2023-03-19, 20:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket bra och tänkvärt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Det är en minst sagt dekadent och eländig tillvaro som framkommer i FUP:en. Är det så här unga människor framlever sina dagar? Var och varannan av personerna som förhörs verkar gå på Sertralin eller andra mediciner. De berättar om depressioner, ångest, ätstörningar och självskadebeteende med knivar odyl. Därtill täta fester med alkohol och ibland annat. Och så det att alla verkar ligga runt med alla. När man har läst några förhör kan man inte längre hålla reda på vem som legat med vem. Tvivlar på att det är sund sexualitet, mer ett sjävskadebeteende i det också. I denna värld av såriga ungdomar, skvaller, KK-byten, otrohet och småsinthet så har JJ funnits. En mardröm för de flesta, men för en psykopat är det en perfekt miljö. Där kan hon söndra, så split, få "svaga" med sig och trycka ner dem som inte lever upp till hennes krav.

Tack för ett mycket bra och tänkvärt inlägg.

När jag var i deras ålder så satt aldrig någon och pratade om ångest, depressioner, ätstörningar och självskadebeteende. Visst förekom det en hel del fester med alkohol och vi var ute på dansbanorna och dansade och raggade tjejer men inte på det här sättet som vi nu har tagit del av. Det låter mer som Sodom och Gomorra. Jag är glad över att jag fick vara ung på den tiden och vad livet kunde ge en ung människa. Man trodde på framtiden. Detta är sedan länge numera tyvärr en förlorad värld.

Ett citat från ditt inlägg som jag tycker visar på mycket.

"I denna värld av såriga ungdomar, skvaller, KK-byten, otrohet och småsinthet så har JJ funnits. En mardröm för de flesta, men för en psykopat är det en perfekt miljö. Där kan hon söndra, så split, få "svaga" med sig och trycka ner dem som inte lever upp till hennes krav."

I denna miljö trivdes verkligen JJ som fisken i vattnet. Detta var hennes rätta element.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-03-19 kl. 21:00.
Citera
2023-03-19, 20:56
Medlem
Lazermannens avatar
Ju mer man läser fupen, så inser man vilken Epa traktor-håla Vetlanda är.

Alla 20 åringar går till samma ställe "Nöjet"

Alla känner alla

Alla har legat med alla.

Citera
2023-03-19, 20:57
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Jo håller med, som jag skrev i ett annat inlägg tycker jag tjejen i filmen är lik dem båda två. Tyckte först de liknade Tove men efter att jag såg bild på Johanna tyckte jag de liknar henne lika mycket.. Nu är jag dock övertygad om att det ska föreställa Tove
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Men som lokalpatriot noterade liknar tjejen Tove och Johanna beskriver sitt strypgrepp liknande som i videon vilket är sjukt intressant.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02) <-- inlägget

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Aha tack ska du ha!
Bruden liknar TT ja!
Citera
2023-03-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det någon som fått grepp om vad som hände från att tjejerna kom till lägenheten ca 02:00 till mordet ca 02:45? J säger i förhör att stämningen vad god och hon började med att visa T lägenheten.

Tycker det var lite få frågor till J om just den biten, eller vad har jag missat?

Jag har mest kikat på vad som hände under den tid de vad JJ initialt beskriver som "äter haschkakor i skogen" men som visar sig vara den bisarra hanteringen av Toves kropp.

På tal om hantering så har jag i samband med det gjort en snabbanalys av utredningens arbete och främst IT-forensikernas arbete med att få fram de koordinater som ledde till fyndplatsen. Enligt min mening så har det dröjt runt två veckor för länge att hitta henne. Den är sammansatt i all hast så publiceras med reservation för evtl felaktigheter och tryckfelsnissar m.m.

