2023-03-20, 00:55
Medlem
Finns det några som helst misstankar om ytterligare gärningsmän (så som skyddande av brottsling, etc.) eller är det bara dessa två förmågor förundersökning och åtal berör?

Ni med "öron mot rälsen" i Vetlandatrakten, hur tar föräldrar och eventuella syskon till gärningsmän respektive offer händelsen?
Citera
2023-03-20, 00:57
Medlem
Jävlar vilken kass smak JJ har på porrfilm, men den har många tittare nu som är nyfikna inklusive mig själv tyvärr.
Citera
2023-03-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja något hände
T kan mycket väl sagt något som inte passade J
Men att mörda pga det är sjukt
J och M
Ville ju få med T hem så någon plan hade dom
Och det var säkert inget gott de planerade

Men att mörda bara för en otrohet. Det måste finnas något mer. Droger kanske har varit med i bilden som JJ har använt och Tove har fått vetskap om och att sedan Tove har varnat JJ både om det ena och det andra.
Citera
2023-03-20, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Håller med om att Johanna verkar vara iaf en fullfjättrad narcissist, och välidigt känslokall. Hon manipulerar allt och alla, klarar inte av minsta konflikt. Styr och ställer, hämnas, sätter kilar i relationer och fjäskar för att få folk på sin sida.
Jag tycker visserligen att Maja kunde ha försökt påkalla hjälp utifrån, när hon börjat se insidan av den svarta Johanna, där Johanna ganska tydligt uttrycker att hon önskar livet ur folk, vill ha med henne på mordbränning mm.

Men samtidigt har jag sett hur kvinnor kan bli helt fast i en så destruktiv relation där de vet med sig att de kan dö, men ändå inte förmår sig att lämna pga v de traumatiska banden. Jag ser ett liknande mönster här, och jag kan se att Maja inte klarar av att hantera Johanna och att hon försöker undvika vissa situationer, men vågar inte säga rent ut.

Hakar på lite lite om den där tjejen som Tove sökte på Nöjet. Verkar ju vara en yngre tjej som Tove kände, M*aja. Tove kontaktade henne för att hon jobbar där, men eftersom hon är under 17 år, kan hon inte jobba efter 22:00.

A 153/147

Kl 00:52:11 skriver Tover till M*aja "Är du inte på nöjet"
M*aja svarar "naaaj, är du?"
Kl 00:55:29 skriver Tove "Jaaa, haha"

A 153/539

Förhör L*inus, barchef Nöjet:

"L*inus berättar att han runt 221016 ca kl 00.15 plockar borden bakom baren vid shuffle
avdelningen. Där satt det två killar vid ett långbord och som han började småprata med. Då
kom det fram en tjej som frågade om L*inus arbetade på Nöjet och om han visste om M*aja
arbetade och om han hade sett henne. De pratade några minuter.
M*aja har ett dubbel efternamn som L*inus inte kommer ihåg och arbetar i köket. Det är inte
den M*aja som omtalas i försvinnandet säger L*inus.
L*inus svarade tjejen att hon inte arbetade just i kväll och att han inte sett henne.
Tjejen frågade igen- är du säker?
L*inus säger att han var helt säker på att hon inte arbetade eftersom hon bara är 17 år och inte
får arbeta efter kl 22.00 och sedan inte får vara där på fritiden pågrund av sin ålder. Dessutom
hade han inte sett henne under eftermiddagen heller.
Tjejen verkade lite halv stimmig och frågade återigen om han verkligen inte sett M*aja för
tjejen hade sett M*aja positionera på Nöjet via "snappchat kartan".
L*inus svarade att hon kanske befann sig på adressen mittemot Nöjet och bara kopplade upp
sig mot Nöjets wi-fi.
L*inus visste att M*aja träffat en kille som bodde på Kvarngatan mittemot Nöjet men ville inte
säga hans namn eftersom deras relation var ny. Killen skulle heta Armin Music.
Tjejen försökte båda ringa och sms till M*aja men hon svarade inte.
Tjejen lämnade bordet.
"
. Jag har för mig att den Maja svarade T
Ett kort meddelande om att hon inte var på Nöjet
Och frågade om T var där
Eller var det T som skrev att hon var på nöjet?..

