2023-03-19, 06:27
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Halkade du in på ett religiöst bananskal?

Ditt påstående går ifrån huvudfrågan som jag initialt kommenterade.
Så det är rätt intetsägande för den diskussionen.
Tala för dig själv. För mig förefaller det högst relevant att vi verkar höra hemma i den evolutinära nischen opportunistiska ätare.

Huvuddiskusionen, den om äggs farlighet, är för komplex för att jag ska orka reda ut det här men den här urspårningen är bekväm.
Citera
2023-03-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Tala för dig själv. För mig förefaller det högst relevant att vi verkar höra hemma i den evolutinära nischen opportunistiska ätare.

Huvuddiskusionen, den om äggs farlighet, är för komplex för att jag ska orka reda ut det här men den här urspårningen är bekväm.

Vi är opportunistiska ja, men vi är knappast skapade för det ifrån början.
Citera
2023-03-19, 06:35
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Vi är opportunistiska ja, men vi är knappast skapade för det ifrån början.
Nej, från början var vi något slgs encellig proto-alg. Det kom senare som en miljöanpassning.
Citera
2023-03-19, 06:41
Medlem
Citat:
Hade du något mer att säga eller ska du vara kryptisk som någon jävla hemlighetsmakare som älskar skvaller och uppståndelsen i att du har något smaskigt att säga men mjölkar situationen allt vad du orkar på uppmärksamhet?

Jag tänker inte dra ur dig vad det än är du åsyftar.

Referensen bör du fatta.. du verkar inte gilla det där med evolution .. likt Julia Kronlid..

Så varför förnekar du evolutionen.. att schimpanser som är våra närmaste släktingar äter ägg och kött osv... skulle göra att vi inte är skapta för det.
Citera
2023-03-19, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Nej, från början var vi något slgs encellig proto-alg. Det kom senare som en miljöanpassning.

En vegetarian alltså.
Citera
2023-03-19, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Referensen bör du fatta.. du verkar inte gilla det där med evolution .. likt Julia Kronlid..

Så varför förnekar du evolutionen.. att schimpanser som är våra närmaste släktingar äter ägg och kött osv... skulle göra att vi inte är skapta för det.

Förnekar jag evolutionen när jag säger att vi inte är skapade för att äta kött?
Jösses vilken hönshjärna du är.

På den tiden före verktyg så måste vi ha varit den absolut sämst utrustade livsorganism ämnade för att äta kött. Vi är inte lika snabba som dom andra köttätarna, eller lika starka, inte lika god syn eller hörsel.
Så vad var våran fantastiska egenskap ämnad att få tag på kött?
Du kan inte gissa på verktyg. Jag vill verkligen betona detta innan du svarar.
Citera
2023-03-19, 06:58
Medlem
immenhusens avatar
Då är jag nog körd, eftersom min kropp skall vara lika sargad som om jag hade rökt 400 miljoner cigarretter.

/AI
Citera
2023-03-19, 07:03
Medlem
Citat:
Förnekar jag evolutionen när jag säger att vi inte är skapade för att äta kött?
Jösses vilken hönshjärna du är.

På den tiden före verktyg så måste vi ha varit den absolut sämst utrustade livsorganism ämnade för att äta kött. Vi är inte lika snabba som dom andra köttätarna, eller lika starka, inte lika god syn eller hörsel.
Så vad var våran fantastiska egenskap ämnad att få tag på kött?
Du kan inte gissa på verktyg. Jag vill verkligen betona detta innan du svarar.

Gissa på verktyg? På allvar?

Fråga schimpanserna vilka verktyg dom använder för att äta sin kost som du fick beskriven tidigare.

Är du dum på riktigt eller vill du bara gå i klinch...

Du må anse att vi är underlägsna schimpanserna.. det är helt ok.. jag tror dig faktiskt.. eller att du är det i alla fall.. men vart vill du komma till?

Du ser ner på en kombo av våras intelligens och andras primatars intelligens och förmågor i ditt sätt att resonera.. förklara gärna på vilket sätt schimpanser inte använder redskap.
Eller inse att du är en Julia Kronlid.

från länken som gick till Kolmården....

Citat:
Schimpans
Pan troglodytes
Schimpanser lever i centrala Afrika. De är människans närmaste släkting och är både lika oss till utseende och beteende. Schimpanser kan till exempel tillverka och använda redskap – och unga schimpanser leker med varandra precis som vi gör när vi är barn. Men antalet schimpanser i världen minskar och schimpansen är starkt hotad.
Citera
2023-03-19, 07:05
Medlem
citymormors avatar
Fy fan så dumt!

Det är propaganda för att puscha insekter som mat.
Citera
2023-03-19, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Gissa på verktyg? På allvar?

Fråga schimpanserna vilka verktyg dom använder för att äta sin kost som du fick beskriven tidigare.

Är du dum på riktigt eller vill du bara gå i klinch...

Du må anse att vi är underlägsna schimpanserna.. det är helt ok.. jag tror dig faktiskt.. eller att du är det i alla fall.. men vart vill du komma till?

Du ser ner på en kombo av våras intelligens och andras primatars intelligens och förmågor i ditt sätt att resonera.. förklara gärna på vilket sätt schimpanser inte använder redskap.
Eller inse att du är en Julia Kronlid.

från länken som gick till Kolmården....

Är schimpanserna i begynnelsen av sin uppkomst? Om inte så är din parallell ovidkommande.

Du har inte svarat på min fråga.
Citera
2023-03-19, 07:07
Medlem
När källan inte ens gör skillnad på LDL och HDL vet man att de inte har koll på något.
On the flip side, people with high HDL shouldn't assume that it cancels out a high LDL, as some physicians still believe. Again, your main goal should be to keep your LDL in a healthy range, Dr. Cannon says.

https://www.health.harvard.edu/heart-health/rethinking-good-cholesterol
Citera
2023-03-19, 07:10
Medlem
Ägg är bland det mest nyttiga man kan äta. Det florerar så oerhört mycket fel o dumheter inom läkar kåren och big pharma så det krävs ett helt annat mindset för att ens kunna ta in det bland vanligt foilk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in