för att hämnas.

Johannas tidigare sökningar och annat som hon berättat, skrivit avslöjar hennes mordiska tankar. Det är en skrämmande insikt och insyn i hennes mycket mörka, hatiska själ.

Hade det inte varit Tove, hade någon annan förr eller senare fått sätta livet till.

Jag är helt säker på det.
Tack
Men jag läste samma i fup

Du har rätt
T hade inte omdömet
hade hon haft det så hade hon gått hem då Albert sa det till henne i det korta samtalet hon hade med honom påvägen hem till J

Tjejerna lurade henne och var mycket angelägna om att få med henne hem
M gick in på Nöjet och kollade av T
medans J stog utanför och passade på T

Detta borde ge rätten en vink om att dom hade ett planerat uppsåt

Jag tror som du
En svart själ som hade gjort en eller fler illa
Hon är sjuk
Citera
2023-03-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tusen tack!!! Äntligen!
Jag har nog läst det mesta i FUP bilaga 153, i stort sett alla förhör, dock inte vänner till JJ.laddar ner Rar filen
Tack igen!
Tack! Nu har jag läst sen dess
Väldigt intressant men svårt att förstå för oss som inte jobbar som Polis, utredare och rättsläkare…
Hur jag än läst… oavsett rättsläkarens bedömning så blir jag osäker på om det räcker? Det vet ju bara ni som har insikt i det eller Ev jobbar med det.
Jag tänker att det väger tungt det hon säger i slutsats man det man läser kan det ju vara ” det” eller ” det”
Hur ska MH klara sig ur det hela?
Känns omöjligt med rörelsen i lgh när Jj är på McDonalds…
Ett förhör jag läste så säger hon att hon går till Toaletten, undertiden Jj är på McDonalds…. Men det kan ju inte stämma såklart då Tove låg där….
Ursch
Citera
2023-03-20, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack
Men jag läste samma i fup

Du har rätt
T hade inte omdömet
hade hon haft det så hade hon gått hem då Albert sa det till henne i det korta samtalet hon hade med honom påvägen hem till J

Tjejerna lurade henne och var mycket angelägna om att få med henne hem
M gick in på Nöjet och kollade av T
medans J stog utanför och passade på T

Detta borde ge rätten en vink om att dom hade ett planerat uppsåt

Jag tror som du
En svart själ som hade gjort en eller fler illa
Hon är sjuk
En av många tankar är ju …Efter allt man läst nu…
Ska man hitta något positivt i det här fruktansvärda😭så är det väl en lättnad för föräldrar som hade sina barn hos henne i skolan 🙏🏻❤️…
Vem vet när hon kunnat bli ” arg”
Citera
2023-03-20, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det var säkert inte bara otrohet som var orsaken

Det första jag tänker på är att J är en psykopat
Och att T var inte rädd för att säga saker som var obekväma för J
Det acepteras inte av en psykopat /narcissister

Ingen får ostraffat säga något obekvämt till dem

Sen är det långt ifrån alla som mördar
det kan bli andra straff
allt fr att svärta ner en person i omgivningen

Så allt sammantaget som hänt i deras tjaffshistoria och kanske som du säger att T visste något om knark som hon kanske nämde..
Men tjejerna hade ju oavsett en plan med att få T med hem
Så även om T sagt något som inte föll J i smaken så kanske hon ändå hade blivit mördad?

Efter ha sett J gogglingar om att bränna döda m. m så visst hade hon nån form av planer
och svarta tankar.