Men det såg ut som en kort konversation

Jag förstår inte riktiigt varför denna tjej blev så viktig för T denna kväll?
Citera
2023-03-20, 01:06
Medlem
MrDonutss avatar
Läste i nån blaska att J ville anmäla T för misshandeln på Nöjet men att polisen sa "du är onykter, sov på saken och anmäl imorgon".. tror Tove ville motanmäla om jag minns rätt.
Stämmer detta? Är det inte tjänstefel som hade kunnat ändra ödet för alla inblandade? Polisen måste väl upprätta en anmälan?
Borde inte båda parter hamnat i fyllecell/häkte?
Citera
2023-03-20, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Tove hade spår av kräks i sina lungor, och det fanns DNA från henne i golvbrunnen i badrummet. Så kräkslukten poliserna kände kan vara från Toves spya med (förutsatt att hon spydde alltså, men har svårt att förstå varför hon skulle ha rester i lungorna annars).
Var i fupen står det att det påvisat DNA från Tove i golvbrunnen?

Det enda jag finner är att DNA påvisades på undersökt del av golvbrunnens ovansida, men resultatet kunde inte utvärderas på grund av komplexitet.

På resterande undersökta delar av golvbrunnen påvisades ej detekterbart eller tillräcklig mängd DNA.
Citera
2023-03-20, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Jävlar vilken kass smak JJ har på porrfilm, men den har många tittare nu som är nyfikna inklusive mig själv tyvärr.

Vill du förtydliga det där? Porrfilm?
Citera
2023-03-20, 01:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
. Jag har för mig att den Maja svarade T
Ett kort meddelande om att hon inte var på Nöjet
Och frågade om T var där
Eller var det T som skrev att hon var på nöjet?..

Men det såg ut som en kort konversation

Jag förstår inte riktiigt varför denna tjej blev så viktig för T denna kväll?

Ja, du inte såg det, men jag klistrade in det i mitt inlägg:

A 153/147

Kl 00:52:11 skriver Tover till M*aja "Är du inte på nöjet"
M*aja svarar "naaaj, är du?"
Kl 00:55:29 skriver Tove "Jaaa, haha"

Kanske handlar det om att Tove blivit slagen av JJ? Och hon vet att hon jobbar där? Att hon kanske vill ha stöd och kanske hjälp att hantera det?

Med tanke på det som hänt innan med alla hot har jag trots att Johanna och Maja menar att de ber om förlåtelse för det som hände inne på Nöjet, svårt att förstå hur Tove kunde följa med tjejerna.

Tove verkade ju lite orolig över den där andra M*aja, samtidigt lite berusad. Hon hade kanske inte omdömet att avgöra att tjejerna lurade henne för att hämnas.

Johannas tidigare sökningar och annat som hon berättat, skrivit avslöjar hennes mordiska tankar. Det är en skrämmande insikt och insyn i hennes mycket mörka, hatiska själ.

Hade det inte varit Tove, hade någon annan förr eller senare fått sätta livet till.

Jag är helt säker på det.
Citera
2023-03-20, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men att mörda bara för en otrohet. Det måste finnas något mer. Droger kanske har varit med i bilden som JJ har använt och Tove har fått vetskap om och att sedan Tove har varnat JJ både om det ena och det andra.
Det var säkert inte bara otrohet som var orsaken

Det första jag tänker på är att J är en psykopat
Och att T var inte rädd för att säga saker som var obekväma för J
Det acepteras inte av en psykopat /narcissister

Ingen får ostraffat säga något obekvämt till dem

Sen är det långt ifrån alla som mördar
det kan bli andra straff
allt fr att svärta ner en person i omgivningen

Så allt sammantaget som hänt i deras tjaffshistoria och kanske som du säger att T visste något om knark som hon kanske nämde..
Men tjejerna hade ju oavsett en plan med att få T med hem
Så även om T sagt något som inte föll J i smaken så kanske hon ändå hade blivit mördad?

Efter ha sett J gogglingar om att bränna döda m. m så visst hade hon nån form av planer
och svarta tankar.

Normala människor blir också osams ibland utan att göra illa
Skillnaden här är nog helt enkelt att J är en sjuk psykopat
Citera
2023-03-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Vill du förtydliga det där? Porrfilm?
Det klippet JJ kollade på innan eller efter mordet på T.
Citera
2023-03-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Det klippet JJ kollade på innan eller efter mordet på T.

Vad var det för klipp? Hon tittar på porrfilm - vad för någon och var?
Citera
2023-03-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Vad var det för klipp? Hon tittar på porrfilm - vad för någon och var?
Det var nån gangbang/strypsex video som JJ hade i sin historik precis innan eller efter mordet på T.
Finns länk från tidigare sida. (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in