2023-03-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaskensonson
Har du sett videona när ryssarna pulveriserar alla försök av nazisterna att fly från Bakhmut , eller videon där 3 ukrainare gav upp och gick mot de Ryska soldaterna med vit flag och blir nedmejjade av ukrainska nazister. 30 000 ukrainska soldater har dött i Bakhmut pga zelenskys galenskap.
Nej. Jag har sett videos på vilsna katter i Wisconsin, aggressiva possums i texas och snetända piggsvin. Men jag har missat alla de videos du har sett. Har jag missat något av betydelse eller är det bara dina sista försök till att få telegram att bli din upplysning för förhoppning?

Dela gärna med dig. Vi blir alltid glada om vi får de ryssar göra bort sig på film
Citera
2023-03-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ryssarna skickade fram fångar som lockbete för att slå ut de bästa ukrainska trupperna i Bachmut.

Nu är det tveksamt om det blir någon ukrainsk våroffensiv.

Nej, det kommer garanterat bli en våroffensiv från Ukraina eftersom ryssen varit så ensidig och korkad. Ryssen har tagit helt sjuka förluster av material också. Det blir till att gräva ned sig och skjuta med AK47 och kasta handgranater mot Leopard-vagnar framåt maj, för ryssen.
Citera
2023-03-18, 21:22
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Köper inte vi rysk gas så gör någon annan det. Problemet är att vi tvingas betala extra för mellanhänderna.

EU kommer inte köpa gas som är producerad i Ryssland alls. Den kan ju när som helt stängas av (av Putin), så det är värt att betala lite dyrare för gas som man vet att man får.
Citera
2023-03-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Polletten behöver inte trilla ned förstår du. Det är någonting du tror är nödvändigt för att alla andra skall se vad du ser. Nu är det ju så att de andra blev färdiga med sin tvätt för länge sedan, så varför står du kvar och undrar var du skall stoppa den, polletten?
Sadan har varken Dalarna eller Småland ett skit att göra med tråden att göra. Om du tror att du kan referera till hattar och mössor eller fan vet vad för att hävda dina dumheter här så kör på. Tro mig, det är inte till din favör. Det är som polletten du nämner....vissa använder den och skaffar en ny medans andra står kvar med den i hand utan varken rena kläder eller förståelse för hur tvättmaskiner fungerar.
Sen har vi ju resten som går direkt till kärnan och stjäl tvättmaskiner från privata bostäder i Ukraina. Allt medans de är anställda och verkande under rysk statlig flagg. Är det den polletten du menar skall trilla ned?

Jag menar att det kan öka förståelsen bland gemene man om man vet att de delar man nu har en konflikt om har för betydelse för Ryssland.
Majoriteten vill tillhöra Ryssland.
Till och med Zelenskys modersmål är ryska och han valdes för att lösa allting på fredlig väg.
Tyvärr har helt andra krafter inom EU och NATO helt tagit över Ukraina.
Det är en konstig “självständighet” som Ukraina kämpar för.
Citera
2023-03-18, 21:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jodå, de används flitigt.. men du hör inte om dem för NATO/AFU lyckas inte slå ut dem och gör propaganda klipp av det.

Har du källa på det, eller är det bara hoppet som inte vill släppa?
Citera
2023-03-18, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Nej, det kommer garanterat bli en våroffensiv från Ukraina eftersom ryssen varit så ensidig och korkad. Ryssen har tagit helt sjuka förluster av material också. Det blir till att gräva ned sig och skjuta med AK47 och kasta handgranater mot Leopard-vagnar framåt maj, för ryssen.

Jaså? Washington Post tror inte att det blir någon våroffensiv.
Citera
2023-03-18, 21:30
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du källa på det, eller är det bara hoppet som inte vill släppa?

Absolut, gå in på valfri Rysk TG kanal och sök på t-80 eller t-90 så kommer ett 70-tal klipp upp på dem från hela frontlinjen.

https://t.me/intelslava/43678?single

🇷🇺 T-90 in service with Wagner PMC
Senast redigerad av nidhoogen 2023-03-18 kl. 21:34.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
På tal om pinsamt, du kanske kan förklara hur Ukraina gör för att skicka ytterligare trupper till en stad som ”redan fallit”, alternativt ”är omringad” (oklart hur den kan vara båda på en gång). En annan fråga är varför de behöver skicka dit en enda soldat då de enligt dig (källa…?) har 20,000 man där. Det blir väl 2-3 man per meter frontlinje, så man tänker sig packa dem som sardiner i skyttegravarna tydligen.

Ryssland startade i februari en offensiv på minst 5 ställen i Donbas. Bakhmut är den enda plats där man haft några meningsfulla framsteg. Trots detta försöker du inbilla oss att om staden faller efter 8 månaders försök så kommer hela fronten kollapsa. På riktigt, är du så alkad?

Vad gäller artilleri så hänger du uppenbarligen inte med. Prigozhin satt häromveckan och svor i en tv-intervju över hur Wagner inte fick ammunition och hur detta ökade deras förluster.

Skojar du med mig? Ukraina har försökt skicka dit förstärkningar på de leriga omvägar som finns och skjutits sönder och samman av ryskt artilleri. Sedan går inte alla förstärkningar till stadens centrum, utan även till periferin. Wagner fick ju sin ammunition. Prigozhin är en egocentrisk affärsman, en loud mouth och en posör. Han gör sitt jobb ändå, måste man erkänna, då Wagner haft stora framgångar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag menar att det kan öka förståelsen bland gemene man om man vet att de delar man nu har en konflikt om har för betydelse för Ryssland.
Majoriteten vill tillhöra Ryssland.
Till och med Zelenskys modersmål är ryska och han valdes för att lösa allting på fredlig väg.
Tyvärr har helt andra krafter inom EU och NATO helt tagit över Ukraina.
Det är en konstig “självständighet” som Ukraina kämpar för.
Du menar på absolut ingenting då. Mitt modersmål är slight sch, men inte fan är där någon som behöver rädda mig för det. Talar du ryska förresten Saggi? Eftersom att det verkar vara en utav dina tyngder att försvara i livet. Gör du? Det är mycket enklare om du kör valsen på det viset i så fall. Fler kommer tro på dig om så
Citera
2023-03-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Våroffensiv från vem?

Och vad och var är tjejenierna som köttade så i mariopol

Dom drog väl hem när dom påsättningsbara getterna tog slut...

Men var tog de tiotusen "frivilliga" soldaterna från Nordkorea vägen.
Var det inte även några negrer från Angola eller något annat afrikanskt "shithole-country" som skulle strida för ryssarna, drog dom hem när fötterna kallnade?
Citera
2023-03-18, 21:32
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
EU kommer inte köpa gas som är producerad i Ryssland alls. Den kan ju när som helt stängas av (av Putin), så det är värt att betala lite dyrare för gas som man vet att man får.

Jodå, vi köper Rysk gas (på omvägar) och betalar 4x för den.

Tack USA!
Citera
2023-03-18, 21:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Absolut, gå in på valfri Rysk TG kanal och sök på t-80 eller t-90 så kommer ett 70-tal klipp upp på dem från hela frontlinjen.

Ingen källa alltså. Jag är inte så förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in