2023-03-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
sida: 1282
I aktbilaga 153

Och det värsta, det värsta, det värsta nästan enligt
för mig är att hon, eh, någon gång har liksom försökt få mig, eh, ja men vara med i tankarna
att, att ja, skada eller ja döda min bror.
F: Vill du berätta om det Maja?
M: Det alltså jag går, alltså min bror, alltså vi är väldigt olika och går inte alltid ihop så bra
och ja, alltså man bråkar ju med sin familj ibland och så där. Och jag har ventilerat med
henne om ja det mesta liksom som jag har känt och upplevt och så där och hon, ja, alltså hon
har inte sagt liksom rakt ut att jag ska, alltså döda min bror så men hon har liksom, eh, sagt att
ja men att han, han, eh, han är ingen, alltså han är inte någon bra människa, att han försöker
bara göra mig illa. Eh, och att han, eh, är, ja att han är ond och ja men ungefär mitt liv hade
varit bättre utan honom. Och jag har ju sagt liksom att jag alltså det, jag, alltså inte för att jag
skulle döda eller skada någon annan men så men alltså där har jag verkligen sagt att jag kan
ju inte döda min egen familj.
Tack!
Uppenbarligen har tjejerna stört sig på en hel del människor i sin omgivning och JJ var beredd att gå längre när det gällde att uttrycka sitt hat. Men det hindrade inte MH från att fortsätta umgänget, och hon deltog också i en del av trakasserierna. När det gällde att bränna ner en av tjejkompisarnas hus när hon låg och sov så var MH:s invändning att det verkade lite "risky". Hon hade inget principiellt emot det, verkar det som.
Citera
2023-03-19, 17:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, om bevisen inte är tillräckliga för mord frias hon på den punkten. Sedan kan Rullman överklaga till HR och om gärningsbeskrivningen täcker andra rubriceringar, kan han ändra/lägga till dem då.

Han måste vara väldigt säker på att kunna få henne fälld för mord. Bra.
Citera
2023-03-19, 17:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Han säger att de inte var ostraffade och det stämmer, vad är problemet?
Han säger att Maja kommer att komma lindrigare undan, vilket även det kommer stämma.
Han säger också att det inte är möjligt att strypa ihjäl någon på 10-20 sekunder, och gissa vad? Det stämmer det med.
Hur ver du att Maja kommer att komma lindrigare undan? Finns rätt mycket som talar för att hon varit i princip lika involverad som Johanna i gärningen.
Citera
2023-03-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Tack!
Uppenbarligen har tjejerna stört sig på en hel del människor i sin omgivning och JJ var beredd att gå längre när det gällde att uttrycka sitt hat. Men det hindrade inte MH från att fortsätta umgänget, och hon deltog också i en del av trakasserierna. När det gällde att bränna ner en av tjejkompisarnas hus när hon låg och sov så var MH:s invändning att det verkade lite "risky". Hon hade inget principiellt emot det, verkar det som.

IH var väl liksom föräldrarna till MH tveksamma till relationen med JJ. och därav är de dåliga människor som inte bör finnas till enligt JJ
Citera
2023-03-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja JJ är mycket mycket farlig.

En bland de allra farligaste kvinnorna som har åkt fast.

Visste inte att Johanna Möller fortfarande hade fulla restriktioner samt bevakas hela tiden av kriminalvårdare. Johanna Jansson är minst lika farlig. Kanske borde KV låta de båda Johannorna få dela cell så har de båda två på samma ställe? Kanske kommer de att ha mycket att prata om?

Stackars de kvinnor som JJ kommer att sätta sina klor i. JJ kommer att bli mycket mycket farlig inne på stillot. Kommer hon att agera på samma sätt där som hon gjorde hemma i Vetlanda? Vad kommer JJ att göra om en flickvän gör slut med henne och inleder ett annat förhållande med en annan intagen? Skulle detta uppstå får personalen vara extra uppmärksamma och noggrant bevaka hennes steg.

Vi får verkligen hoppas att JJ kommer att få avtjäna många många år. Dels p. g a. av bl. a. mordet men också med tanke på hur farlig hon är för andra. JJ kommer troligtvis att klara sig bra som fånge. T. o. m. mycket bra. Många kommer att vara rädda för henne och hennes hat. Det kan man däremot inte säga om Maja. Hon kommer mer eller mindre att bli en "tjänarinna" som får order om vad hon skall utföra. Som t. ex. städa cellerna, rengöra toaletter. Frågan är om det i längden ens går att ha henne på en vanlig anstalt?
Finns en intervju med Möllers dotter Julia (som är minst lika sjuk som J.M!)
Dialogiskt på Youtube. Ganska intressant, trots att man har svårt att stå ut med dottern. Men där berättar hon bla om att J.M har 2 vakter som följer henne precis överallt.

Blev också chockad faktiskt över att man kunde ha så strikta restriktioner, efter ändå ngt år inne på anstalt.
Men hon är väl antagligen för farlig. Och då är det väl mer att hon duperar folk och har sig. Hot. Fysiskt farlig är nog långt ner på skalan.
Citera
2023-03-19, 17:06
Medlem
Bollkalle19s avatar
Vore snitsigt om JJ hamnar med Jonna från askersund. Då kan dom skriva hat-dikter tillsammans och kräva varandras respekt och uppmärksamhet.

Ett fint par tycker jag.

MH kan bli Möllers nya springpojke.
Citera
2023-03-19, 17:06
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Ja sunt förnuft kanske, du kan väl själv testa att klämma åt hårt kring halsen och se hur det känns? Stryper du blodet upp till hjärnan går det ganska fort, inte alls som att hålla andan, det har inget med varandra att göra

Annars kan du ju använda mr Google

Google säger att 10 sekunder möjligen kan göra en människa medvetslös men inte död.
Citera
2023-03-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Tröjan o bhn va uppdragna enligt protokollet från rättmedicinska
De kan de bli av att de bar henne i armarna.
Citera
2023-03-19, 17:10
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur ver du att Maja kommer att komma lindrigare undan? Finns rätt mycket som talar för att hon varit i princip lika involverad som Johanna i gärningen.
Rätten läser inte FUP. Åklagaren måste bevisa att Maja var delaktig i mordet. Det kan bli svårt.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Är det möjligt att man dör utav ett stryptag som är 10s? Eller ens 20 sekunder?
Om man nu ska tro på att det var under så liten tid.
Tove hade druckit alkohol också.

Prova själv att hålla andan i 10 sekunder så vet du om det funkar eller inte.
Citera
Medlem
Om JJ inte tagit med sig mobilen till platsen där de dumpat Tove hade de aldrig åkt fast

Change my mind
Citera
2023-03-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Men J ströp T själv. Hon hade inte M till att göra det.
Nä det har jag väl inte sagt iheller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in