Citat:
Ursprungligen postat av
NisseDacke
Det är en minst sagt dekadent och eländig tillvaro som framkommer i FUP:en. Är det så här unga människor framlever sina dagar? Var och varannan av personerna som förhörs verkar gå på Sertralin eller andra mediciner. De berättar om depressioner, ångest, ätstörningar och självskadebeteende med knivar odyl. Därtill täta fester med alkohol och ibland annat. Och så det att alla verkar ligga runt med alla. När man har läst några förhör kan man inte längre hålla reda på vem som legat med vem. Tvivlar på att det är sund sexualitet, mer ett sjävskadebeteende i det också. I denna värld av såriga ungdomar, skvaller, KK-byten, otrohet och småsinthet så har JJ funnits. En mardröm för de flesta, men för en psykopat är det en perfekt miljö. Där kan hon söndra, så split, få "svaga" med sig och trycka ner dem som inte lever upp till hennes krav.
Tack för ett mycket bra och tänkvärt inlägg.
När jag var i deras ålder så satt aldrig någon och pratade om ångest, depressioner, ätstörningar och självskadebeteende. Visst förekom det en hel del fester med alkohol och vi var ute på dansbanorna och dansade och raggade tjejer men inte på det här sättet som vi nu har tagit del av. Det låter mer som Sodom och Gomorra. Jag är glad över att jag fick vara ung på den tiden och vad livet kunde ge en ung människa. Man trodde på framtiden. Detta är sedan länge numera tyvärr en förlorad värld.
Ett citat från ditt inlägg som jag tycker visar på mycket.
"I denna värld av såriga ungdomar, skvaller, KK-byten, otrohet och småsinthet så har JJ funnits. En mardröm för de flesta, men för en psykopat är det en perfekt miljö. Där kan hon söndra, så split, få "svaga" med sig och trycka ner dem som inte lever upp till hennes krav."
I denna miljö trivdes verkligen JJ som fisken i vattnet. Detta var hennes rätta element.