Citat:
Ursprungligen postat av
songline
Jag tror pappan har mobiliserat hela Pingstkyrkan som skriver om hur oskyldig Maja är.
Maja deltog i trakasserier mot Tove och hennes syster, de stod i flera timmar utanför en lägenhet där systrarna och deras kompisar befann sig och försökte vänta ut dem.
Om Maja var så rädd för Johanna, varför följde hon med henne i bilen ut till en ödslig plats och satt och pratade i flera timmar dagen efter mordet?
Håller med, Maja har varit delaktig och hon kommer åka dit hon med. Det märks när man läser förhören att hon antingen är svagbegåvad eller försöker vilseleda och låtsas som hon inte förstår. Hur troligt är det att hon somnar i bilen på väg hem? Fullproppad av adrenalin! Och att hon sover och är halvt medvetslös från att de kommer hem är helt omöjligt. Inget stämmer!
Har en fråga. Den där säcken med strumpor och hushållspapper verkar polisen fått tag på? Kunde man inte konstatera att det var en blåstömning som ägde rum i badrummet och vilket dna som städades bort?
Har bara hunnit skumma fup:en, ni som läst allt kanske kan återberätta hur, var och när säcken hittades?
Tycker Johannas advokat borde skämmas! Lätt misshandel och frusen till is i flera månader. Pinsamt uttalande och vidrigt respektlöst gentemot Toves familj och vänner.
Johanna är livsfarlig, det är vad hon är. Och sjuk i huvudet, tar med sig ett ljus för att tända (säger hon, tror inte jag på) för att göra skändningen av kroppen till en liten mysig stund för den hon precis strypt och dumpad. Det sjukaste jag läst på länge!