2023-03-19, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Nej, för att nappa måste man vara en gädda nämligen.

Nej
Citera
2023-03-19, 11:08
Bannlyst
Det är som chockerar mig lite är att människor rent allmänt verkar känna mer hat emot män som tänder på fjortisar,än de som vill förgripa sig på småbarn.Hatet emot kliniska pedofiler kan även jag förstå trots att jag ser det som en psykisk störning.Däremot attraktionen till unga tjejer förstår jag inte varför det bringar fram så mycket hat?

Jag har läst och kommenterat i dumpens facebook grupp och visst finns det hat emot kliniska pedofiler, fast det största hatet riktar sig emot män som tänder på fjortisar.Iaf av vad märkt.
Citera
2023-03-19, 11:28
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
"Huvudregeln är enligt 4 kap. 9 a § Brottsbalken (“BrB”) att det är olagligt att spela in privata samtal om (1) de som deltar i samtalet är omedvetna om att inspelning sker och om (2) den som spelar in inte själv deltar i samtalet (olaga avlyssning)."

"De som deltar i samtalet" (vilket jag antar kan vara ett obegränsat antal), måste vara upplysta om att samtalet spelas in, enl (1). Jag kan inte se att det upphävs av OCH-satsen (2), vilken ju bara är ett tilläggsvillkor för den part (eller de parter) som vill spela in samtalet.

Jo, det är precis så, att (1)-satsen upphävs av OCH-satsen (2). OCH indikerar ett kumulativt rekvisit i straffbudet, det vill säga det som följer efter OCH måste också vara uppfyllt för straffansvar, till skillnad från alternativt rekvisit (ELLER).

Därför är det entydigt i lagen: Den som själv deltar i samtalet är straffri om man behörigen fått tillträde till samtalet.
Citera
2023-03-19, 12:00
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Det är som chockerar mig lite är att människor rent allmänt verkar känna mer hat emot män som tänder på fjortisar,än de som vill förgripa sig på småbarn.Hatet emot kliniska pedofiler kan även jag förstå trots att jag ser det som en psykisk störning.Däremot attraktionen till unga tjejer förstår jag inte varför det bringar fram så mycket hat?

Jag har läst och kommenterat i dumpens facebook grupp och visst finns det hat emot kliniska pedofiler, fast det största hatet riktar sig emot män som tänder på fjortisar.Iaf av vad märkt.

Största problemet är att människor tror att Dumpen jagar pedofiler.
Dom flesta som hängs ut av Dumpen har NOLL med pedofili att göra. Dumpen fokuserar på översexuella desperata äldre män. Oftast lågbegåvade som knappt fått knulla i hela sina liv.

Om då en kåt 14-15 åring inleder konversationen med att dom vill knulla, med just dig, hur oattraktiv du än må vara. Ja då finns det män som är tillräckligt desperata för att nappa, och ger Dumpen chansen att tjäna sitt levebröd på.

Dumplingarna är för gaslightade av Dumpen för att förstå den ENORMA skillnaden, att vilja knulla en 2 åring mot en 14-15 åring.

Om det var en massa småbarns knullare, som Dumpen satte fast, så tror jag faktiskt dom flesta hade tyckt det var en bra sak, även om det finns en anledning varför vi har ett rättssystem, och att man bör vända sig till polisen först och främst.

Men som vi alla vet så är det inte fallet, nu för tiden hängs det även ut folk som vill knulla fullt lagliga 15 åringar, eller vuxna människor som har sex med sina klienter (terapuet kvinnan).
Citera
2023-03-19, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jo, det är precis så, att (1)-satsen upphävs av OCH-satsen (2). OCH indikerar ett kumulativt rekvisit i straffbudet, det vill säga det som följer efter OCH måste också vara uppfyllt för straffansvar, till skillnad från alternativt rekvisit (ELLER).

Därför är det entydigt i lagen: Den som själv deltar i samtalet är straffri om man behörigen fått tillträde till samtalet.

Ah, då har jag varit felinformerad! Bl.a då jag blir uppringd av telefonförsäljare, som inleder samtalet med att de har ett fantastiskt erbjudande, brukar jag tala om att jag spelar in samtalet. Erbjudandena brukar låta lite mindre fantastiskt efter det.

Tack för info! (Har sett på andra ställen i tråden, att du verkar veta vad du talar om).
Citera
2023-03-19, 12:35
Medlem
Dumpens Swish är fortfarande icke-fungerade. Samma felmeddelande som igår.
Blir kämpigt för stollarna att bedriva sin ”verksamhet” om dom inte löser det problemet.
Spekulerar nu, men med tanke på att Dumpen är ett 50k AB numera. Har banken inte godkänt Swish överhuvudtaget.
Citera
2023-03-19, 12:47
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ah, då har jag varit felinformerad! Bl.a då jag blir uppringd av telefonförsäljare, som inleder samtalet med att de har ett fantastiskt erbjudande, brukar jag tala om att jag spelar in samtalet. Erbjudandena brukar låta lite mindre fantastiskt efter det.

Tack för info! (Har sett på andra ställen i tråden, att du verkar veta vad du talar om).

Låter klokt att spela in telefonförsäljare.

Inga problem! Tack, just juridik råkar jag veta lite om.
Citera
2023-03-19, 12:57
Medlem
Felmeddelandet jag får beträffande Swish:

https://app.swish.nu/1/p/sw/?sw=1232502284&msg=&edit=msg&src=qr
Citera
2023-03-19, 13:07
Medlem
Citat:

Bara för att man verkligen avskyr de som förgriper sig på småbarn betyder det inte att man inte kan äcklas av och förakta er som är ute efter riktigt unga tonåringar eller nästan-tonåringar också förstår du. Att det finns folk som våldtar bebisar neutraliserar inte dina vidriga gärningar/önskningar och sjuka bild av vad du har rätt att göra med/mot unga tjejer.
Citera
2023-03-19, 13:08
Medlem
Citat:
Nej
Jo, för annars skulle du inte nappa.
Citera
2023-03-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Felmeddelandet jag får beträffande Swish:

https://app.swish.nu/1/p/sw/?sw=1232502284&msg=&edit=msg&src=qr
Swish går fram utan problem. Prova att swisha på riktigt får du se.
Citera
2023-03-19, 13:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Eller också kan du bara googla Tintin i Kongo skurk.
Alternativt läsa artikeln på dumpen, eftersom han har använt sitt eget namn i chattarna.

Tintin i Kongo är inte förbjuden i Sverige. Det var bara en arab som 2012 bestämde sig för att gallra ut Tintin-böcker från ett svenskt bibliotek.
Finns att köpa på Tradera, Bokbörsen m.m.

Haha, alltid nån tomte som tar allt bokstavligt. Syftet med mitt inlägg var att få folk att skriva aningen effektivare rebusar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in