2023-03-19, 12:57
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Nä tydligen av js kräk

? Varför hade hon Js kräk i sina lungor?
Vilken sida och akt hittar du detta i?
Citera
2023-03-19, 12:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Problemet med ditt resonemang är bl.a. att du inte insett JJs personlighet. Du sätter stort värde på vad JJ vittnar trots att det är uppenbart att hon ljuger. Försök att sätta dig in i vem JJ är så kommer du förstå fallet bättre.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
JJs vittnesmål stämmer överens med digitala spår, med tidsangivelser från grannen och är rimligt i övrigt när det gäller tider för hur långt det tar att göra olika saker. MHs vittnesmål är orimligt i många stycken och hennes berättelse stämmer inte med fastslagna tider och händelser. När något är orimligt så hjälps det inte att nån annan har en psykopatisk personlighet.

Håller med dig Zurfarn. Timingen måste ju också stämma.

JJ övertalar MH att säga att hon ska säga att det är MH som för oväsen i badrummet. Alltså har mordet skett där. Får det verkligen plats 3 personer där?

JJ släpar ut liket till förrådet utanför lägenheten.
Grannen kommer upp och undrar vad som står på.
Grannen kör JJ till donken tillsammans med TTs mobil.
JJ kommer tillbaks och släpar in liket till hallen.
Väcker MH för att få hjälp med transporten till bilen.

Vad sägs?
Citera
2023-03-19, 13:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den sidan förbereddes bara för att kunna användas om någon behövde lägga ut pengar för FUP då den såg ut att kosta några tusenlappar. Men genom att en rad personer med utgivningsbevis var på plats så spreds fupen för vinden ändå.

Ursäkta men var hittar jag fupen ?
Tack
Citera
2023-03-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Fler röda flaggor som någon borde ha fångat upp i det lilla samhället ….
Sitter i bilen, efter hon dumpat och satt fyr på Tove. Och diggar med till musiken och är allmänt uppåt!
Skrämmande…
Citera
2023-03-19, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
JJ släpar ut liket till förrådet utanför lägenheten.
Grannen kommer upp och undrar vad som står på.
Grannen kör JJ till donken tillsammans med TTs mobil.
JJ kommer tillbaks och släpar in liket till hallen.
Väcker MH för att få hjälp med transporten till bilen.

Vad sägs?

Varför skulle hon göra sig omaket att släpa liket ut till ett förråd och sen tillbaka in i lägenheten?
Citera
2023-03-19, 13:03
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ja det är helt uppenbart att hon ändrar sin historia efter vilka bevis som läggs fram!
Sen blir jag lite fundersam över vad hon sa till sin samsittare. Att Tove va svårt misshandlad, bränd osv. Tydligen sa hon det innan hon fått reda på i förhör hur de fann Toves kropp. Och det var ju inget som va ute i media iheller. Kom ju nu i samband med åtalet!
Att de inte konfrontera henne och pressa henne mer ang det.
Samsittaren ville även byta, hon orkade inte med att höra Majas tjat om hennes brott!

Usch jag har blundat för detta omedvetet, det är inte ens klart hur mycket våld som användes mot Tove, antag att hon ströps till döds eftersom inget kött eller blod hittats i lägenheten.. Den hann väl grovstädas innan hon anhölls? Men tror inte man får bort alla spår så enkelt...
Hur bränd var kroppen? kunde man se tidigare skador?

Äckligt hur Johanna beskriver att hon var ledsen och svag i skogen, att hon ramlade och började gråta samtidigt som man hittar korken till vätskebehållaren i håret på T som om hon slängt den i ansiktet på henne..
Hoppas Maja glappar i rättegången
Citera
2023-03-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ungefär samma tror jag. Sådana saker som att de har mobildata från fyndplatsen, att de hittar rester av en flaska Gripen på kroppen när JJ köpt just det, etc. är ju extremt svårt att förklara bort, och vill de (främst JJ) inte förklara så är ändå slutsatsen rätt klar.

Instämmer vad gäller griftefriden men just vem som orsakat döden och hur hade varit luddigare.
Citera
2023-03-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
? Varför hade hon Js kräk i sina lungor?
Vilken sida och akt hittar du detta i?

Jag tror att Maja el Johanna själv berätta det i ett av förhören
Citera
2023-03-19, 13:09
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
När jag läser förhören med Albin ser jag en genomrekorderlig ung kille. Fy vad han fått gå igenom.
Ja. Kan inte ens föreställa mig hur det är att vara i sådan situation. Han börjar ju gråta flera gånger genom förhören.
Citera
2023-03-19, 13:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Var hittar man fupen utan att behöva ladda ned filer från förstasidan ?

Fyra alternativ här:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-19, 13:11
Medlem
Angående det här med att Tove inte känt varningssignaler, anat någon fara när de ska gå hem till J.J:s lgh, kan det bero på att hon behandlades med Sertralin (SSRI)?

(sidan 69 i FUP)
Citera
2023-03-19, 13:11
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Sitter i bilen, efter hon dumpat och satt fyr på Tove. Och diggar med till musiken och är allmänt uppåt!
Skrämmande…

Nästa dag när hon och MH tog kontakt sa MH att hon mådde dåligt och JJ svarade att hon kände sig glad och lättad…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in