2023-03-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
1. Men du litar inte på det fullt ut alltså men ändå ska du överlämna barnen till dem innan de är vid slutmålet.
2-3. Men nu har du ingen aning vilket betyder att du inte har en aning om din plan ens är realistisk.

Sammanfattningsvis: Det enda du vet är att du ska desertera.

1. Jag kommer vara med tills de är vid det trygga slutmålet (vilket det blir vet jag inte i nuläget, eftersom jag inte är synsk). Och sedan kommer jag återvända.
2-3. Jag kommer vara med tills de är vid det trygga slutmålet (vilket det blir vet jag inte i nuläget, eftersom jag inte är synsk). Och sedan kommer jag återvända.

Sammanfattningsvis: Jag kommer vara med tills de är vid slutmålet. (Vilket det blir vet jag inte i nuläget, eftersom jag inte är synsk). Och sedan kommer jag återvända.

Frågor på det?
Citera
2023-03-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Jag kommer vara med tills de är vid det trygga slutmålet (vilket det blir vet jag inte i nuläget, eftersom jag inte är synsk). Och sedan kommer jag återvända.
2-3. Jag kommer vara med tills de är vid det trygga slutmålet (vilket det blir vet jag inte i nuläget, eftersom jag inte är synsk). Och sedan kommer jag återvända.

Sammanfattningsvis: Jag kommer vara med tills de är vid slutmålet. (Vilket det blir vet jag inte i nuläget, eftersom jag inte är synsk). Och sedan kommer jag återvända.

Frågor på det?

1. Okej så du har ändrat dig nu, du ska ta barnen ända till slutmålet men du har ingen aning om vad det ligger eller om dina gamla släktingar orkar ta sig dit.

2. Du vet alltså heller inte då hur lång tid det kommer ta för dig att nå dit och om dina gamla släktingar kommer lyckas med det.

Mycket som tyder på att du aldrig kommer kunna återvända till Sverige innan kriget är över alltså din desertör.
Citera
2023-03-19, 15:26
Medlem
Citat:
1. Okej så du har ändrat dig nu, du ska ta barnen ända till slutmålet men du har ingen aning om vad det ligger eller om dina gamla släktingar orkar ta sig dit.

2. Du vet alltså heller inte då hur lång tid det kommer ta för dig att nå dit och om dina gamla släktingar kommer lyckas med det.

Mycket som tyder på att du aldrig kommer kunna återvända till Sverige innan kriget är över alltså din desertör.

1. Nej, jag har inte ändrat mig. Jag har hela tiden skrivit att jag ska vara med mina barn under flytten/flykten. Ge dig. Så gamla är de inte. Mina föräldrar är rätt unga, kring 70-strecket (de fick barn ungt). Exets föräldrar är runt 80. De kommer orka. Och exet är ännu yngre och kommer definitivt orka.

2. Nej, eftersom jag inte är synsk, så vet jag inte vilket målet blir. Kanske Danmark? Vem vet? Eller Australien? Vem vet?

Om det blir krig i Sverige, om allt gått så långt, kommer ingen ens hinna fly, det är vad jag starkt misstänker. Då kommer det handla om kärnvapenkrig och skit.

Nej, man är ingen desertör om man återvänder till Sverige. Ge dig.

Varför bryr du dig ens? Du bor ju inte i Sverige.
Citera
2023-03-19, 15:32
Medlem
Citat:
1. Nej, jag har inte ändrat mig. Jag har hela tiden skrivit att jag ska vara med mina barn under flytten/flykten. Ge dig. Så gamla är de inte. Mina föräldrar är rätt unga, kring 70-strecket (de fick barn ungt). Exets föräldrar är runt 80. De kommer orka. Och exet är ännu yngre och kommer definitivt orka.

2. Nej, eftersom jag inte är synsk, så vet jag inte vilket målet blir. Kanske Danmark? Vem vet? Eller Australien? Vem vet?

Om det blir krig i Sverige, om allt gått så långt, kommer ingen ens hinna fly, det är vad jag starkt misstänker. Då kommer det handla om kärnvapenkrig och skit.

Nej, man är ingen desertör om man återvänder till Sverige. Ge dig.

Varför bryr du dig ens? Du bor ju inte i Sverige.

1. Tillräckligt gamla för att du inte litar på att de kan fly till slutmålet på ett tryggt sätt. Du vet alltså inte om de kommer fram och kan ta hand om barnen där.

2. Precis du har ingen aning om var du ska fly eller hur lång tid det tar. Du vet alltså inte om du kommer kunna återvända innan kriget är över och du vet inte om dina släktingar når fram dit.

3. Båda punkterna innebär att du inte har en aning om när eller om du kommer kunna återvända innan kriget är över. Desertör.
Citera
2023-03-19, 15:38
Medlem
Citat:
1. Tillräckligt gamla för att du inte litar på att de kan fly till slutmålet på ett tryggt sätt. Du vet alltså inte om de kommer fram och kan ta hand om barnen där.

2. Precis du har ingen aning om var du ska fly eller hur lång tid det tar. Du vet alltså inte om du kommer kunna återvända innan kriget är över och du vet inte om dina släktingar når fram dit.