Analysen är på runt 25 sidor och kan läsas via den här länken:

https://gofile.io/d/4Cf32V
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon var full
Är det klarlagt att hon var det vid tillfället?
Rättsmedicin fann väl, om jag minns rätt, 1,2 promille i urin och 1,8 promille i blodet men lade till en not om att det kan ha uppstått efter döden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag hittar inte en förklaring om var eller nÄr det skulle ha skickats mellan T och PG?
Det förhöret finns med bland alla
förhören i fup
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Blir man fasthållen är det svårt att värja sig. Jag tror dom var två hela tiden och inte en chans att JJ ensam gick och visade runt lägenheten. Väldigt många som försvarar och tror att negern är så oskyldig. Om hon inte är utvecklingstörd totalt så skulle hon lyft luren och ringt polisen. Hoppas dom får livstid båda två.

Nej jag läste vad som stod i obduktionen. Dock verkar det svårare att få MH fälld som fysiska bevis inte finns. Jag tror inte heller att hon låg däckad utan att hon var med.
Citera
2023-03-19, 20:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, om vi börjar med anledningen till att T följde med så finns där ingen rimlig förklaring som framkommit i förhör. Många kompisar har vittnat om att hon blev emotionell när hon drack, så det kan ju vara så att hon faktiskt ville lösa den här konflikten.

Jag försöker förstå vad som var den utlösande faktorn till mordet. Visst, J (och M) kan ha bestämt sig redan innan dom kom till lägenheten för att mörda henne. Men varför vänta 45 min iså fall? Kanske väntade dom på att hon skulle gå på toa? Toaletten har inga fönster och har en dörr som kan stängas, så detta ansåg dom väl vara bästa platsen.

Dom kanske överrumplar henne som du skriver precis när hon ska kissa. Därför hennes byxor inte var knäppta. J och M s strumpor blev ju blöta, vilket troligen är från T när hon tömmer blåsan.

TT var väl ute efter mer sprit.
JJ var ju samhällets efterfestfixare #1
Citera
2023-03-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiaLotta61
I fuben står det att J säger att M höll i armarna medans M säger att J Puttade in T på toaletten och låste dörren ochberättade sen för M vad hon gjort..?? Nånljuger men vem??

Absolut ljuger en av dessa två stjärnor.

Intressant att se hur Rullman lägger upp det hela, för i Ms Apple Health redovisas inget i fupen mellan kl. 01:52 och 02:20. Däremot redovisas aktivitet direkt före och efter fram till 03:00 då mobilen skärmlåser.

För enligt M:s vittnesutsaga sover hon mest. För hennes skull hoppas jag att det är så men det ser svårt ut.

Det här med och sova verkar för M vara lite av verklighetsflykta. Likaså när hon sitter i bilen och ser JJ tända eld på TTs döda kropp somnar hon…En riktig överlevarstrategi mao.

Helt ofattbart.
Citera
2023-03-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ok, tack för info. Då tas det ändå med. Systemet verkar ändå uppbyggt mer till de misstänktas än till målsägandes fördel. Allt hänger på åklagaren, men det finns ju sopiga sådana.

Det är mycket prat i tråden om att MH troligen kommer undan lindrigare än JJ, eftersom Rullman inte kan bevisa att de var två aktiva under själva mordet. Vad tror ni som läst FUPen han har för bevisning som är så stark att den räcker hela vägen?

Svårt att säga, enligt Silbersky när han gästade tv hade han tagit del av fupen och tror inte MH blir fälld för mord.
Citera
2023-03-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Testa en snabb googling på hur man framställer alkohol.
Sök på mäsk så får du din naturliga förklaring till allt.
oj är experten på allt igång igen....
Citera
2023-03-19, 21:02
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiaLotta61
I fuben står det att J säger att M höll i armarna medans M säger att J Puttade in T på toaletten och låste dörren ochberättade sen för M vad hon gjort..?? Nånljuger men vem??
Hur visste negern detta om hon låg och sov? Förbannade lögnhalsar båda två och jag hoppas bägge får livstid. Inga fler snippafall nu.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-19 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in