Normala människor blir också osams ibland utan att göra illa
Skillnaden här är nog helt enkelt att J är en sjuk psykopat
Något vittne (kommer inte ihåg vem)sa i förhör att kombinationen Johanna, Maja, Tove så kunde vad som helst hända. Han syftade på att alla tre var instabila och så uppfattar jag också dessa tre tjejer. Förstår inte hur Tove vågade gå fram till Johanna och säga, hur känns det att vara den mest värdelösaste personen. Något sådant ska hon ha sagt till Johanna på Nöjet och då fick Tove ett slag av Johanna. Ändå följer Tove med johanna hem efteråt. I fupen kan man läsa att Tove är rädd för Johanna och har gömt sig för henne tidigare. Tove verkar både instabil och ologisk. Tre tjejer som alla hade/har någon form av problematik/diagnoser som triggar varandra och hatar varandra. Ingen bra kombo. Måtte Johanna få livstid, henne vill ingen möta och bli oense med.
Citera
2023-03-20, 03:06
Avslutad
Borde få livstid!! eller.
?

i det här sjuka landet vet man ju aldrig...
Citera
2023-03-20, 03:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men då kan man fråga sig vad var det Tove hade gjort mot JJ för att hon kände sig överlycklig då Tove nu var död?

har det framkommit varför psykstörda JJ var så arg på T?
Citera
2023-03-20, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Något vittne (kommer inte ihåg vem)sa i förhör att kombinationen Johanna, Maja, Tove så kunde vad som helst hända. Han syftade på att alla tre var instabila och så uppfattar jag också dessa tre tjejer. Förstår inte hur Tove vågade gå fram till Johanna och säga, hur känns det att vara den mest värdelösaste personen. Något sådant ska hon ha sagt till Johanna på Nöjet och då fick Tove ett slag av Johanna. Ändå följer Tove med johanna hem efteråt. I fupen kan man läsa att Tove är rädd för Johanna och har gömt sig för henne tidigare. Tove verkar både instabil och ologisk. Tre tjejer som alla hade/har någon form av problematik/diagnoser som triggar varandra och hatar varandra. Ingen bra kombo. Måtte Johanna få livstid, henne vill ingen möta och bli oense med.
Ja,de tre var verkligen ingen bra kombination. Instabila alla tre.
Tove o Johanna triggade varandra.
Citera
2023-03-20, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
har det framkommit varför psykstörda JJ var så arg på T?

Nej, inte vad jag vet. Det är det jag funderar på.
Citera
2023-03-20, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej men nu vet jag varför klockslaget 02:30 (som senaste kontakt) slank med från början. Det finns med första anmälan som Albin gör. Måste ha varit ett sånt "senaste kontakten med henne var vi halvtretiden".

Därav hängde det med och gjorde mig och flera galna iom att jag har hört det utanför tråden med.
Jag kanske har missat något
Men den sista kontakten T har med A som jag läst i fup/förhör med A är när T är på väg hem till J fr Nöjet

Om jag inte minns fel så var det någon journalist ev i AB som skrivit fel tidpunkt som gjorde oss galet fundersamma
Citera
2023-03-20, 04:09
Medlem
Skrattretande och se så många skydda mh, hon är minst lika delaktig, må hon åka på livstid med. Folk som bara skriver att j övertalar och manipulerat henne är bara ren bullshit. Vi i området som vet hur mh är vet att även fast hon är låg begåvad frf är ett smuts.
Citera
2023-03-20, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nej, inte vad jag vet. Det är det jag funderar på.

Läste i förhör med en T**a att J sagt vid ett tidigare tillfälle ca 1-2 år sedan (Även vön till T) att hon skulle vilja döda T
Har även sagt att hon vill slänga in en mototov cocktails hos T
Jag förstår inte att kompisarna har kallat det här fjortisbråk
Citera
2023-03-20, 04:42
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Hur ska MH klara sig ur det hela?
Känns omöjligt med rörelsen i lgh när Jj är på McDonalds…
Ett förhör jag läste så säger hon att hon går till Toaletten, undertiden Jj är på McDonalds…. Men det kan ju inte stämma såklart då Tove låg där….
När grannen erbjöd skjuts gick Johanna först tillbaka till lägenheten innan hon följde med. Det är möjligt att hon då gömde liket i klädkammaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in