2023-03-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Aha, "Kremls lögner."

Hade det inte varit lättare att bara vrida av kranen?

Det var det de gjorde. Men kontrakt är kontrakt. Ryssland ville inte betala 100-tals miljarder i böter för kontraktsbrott så de sprängde den för att kunna hävda Force Majeure istället.

Den andra var inte tagen i bruk, så Ryssland behövde inte spränga den.

Så ja, Kremls lögner.
Citera
2023-03-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja det är nog dags för ryzzarna att kasta in handduken nu.
Invasionen av sitt grannland Ukraina som Ryzzland gjort börjar mer och mer likana ett självmordsuppdrag för ryzzarna.

Ukraina har nu tre Amekårer klara att sätta in.
Ryssarna manövrerade ut Azov-bataljonen enkelt, stängde in dom, och utplånade dom.

Jag tror tre armekårer med kort utbildningstid inte skrämmer ryssarna nämnvärt.
Citera
2023-03-19, 12:48
Medlem
Reimers avatar
Prigozhin har insett att ryssarna har skitit i det blå skåpet, inga muntra framtidsutsikter här

Citat:
In the new audio message, answering the question about the perspectives of this year, Prigozhin says they are "foggy" and that Russians have a couple of weeks to prepare for the Ukrainian strikes, otherwise it will be too late to "drink Borjomi" (which is a popular Russian saying related to Georgian healthy mineral water from Borjomi, i.e. "too late to drink Borjomi when your kidneys failed").

https://twitter.com/wartranslated/status/1637415895562682368
Citera
2023-03-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Knappast. Ingen är intresserad av fredshandlingar med Putin då han har trovärdighet i klass med Hitler.
Adolf ville också ha fred när allt sket sig. Ingen brydde sig.
Ja vi får hoppas att Putin bryr sig om ukrainarnas försvarslinje faller.
Citera
2023-03-19, 12:50
Medlem
Citat:
Jag tycker ändå att ryssarnas envishet och stridsvilja är riktigt häpnadsväckande med tanke på vilket värdelöst krig från deras sida dom utkämpar.
När får dom nog? Aldrig tycks det som.

Det kanske kan förklaras i att medelklassen blir matade med propaganda om att kriget är nödvändigt samtidigt som de själva inte lider något avsevärt av kriget. Även om de är emot kriget är det olagligt att demonstrera eller kritisera detta.
De fattigare har ännu mindre insyn samtidigt som de får en bra lön och möjlighet till karriär men är trots allt de som exploateras mest.
Status quo råder.

Fattiga människor startar sällan revolt. Det behövs några som verkligen riskerar att förlora allt och kan vinna på maktskifte för att det ska bli något.
Citera
2023-03-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Nu vet vi inte hur många soldater som är i Backmut, men det verkar vara en knytpunkt/flaskhals om jag har tolkar det rätt.

Frågan är om ukrainarna har köpt tid till att bygga upp nya försvar, eller om det blir droppen. Jag tror att det kommer bli fredssamtal igen när slaget om Bakhmut är avgjort.

Nej, Bakhmut är inte slutet på detta krig.
Sedan Ukraina tagit total kontroll över Bakhmut återstår en hel del innan fred blir aktuellt. Krim skall återtas, Mariepol skall återtas osv. Kriget avslutas först när hela Ukraina är fritt från ryzka soldater på av Ryzzland ockuperat område förstås.
Citera
2023-03-19, 12:52
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Knappast. Ingen är intresserad av fredshandlingar med Putin då han har trovärdighet i klass med Hitler.
Adolf ville också ha fred när allt sket sig. Ingen brydde sig.

Jag tror detta är tredje eller fjärde gången som Hatets Alliians använder ukrainska barn som slagträn i debatten mot ryssarna. Nu anklagas dom för att stjäla barn från krigsområdena. Det tycker jag den orättfärdiga Hatets Allians ska vara tacksamma för.

Om Ukrainas vuxna halsstarrigt biter sig fast med barn i de värst drabbade krigsområdena så tar dom inte sitt föräldraansvar. Dom ukrainare som sätter barnen i första rummet har redan flytt kriget med sina barn.Om nu ryssar för bort de kvarvarande barnen från krigszoner så är ju detta hedervärt och ingenting att racka ner på.

Fördes inte finska barn till Sverige under Finlands Vinterkrig -39? Förs inte barn ut ur krigszoner över huvud taget världen runt när deras mentala hälsa äventyras? Det rackat Hatets Allians ned på och kallar krigsbrott. Det veti fan om jag tycker att det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ryssarna manövrerade ut Azov-bataljonen enkelt, stängde in dom, och utplånade dom.

Jag tror tre armekårer med kort utbildningstid inte skrämmer ryssarna nämnvärt.

Framtiden har svaret!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Nej, Bakhmut är inte slutet på detta krig.
Sedan Ukraina tagit total kontroll över Bakhmut återstår en hel del innan fred blir aktuellt. Krim skall återtas, Mariepol skall återtas osv. Kriget avslutas först när hela Ukraina är fritt från ryzka soldater på av Ryzzland ockuperat område förstås.
Hur tänkte du att Ukraina ska mäkta med det? För att ska vara ett realistiskt scenario så måste minst hela Europa gå med i kriget på Ukrainas sida.
Citera
2023-03-19, 12:53
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Prigozhin har insett att ryssarna har skitit i det blå skåpet, inga muntra framtidsutsikter här

https://twitter.com/wartranslated/status/1637415895562682368
Kocken har länge nu kommit med formuleringar att det går åt helvete.
Man undrar ju dock vad som är trollande och inte från hans sida.
Han sa att han hade planer att bli politiker och utmana Zelensky i nästa ukrainska val om presidentposten.
I samma video säger han åt kameramannen att inte bry sig om artilleri, blir dom träffade blir Zelensky fortsatt president och inte han.
Alltså indikerar han att Zelensky tryggt sitter kvar där han är.
Citera
2023-03-19, 12:54
Medlem
Citat:
Jag tycker ändå att ryssarnas envishet och stridsvilja är riktigt häpnadsväckande med tanke på vilket värdelöst krig från deras sida dom utkämpar.
När får dom nog? Aldrig tycks det som.

Det ryska materialet slås allt snabbare ut. Ukraina dominerar på alltfler sätt och kommer successivt kunna slå ut alltmer, allt fortare med allt mindre egna förluster.

Ryska män har två val. Avsätta Putin och dra sig tillbaka eller dö i Ukraina. Inga kul alternativ, men det är det som ligger på bordet.
Citera
2023-03-19, 12:55
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tror detta är tredje eller fjärde gången som Hatets Alliians använder ukrainska barn som slagträn i debatten mot ryssarna. Nu anklagas dom för att stjäla barn från krigsområdena. Det tycker jag den orättfärdiga Hatets Allians ska vara tacksamma för.

Om Ukrainas vuxna halsstarrigt biter sig fast med barn i de värst drabbade krigsområdena så tar dom inte sitt föräldraansvar. Dom ukrainare som sätter barnen i första rummet har redan flytt kriget med sina barn.Om nu ryssar för bort de kvarvarande barnen från krigszoner så är ju detta hedervärt och ingenting att racka ner på.

Fördes inte finska barn till Sverige under Finlands Vinterkrig -39? Förs inte barn ut ur krigszoner över huvud taget världen runt när deras mentala hälsa äventyras? Det rackat Hatets Allians ned på och kallar krigsbrott. Det veti fan om jag tycker att det är.

Som vanligt i denna konflikt är det ett brott när Ryssland gör det men "hedervärt" när andra gör det.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Babylift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in