2023-03-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Plus att vi har TT's egna sms.
"De står utanför"
"De är arga"

Det är sms från ett annat tillfälle och inte från mordkvällen. Till hennes tränare PG
Citera
2023-03-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har läst över tusen sidor men inte läst det än då, kommer väll, måste pausa och hänga här lite, det bara snurrar i huvudet av FUP’en, jag skulle inte bli en bra polis så mycket att dubbelkolla och hålla reda på!

TT hade spya i lungorna. Kan JJ story stämma och att hon dog av sina egna spyor efter att ha väst med tungan ute ?
Citera
2023-03-19, 20:45
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ verkar ha funnit en sexuell njutning i att ha ihjäl sin ärkerival genom strypning.

TT är lik tjejen i sexfilmen......

Jo håller med, som jag skrev i ett annat inlägg tycker jag tjejen i filmen är lik dem båda två. Tyckte först de liknade Tove men efter att jag såg bild på Johanna tyckte jag de liknar henne lika mycket.. Nu är jag dock övertygad om att det ska föreställa Tove
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Men som lokalpatriot noterade liknar tjejen Tove och Johanna beskriver sitt strypgrepp liknande som i videon vilket är sjukt intressant.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02) <-- inlägget
Citat:
F: Mmm, det här när du berättar att du tar om hennes hals, kan du förklara hur du gjorde?
J: Ja jag höll liksom stryptag så.
A: Visa.
J: Nej alltså jag tryckte ju tummarna mot hennes struphuvud då antar jag och höll om halsen
så då blir det väl.
F: Du visar med båda dina händer?
J: Ja.
BF: Du håller tummarna liksom parallellt så.
J: Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vilken sexfilm?
Var hittar jag den?

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-19 kl. 20:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, det har jag läst. Att J har sagt att M var med och höll i T. Men det är ju inte riktigt samma sak som att M har erkänt det?
I fuben står det att J säger att M höll i armarna medans M säger att J Puttade in T på toaletten och låste dörren ochberättade sen för M vad hon gjort..?? Nånljuger men vem??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vilken sexfilm?
Någon sa att JJ hade kollat porrvideo men jag hittar inte det i fup?

Tror det skall synas någonstans bland internethistoriken.
Citera
2023-03-19, 20:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Blir man fasthållen är det svårt att värja sig. Jag tror dom var två hela tiden och inte en chans att JJ ensam gick och visade runt lägenheten. Väldigt många som försvarar och tror att negern är så oskyldig. Om hon inte är utvecklingstörd totalt så skulle hon lyft luren och ringt polisen. Hoppas dom får livstid båda två.

Ilska ger en människa oanade krafter; en till synes späd person kan visa sig oväntat stark. JJs enorma hat, kombinerat med hennes kroppskonstitution*, tror jag är fullt tillräcklig för att ensam begå mordet.

*uppfattar JJ som både lång och muskulös, men det kanske inte stämmer.
Citera
2023-03-19, 20:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Många frågor som man önskar att man hade svaren på.

Helt klart är i a f att JJ och MH skyddade varandra och ställde upp för varandra i ur och skur.

Det är ju en bra egenskap om inte den ena är psykopat.
Citera
2023-03-19, 20:53
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är sms från ett annat tillfälle och inte från mordkvällen. Till hennes tränare PG

Jag hittar inte en förklaring om var eller nÄr det skulle ha skickats mellan T och PG?
Citera
2023-03-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja jag förstår att polisen bara gör sitt jobb, men ta mig sjutton nog fan skulle jag korsförhöra på minsta stavelsen och ifrågasätta allt när det kommer till
”Hur i helvete kom det sig att Tove gick med upp till Johanna”

Ja, om förhörsledarna hade lyckats få fram sanningsenliga svar på vad som skedde 45 min i J s lägenhet innan själva mordet, hade det kunnat ge ledtrådar till om det var planerat eller om det bara brände till i J s huvud.

Alla sattyg hon åstadkommit innan har ju föranletts av en längre tids planering och varit genomtänkta. Känns som det bara var en tidsfråga innan hon lyckades med bränna någon inne. Såg precis att du inte läst igenom hela FUP. Men J hade ett påtänkt tredje brandoffer (givetvis fd kompis som gjort henne arg).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, om vi börjar med anledningen till att T följde med så finns där ingen rimlig förklaring som framkommit i förhör. Många kompisar har vittnat om att hon blev emotionell när hon drack, så det kan ju vara så att hon faktiskt ville lösa den här konflikten.

Jag försöker förstå vad som var den utlösande faktorn till mordet. Visst, J (och M) kan ha bestämt sig redan innan dom kom till lägenheten för att mörda henne. Men varför vänta 45 min iså fall? Kanske väntade dom på att hon skulle gå på toa? Toaletten har inga fönster och har en dörr som kan stängas, så detta ansåg dom väl vara bästa platsen.

Dom kanske överrumplar henne som du skriver precis när hon ska kissa. Därför hennes byxor inte var knäppta. J och M s strumpor blev ju blöta, vilket troligen är från T när hon tömmer blåsan.

FUP är så lång med alla sina olika delar, så skumläser bara.

1) Framgår det att Tove kissat ner sig?

2) Har polisen fått tag i kläderna JJ och MH bar vid mordet? Har de traskat runt med blöta strumpor? Är det urin eller annan vätska? (Typ från att de städat badrummet)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det går nog inte att utesluta. Men då undrar jag varför hon inte städade brunnen, och dom två rören som hade spår av T.
Tror inte hon tänkte så långt?
Det är inte ovanligt i normala falk att vissa bara städar ytor
Jag är dock osäker på teorin att T satt på den toan?
Citera
Medlem
Alltså om inte denna bevisning visar på mord vet jag inte vad.

Dikter, hatlåtar, video, försöker elda upp hennes bostad, sökhistorik, griftefridsbrott, erkänner strypning, försöker elda upp kroppen 2 gånger, ringer inte 112, etc etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in