3. Båda punkterna innebär att du inte har en aning om när eller om du kommer kunna återvända innan kriget är över. Desertör.

1. De ska inte ta hand om barnen. Det kommer mitt ex göra. De kommer vara där för att själva var i säkerhet och finnas till för barnen och mitt ex.

2. Vem vet? Det kanske blir det lokala skyddsrummet jag hinner placera mina barn i. Du visar inte tecken på större tankeförmåga här inte. Mina barn ska i säkerhet. Och jag ska ta dem dit. Så är det bara. Och jag ska göra min plikt i civilförsvaret. Så är det bara. Om möjligheten finns. Förmodligen är mänskligheten död om kriget nått så långt som till Sverige.

3. Dumheter. Att återvända är inte att vara desertör.

Varför svarar du inte på min fråga? Varför bryr du dig ens om detta, du bor ju inte i Sverige?
Citera
2023-03-19, 15:41
Medlem
Citat:
1. De ska inte ta hand om barnen. Det kommer mitt ex göra. De kommer vara där för att själva var i säkerhet och finnas till för barnen och mitt ex.

2. Vem vet? Det kanske blir det lokala skyddsrummet jag hinner placera mina barn i. Du visar inte tecken på större tankeförmåga här inte. Mina barn ska i säkerhet. Och jag ska ta dem dit. Så är det bara. Och jag ska göra min plikt i civilförsvaret. Så är det bara. Om möjligheten finns. Förmodligen är mänskligheten död om kriget nått så långt som till Sverige.

3. Dumheter. Att återvända är inte att vara desertör.

Varför svarar du inte på min fråga? Varför bryr du dig ens om detta, du bor ju inte i Sverige?

1. Jaha nu blandar du in ditt ex också, ska han också desertera? Vet du att han kommer göra det? Vad händer om han inte gör det?

2. Oj du verkar helt nollställd, absolut ingen aning alltså.

3. Du har som sagt var ingen aning om du kommer kunna återvända eller när det kan ske.
Citera
2023-03-19, 15:43
Medlem
Citat:
1. Jaha nu blandar du in ditt ex också, ska han också desertera? Vet du att han kommer göra det? Vad händer om han inte gör det?

2. Oj du verkar helt nollställd, absolut ingen aning alltså.

3. Du har som sagt var ingen aning om du kommer kunna återvända eller när det kan ske.

1. Läs om, läs rätt. Jag har hela tiden skrivit om att exet ska vara med våra barn.

2. Nej, eftersom jag inte är synsk. Är du?

3. Jag har inte ens någon aning om det ens kommer bli krig i Sverige. För jag är inte synsk. Är du?

Och som sagt: varför bryr du dig ens? Du bor inte ens i Sverige.
Citera
2023-03-19, 15:49
Medlem
Citat:
1. Läs om, läs rätt. Jag har hela tiden skrivit om att exet ska vara med våra barn.

2. Nej, eftersom jag inte är synsk. Är du?

3. Jag har inte ens någon aning om det ens kommer bli krig i Sverige. För jag är inte synsk. Är du?

Och som sagt: varför bryr du dig ens? Du bor inte ens i Sverige.

1. Han ska alltså också desertera som sagt. Vad händer om han inte gör det?

2. Du har alltså som sagt var ingen som helst aning om hur lång tid det tar för dig att nå målet och om du då kan återvända eller om du måste vänta till kriget är över.

Din "plan" är ju totalt ogenomtänkt, eller så har du bara lagt upp allt i syfte att du ska vara "tvingad" att vänta ut kriget på säker plats medan andra försvarar landet.
Citera
2023-03-19, 16:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, jävlar i min lilla låda. Jag är så pass övertydlig till expat, att skulle man googla på ordet "övertydlig" så borde en bild på mig dyka upp.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, du har en ängels tålamod. Och om du någonsin byter jobb så tror jag att du skulle passa suveränt att jobba som specialpedagog med pojkar med särskilda behov.
Citera
2023-03-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, du har en ängels tålamod. Och om du någonsin byter jobb så tror jag att du skulle passa suveränt att jobba som specialpedagog med pojkar med särskilda behov.

Klarar man det jobbet utan att ha tänkt igenom sina "planer"?
Citera
2023-03-19, 17:02
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
I en långvarig relation "dresserar" man varandra till att bli bättre versioner. Om relationen bygger på ömsesidig kärlek, lyhördhet och respekt dvs.

OK, nu märks det att vi talar om olika saker. Du talar om ett fungerande äktenskap medf en långsiktig partner, medan jag talar om kvinnliga kollegor på arbetsplatserna/stuediemiljön. I en långvarig relation har jag aldrig haft några som helst bekymmer med att vara ledargestalten och beundraridolen.

Det är i det svenska arbetlivet och studielivet som rabiatfeministerna härskar i Sverige. Inte i mina långsiktiga relationer.
Citera
2023-03-19, 20:02
Avslutad
Sverige är redan invaderat. Ockuperat. Har redan fallit.

Avskräden som inte fattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in