2023-03-19, 20:36
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ok, det har skrivits i tråden att hon var rel. opåverkad eller rent av nykter men det kanske inte stämmer.

Det var så. Hon hade druckit under kvällen men inte mycket och flera timmar tidigare. Det är också flera som vittnar att JJ ofta går ut och dansar/festar nykter. Som någon tidigare skrivit i tråden: någon med JJs personlighet gillar inte att tappa kontrollen.
Citera
2023-03-19, 20:37
Medlem
Gautamas avatar
När är rättegången?
Citera
2023-03-19, 20:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirella
Precis!

Vet inte om dom återkom till det senare i samband med att hon började erkänna, men i början så sa JJ att hon inte hade någon aning om hur det kom sig att TT's telefon åkte med på donken, och att det kanske var grannen som hade telefonen/TT nånstans i bilen, typ. Han var ju den första hon försökte skylla allt på.

Det går för snabbt i tråden och frågan har redan fått sin förklaring.
TT var inte med bara hennes mobil. JJ var på väg att göra sig av med den och cykeln när hon mötte grannen.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-19 kl. 21:00.
Citera
2023-03-19, 20:39
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Blir man fasthållen är det svårt att värja sig. Jag tror dom var två hela tiden och inte en chans att JJ ensam gick och visade runt lägenheten. Väldigt många som försvarar och tror att negern är så oskyldig. Om hon inte är utvecklingstörd totalt så skulle hon lyft luren och ringt polisen. Hoppas dom får livstid båda två.

Plus att vi har TT's egna sms.
"De står utanför"
"De är arga"
Citera
2023-03-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ tryckte in TT på toaletten och fällde henne.... För att inleda strypning.
Jag har läst över tusen sidor men inte läst det än då, kommer väll, måste pausa och hänga här lite, det bara snurrar i huvudet av FUP’en, jag skulle inte bli en bra polis så mycket att dubbelkolla och hålla reda på!
Citera
2023-03-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kan J städat bort DNA fr toan?

Det går nog inte att utesluta. Men då undrar jag varför hon inte städade brunnen, och dom två rören som hade spår av T.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tror inte det har gett henne sexuell njutning.

Utan det är ännu bara en otippad och sjuk aktivitet efter att ha mördat en människa. Precis som att hon åkte och handla mat på McD, skickade selfies till M och allt övrigt.
Vilken sexfilm?
Någon sa att JJ hade kollat porrvideo men jag hittar inte det i fup?
Citera
Medlem
När JJ och MH åker från dumpningsplatsen ska JJ startat musik på Spotify och enligt MH spelar JJ en låt från Bolaget. Jag är väldigt nyfiken på vilken låt som spelas.

Bolaget har en låt som heter ”Jag och Åke”

JJ kallades ju Åke och MH kallades Bert.

Såg även att Bolaget var en favorit hos MH, då hon googlat mycket på bolagets texter.
Citera
2023-03-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, om vi börjar med anledningen till att T följde med så finns där ingen rimlig förklaring som framkommit i förhör. Många kompisar har vittnat om att hon blev emotionell när hon drack, så det kan ju vara så att hon faktiskt ville lösa den här konflikten.

Jag försöker förstå vad som var den utlösande faktorn till mordet. Visst, J (och M) kan ha bestämt sig redan innan dom kom till lägenheten för att mörda henne. Men varför vänta 45 min iså fall? Kanske väntade dom på att hon skulle gå på toa? Toaletten har inga fönster och har en dörr som kan stängas, så detta ansåg dom väl vara bästa platsen.

Dom kanske överrumplar henne som du skriver precis när hon ska kissa. Därför hennes byxor inte var knäppta. J och M s strumpor blev ju blöta, vilket troligen är från T när hon tömmer blåsan.
Ja jag förstår att polisen bara gör sitt jobb, men ta mig sjutton nog fan skulle jag korsförhöra på minsta stavelsen och ifrågasätta allt när det kommer till
”Hur i helvete kom det sig att Tove gick med upp till Johanna”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
När är rättegången?

Rättegång inleds nästa måndag igen, 27 mars i Eksjö tingsrätt och håller på i fyra dagar.
Citera
Medlem
Jag läste alla dikterna som JJ skrivit häromdagen, men hittar inte dem igen? Vill nån vänlig själv berätta vart dem finns?
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
När är rättegången?
27 Mars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto