• 1
  • 2
2023-03-19, 16:57
Medlem
De senaste veckorna har det hetsats just mot TikTok. Appen framställs i media som djävulens verk där pedofiler får ohämmat lura barn och mohammed lura sin polare till så dumma challenges att han blir invalidiserad.

Idag har dessutom BBC uppmanat sina anställda att inte använda appen https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1078013

Men ingenstans nämns det egentliga motivet till varför man helt plötsligt börjar hetsa mot denna specifika app. Det är helt enkelt politiska intressen bakom som vill begränsa kinas inflytande på socialamedier.

Varför pratas det inte om det egentliga skälet till hetsen mot TikTok? Hur kommer det sig att det är sån enorm enighet mot just TikTok. Alla från BBC, riksdagspartier, SVT, Aftonbladet och Säpo är emot TikTok men ingen vågar säga varför.

Tror dom att vi är så lättlurade så att vi inte förstår att enda anledningen varför dom inte vill att vi använder TikTok är för att vi skall använda deras appar istället? Sicket jävla lurendrejeri!
Citera
2023-03-19, 17:04
Medlem
MrMadoffs avatar
För att väldigt mycket sanning finns där. Sanning som dom inte vill ska komma ut i dagens ljus.
Tänk dig typ matrix (filmen). Folk som Morpheus, Neo och Trinity lägger upp material på TikTok och världens regeringar är Agent Smiths.
Citera
2023-03-19, 17:05
Medlem
Kinesen spionerar på dig. Från och med nu - och alltid.
Kinesen har trängt in i dina bankkonton, i din Swish, i din mail.

Fortsätt du med Kinesens fulspel - ge upp bara.
Citera
2023-03-19, 17:11
Medlem
Ateistisk-kinesisk spionapp där förledda flickor och unga kvinnor underhåller dekadenta snuskgubbar.
Citera
2023-03-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Ateistisk-kinesisk spionapp där förledda flickor och unga kvinnor underhåller dekadenta snuskgubbar.
Är det inte så på resten av apparna menar du?

Det är ju inte något plötsligt moraliskt uppvaknande det handlar om. Hoppas verkligen ingen är så naiv så dom tror det…
Citera
2023-03-19, 17:30
Medlem
Man förbereder kanske för att försöka förbjuda den i framtiden? Blev väldigt mycket jobbig och snabb spridning på info och en massa massa jobb att hänga med för några att försöka censurera folk under epidemi-bluffen med corona. Riktigt störande app dock, orkar inte ha den trots en del bra på den..

Sen kan man söka på tiktok terms och se hur pepp man blir på att ha appen.

När jag hade appen ett litet tag för ett par år sedan så försökte jag ladda upp den här: https://www.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo

Men ljudet på en del videor, som denna är det automatisk/omedelbar auto-mute på vid uppladdning. bland allt annat oljud på tiktok är alltså det där ljudet bannat.. ha
Senast redigerad av .Void 2023-03-19 kl. 17:53.
Citera
2023-03-19, 17:42
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanParsonsProject
Kinesen spionerar på dig. Från och med nu - och alltid.
Kinesen har trängt in i dina bankkonton, i din Swish, i din mail.

Fortsätt du med Kinesens fulspel - ge upp bara.
Kinesen är smart. Låt oss vita slödder skapa mästerverk på telefonen och ägna timmar varje dag åt denna vidunderliga och visuella färgsprakande fest.
Citera
2023-03-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
För att väldigt mycket sanning finns där. Sanning som dom inte vill ska komma ut i dagens ljus.
Tänk dig typ matrix (filmen). Folk som Morpheus, Neo och Trinity lägger upp material på TikTok och världens regeringar är Agent Smiths.

Jag lägger ingen vikt vid detta egentligen, men jag har hört liknande påståenden.

Att man i väst, främst USA är griniga, då man inte har samma makt över TikTok, som man har över andra sociala medier, där sådant som man vill ska censureras inte görs just det.

Som exempel, titta på hur MSM och en massa andra "aktivister" började sprida skit om Twitter helt plötsligt när "Twitter-files" började släppas, eller ja, redan innan det, när det pratades om att man skulle börja avslöja mycket skit som pågått bakom kulisserna.

