2023-03-19, 22:03
Medlem
Pruttar3000s avatar
Läste i nwt nyss:

”Till NRK säger släktingen till den norska kvinnan:

– Hon var en mycket snäll person. Men hon har levt ett svårt liv.”

Kan man tolka det som att mannen och kvinnan båda var/är missbrukare då med tanke på att mannen tydligen knaprar piller?
Citera
2023-03-19, 22:06
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Den är ju inte lite sjuk, hur har han tänkt i 8år när han ska öppna frysen och ta något att äta, köttbullar? nä inte idag, falukorv? nä, inte de heller. Henne? nä fy fan va äckligt.
Han kanske hade fler än 1 frys
Citera
2023-03-19, 22:07
Medlem
MeMajks avatar
Ett otal gånger har jag läst i tråden att kvinnan är styckad.
Var kommer denna fakta kommit från???

Enda som jag läst är att en avliden kvinna hittats i en frysbox inte någonstans att hon skulle varit styckad
Citera
2023-03-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du svårt med norskan eller...

Jag citerade ju att de kontaktat polisen.
Något har väl hänt om en person försvunnit?
Om den inte kommit tillbaks efter så lång tid så har väl något allvarligt hänt och då ska väl polisen utreda det? Åtminstone öppna ett fall och förhöra närmast person.

Nej, jag förstår norska.

Att ringa polisen och uttrycka oro över en anhörig är inte detsamma som att ringa och anmäla personen försvunnen.

I slutändan är det polisen som avgör om de ska agera på informationen. Det görs genom att en rad frågor ställs till personen, för att se om något tyder på att ett brott har begåtts.

I de allra flesta fall finns inget som tyder på det. Detta var nog ett sådant fall, om jag får spekulera.
Citera
2023-03-19, 22:09
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Den är ju inte lite sjuk, hur har han tänkt i 8år när han ska öppna frysen och ta något att äta, köttbullar? nä inte idag, falukorv? nä, inte de heller. Henne? nä fy fan va äckligt.
De flesta sådana ställen har/hade väl en frysbox i ett uthus där man lade ner sådant som enbart var grovstyckat om det var kött.
Citera
2023-03-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Han kanske hade fler än 1 frys

De är möjligt, men känns väl lite som en sargad gubbe detta, han ligger väl på sjukhus och grejer nu om jag förstått de rätt, sen har de väl inte riktigt kommit fram hur mkt av hennes kropp som låg i frysen, blir ju stökigt att ha en hel kropp i en frys eller delar av en hel kropp
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-19 kl. 22:15.
Citera
2023-03-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De flesta sådana ställen har/hade väl en frysbox i ett uthus där man lade ner sådant som enbart var grovstyckat om det var kött.

De är möjligt, ingen aning
Citera
2023-03-19, 22:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ett otal gånger har jag läst i tråden att kvinnan är styckad.
Var kommer denna fakta kommit från???

Enda som jag läst är att en avliden kvinna hittats i en frysbox inte någonstans att hon skulle varit styckad
Från Tv2 :
Norsk politi er foreløpig ikke koblet inn i saken. Men ifølge Karlsson vil de trolig etterspørre norsk bistand.
– Vi kommer til å behøve hjelp fra norsk politi, sier hun.
Det var torsdag denne uken at det ble gjort funn av kroppsdeler fra kvinnen i en fryseboks hjemme hos mannen i Värmland.
länk till artikeln :
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/politiet-dod-kvinne-har-ligget-i-fryseboksen-siden-senest-2018/15595315/
Citera
2023-03-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
var hon anmäld försvunnen då? om man är försvunnen sedan flera år, finns man verkligen med på ratsit och liknande då?

Fast var hon anmäld försvunnen? Det verkar inte som det
Citera
2023-03-19, 22:25
Medlem
16-Smulans avatar
Linket til tidligere: https://www.nrk.no/norge/slektning-av-avdode_--vi-var-veldig-bekymret-1.16344145

"Slektningen som NRK har snakket med sier at hun vokste opp sammen med kvinnen. Og at hun var morsom og fantasifull.

Da NRK ringer slektningen, vet hun ikke at det er den savnede kvinnen som er funnet død. Hun skjønner raskt sammenhengen, fordi familien har vært bekymret for henne lenge.

– Hun var et veldig snilt menneske. Men hun har levd et vanskelig liv, sier slektningen"

Det er jo litt spesielt at det er avisen og ikke politiet som har fortalt nyheten til slektningene.
Kontaktinformasjon til familien bør jo ligge hos politiet etter at de snakket med dem og uttrykte bekymring i 2019.
Citera
2023-03-19, 22:26
Medlem
Svidmyras avatar
Undrar hur lång tid det tar att tina upp en djupfryst kvinna så de kan påbörja obduktion. Bara att räta ut henne från den hopknycklade ställning hon måste ha legat i i frysboxen måste ta många timmar.

Hur är det med fryst fett - tinar det lika fort som kött/muskulatur? Kvinnor har ju vanligen mer underhudsfett än män så fettet påverkar kanske upptinandet av en kvinna i någon riktning, längre eller kortare tid än en lika stor man?
Citera
2023-03-19, 22:30
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Lägga tak och byta/måla panel klarar alla utanför storstäderna.

Hyrde han inte huset? Då lägger man väl inte massa egna pengar på renovering?
Senast redigerad av Agrawal 2023-03-19 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in