Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Nu vet vi inte hur många soldater som är i Backmut, men det verkar vara en knytpunkt/flaskhals om jag har tolkar det rätt.
Frågan är om ukrainarna har köpt tid till att bygga upp nya försvar, eller om det blir droppen. Jag tror att det kommer bli fredssamtal igen när slaget om Bakhmut är avgjort.
Jag vill ärligt talat veta vad du bygger ditt resonemang på.
Sen hur lång tid har man vetat att trycker ökat vid Bakhmut? Var mer än 2 månader sedan Soledar föll tex.
Det vi ser nu måste va bland den långsammaste pågående offensiven i detta krig. I somras uppdaterades kartan titt som tätt med ny rysk framfart, om än små, i öst och även då ansåg man att det gick långsamt.
Om du själv var försvarande part och du insåg att trycket ökade avsevärt vid ett litet stycke av fronten, vad skulle du gjort?
Själv skulle jag sett till att de fått ökade resurser, i förebyggande syfte förstärkt logistikkedjor och även förberett 2-3 bakre lägen för att kunna mota fienden vid olika scenarion. Men det är bara jag, vad professionen anser är troligtvis ännu mer genomtänkt och detaljerat.