Så ja, något är minst sagt uppseendeväckande med detta och att skylla på Kina är ett enkelt bete att slänga till fåren.
Citera
2023-03-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Är det inte så på resten av apparna menar du?

Det är ju inte något plötsligt moraliskt uppvaknande det handlar om. Hoppas verkligen ingen är så naiv så dom tror det…
Varför denna negativa retorik mot "moraliskt uppvaknande"?

Har du något emot sund och frisk moral?
Citera
2023-03-19, 18:41
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Jag lägger ingen vikt vid detta egentligen, men jag har hört liknande påståenden.

Att man i väst, främst USA är griniga, då man inte har samma makt över TikTok, som man har över andra sociala medier, där sådant som man vill ska censureras inte görs just det.

Som exempel, titta på hur MSM och en massa andra "aktivister" började sprida skit om Twitter helt plötsligt när "Twitter-files" började släppas, eller ja, redan innan det, när det pratades om att man skulle börja avslöja mycket skit som pågått bakom kulisserna.

Så ja, något är minst sagt uppseendeväckande med detta och att skylla på Kina är ett enkelt bete att slänga till fåren.

Ja det är väl bara ladda ned appen själv så får du upptäcka dess skönhet. Jag var själv mycket skeptisk till appen innan jag skaffade den för lite över 2 år sedan. Det är en mycket välsofistikerad algoritm som jag inte mött på någon annanstans tidigare. Inte ens i närheten. Den vet verkligen vem du är och vad för typ av information du är ute efter (farligt för integriteten ohja, men fördelarna väger upp dess nackdelar imo) och när du verkligen trillat ned i ett kaninhål så gör den verkligen allt för att hålla dig kvar därnere. Oavsett om det handlar om Trumps tidsresor med hjälp av Nikola Teslas uppfinningar eller om det är att studera judarnas historik på den här planeten eller om det är hur du öppnar upp dina chakran och aktiverar ditt "tredje öga" eller hur verkligen alla världens länder vill införa "15 minuters städer" på bekostnad av alla våras frihets, säkerhet och integritet. Ja whatever floats your boat helt enkelt. Även om det nu bara är halvnakna tjejer du vill se eller den senaste tiktok trenden så lovar jag dig att denna appen ger dig det du vill ha. Och tro mig, den gör inte skillnad på någon nation, vare sig det är Kina,Usa,Ryssland eller Sverige. Ingen nation går säker när användarna tillåts skapa fritt i ett alldeles för stort informationsflöde som ingen har kontroll över just nu och det är den enda anledningen till att dom vill förbjuda denna appen. Dom vill inte ha en välutbildad befolkning som kan sätta stopp för deras världsomspännande tyranni.
Citera
2023-03-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Varför denna negativa retorik mot "moraliskt uppvaknande"?

Har du något emot sund och frisk moral?
Ja i detta fallet skulle jag nog inte säga att det är sund moral som ligger bakom. Pedofiler och dumma challenges finns ju på alla socialamedier. Men av någon anledning är det just TikTok man lyfter fram som något speciellt ont.

För någon som inte är helt blind så är det naturligtvis så att det är politiska intressen bakom. Man vill bygga upp ett hat mot TikTok för att kunna förbjuda det i slutändan. Målet är att vi enbart skall kunna använda spionappar från usa.
Citera
2023-03-19, 19:17
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Ja i detta fallet skulle jag nog inte säga att det är sund moral som ligger bakom. Pedofiler och dumma challenges finns ju på alla socialamedier. Men av någon anledning är det just TikTok man lyfter fram som något speciellt ont.

För någon som inte är helt blind så är det naturligtvis så att det är politiska intressen bakom. Man vill bygga upp ett hat mot TikTok för att kunna förbjuda det i slutändan. Målet är att vi enbart skall kunna använda spionappar från usa.

Nej det spelar ingen roll om appen kommer ifrån Indien,Ryssland eller Kina, Israel,Usa eller Japan. Det är informationsflödet man vill begränsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in