2023-03-19, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du påstår väldigt mycket. Bevis som håller för juridisk prövning lyser däremot med sin totala frånvaro...

Du menar precis som du gör.
Jag har dock redan bevisat att ryssarna massmördande i Bucha vilket även bevisade att rysarna mördade i Chernihiv och Sumy.
Här även mördade i Kharkiv regionen.
https://www.ohchr.org/sites/default/files/documents/hrbodies/hrcouncil/coiukraine/A_HRC_52_62_AUV_EN.pdf
Tortyr och mord även i Zaporozhzhia och Kherson.
https://www.hrw.org/news/2022/07/22/ukraine-torture-disappearances-occupied-south

Du vet naturligtvis om, precis som alla andra som följer tråden, att ryssarna plundrar, torterar och mördar varhelst de ockuperar.
Inga länkar kommer du med själv som stöder dina kontroversiella påståenden om att ryssarna har en tiondel av Ukrainas förluster eller att Ukraina systematiskt skulle artilleribeskjuta civilbefolkningen i Donetsk.
Ibland dyker de upp någon länk till Alexander som du påstår utgör en bra källa vilket jag förutsätter att du inte tror på själv.
Citera
2023-03-19, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Du menar på absolut ingenting då. Mitt modersmål är slight sch, men inte fan är där någon som behöver rädda mig för det. Talar du ryska förresten Saggi? Eftersom att det verkar vara en utav dina tyngder att försvara i livet. Gör du? Det är mycket enklare om du kör valsen på det viset i så fall. Fler kommer tro på dig om så

Det finns just nu bara två (2) i EU parlamentet som har förmåga att tänka annorlunda.
De tillhör antagligen mindre än 1% av Europas befolking som har förmåga att tänka självständigt.
Kolla in Mike Wallace och Clare Daly från Irland så får du ett annat perspektiv på läget i Ukraina.
Citera
2023-03-19, 03:26
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Det där med källor och deras dignitet i den aktuella konflikten har jag redan bemött. Du får läsa mina tidigare inlägg i frågan. Din argumentation är påfallande naiv och infantil. Sakfrågan är Rysslands nära förestående seger i Bakhmut och dess enorma konsekvenser för Ukrainas frontlinje. Rökridåer göre sig icke besvär.

Om vi inte kan lita på källor får vi titta på prognosticeringssäkerhet.
Där sa du för snart en månad sen att Bakhmut skulle fallit Söndagen 26/2 vid lunchtid.
Du kan inte prognosticera värt ett halvt Rubel helt enkelt, du bara ljuger som alla Rysstroll.

Men visa lite stake nu då, om Bakhmut inte fallit innan Påsk så lovar du att aldrig logga in? Så nära är ju stan att falla eller hur?
Citera
2023-03-19, 04:09
Medlem
Man har ju hört i månader att snart faller Bakhmut och nu är stan inringad och nån här pratade om Subutai mongol strategi etc

Ändå känns det som det står rätt still eller så, jävla meningslöst krig, även om man nu lyckas med sin demilitarisering av Ukraina för stunden så kommer ju varenda Ukrainare väster om Bakhmut växa upp i ett unisont etniskt hat mot Ryssar, Ukraina om det inte blir helt ockuperat kommer vara en djupt militariserad nation oavsett hur man vrider och vänder på det.
Citera
2023-03-19, 04:12
Avstängd
Uppemot 20 000 ukrainare kan vara omringade i Bachmut. Vi får se hur det här slutar.
Citera
2023-03-19, 05:29
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
DeepstateMaps är inte en trovärdig källa. Det borde du känna till. Varför använder en läskunnig människa som du ständigt partiska källor som talar för din egen ståndpunkt?
Så du menar att Bakhmut återigen fallit och blivit omringad?

Vilka kartor har du som visar det?
Citera
2023-03-19, 06:15
Medlem
Alsenos avatar
Ännu en dag som barnvåldtäktsmannen putin inte lyckats avgöra kriget på tillsammans med sin muslimska homosexuella knähund kadyrov. Kidnappa lite fler barn i ett försök att bryta ner den Ukrainska hjältarnas försvarsvilja? Jo, tjena, hehe.
Citera
2023-03-19, 06:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har hört alla hans föreläsningar, har du? Exakt vilka invändningar har du? Var god precisera.

Den prisbelönte journalisten som avslöjade att USA sprängde NS var senil? Vad mer har ni att tillföra?

Föreläsningar? Trams!

Citat:
Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter, Länkar du till annat så ägnar jag inte mer än en minut av min tid till detta trams.

Länkar till tidsskrifter ska de va! Studier för i helvete. Hur kan du hålla så låg nivå? Skäms du inte?
Citera
2023-03-19, 06:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
EU-Ursula sade redan för några månader sedan att Ukraina hade 100 000 KIA. Det finns andra källor också, men jag anar att jag kastar pärlor för svin här.

Det skulle räcka med studier publicerade i vetenskapliga tidsskrifter .

Citat:
Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter,

Den grejen är du så jävla dålig på. Lallare.
Citera
2023-03-19, 06:28
Medlem
leachs avatar
HIMARS time! Vackert så ögonen tåras då man vet att det dör sodomiter vid landning.

HIMARS have opened fire again.
https://twitter.com/Tendar/status/1637049527956807680

Bakhmut holds!
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1637189485728333825/photo/1
Citera
2023-03-19, 06:38
Medlem
leachs avatar
Härligt gäng som Putin nu tillhör

Who else among the presidents was wanted by the International Criminal Court

🇸🇩 The first is Sudanese President Omar al-Bashir in 2008.He was accused of organizing genocide in Darfur. His regime was overthrown only in 2019 during a military coup. The president was arrested,
https://twitter.com/Rinegati/status/1636973531031371778
Citera
2023-03-19, 06:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du är hjärntvättad. Försök att titta på situationen på marken.

Situationen ’på marken’ var ju precis det jag beskrev. Hallå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in