2023-03-19, 02:16
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tur att det finns poliser som sköter utredningen. Vet du om dom försökte vara extra tysta också som dom inte väckte Törnrosa? Åt hon upp allt eller somnade hon om mellan tuggorna?

Hah, jag VET ingenting.
Citera
2023-03-19, 02:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirella
Hah, jag VET ingenting.
Du skrev ju nästan en roman där och det var ett djävla pissande, sovande och ätande hela tiden.
Citera
2023-03-19, 02:21
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Det där stämmer inte då det stod i protokollet att det var fullständiga restrektioner. Varken radio, tv eller tidningar tillåts. Klart som fan att dom inte kan sitta och läsa Aftonbladet då det står om fallet nu i varenda tidning.

Nej, de får ta del av dagsnyheter.
Citera
2023-03-19, 02:23
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Du skrev ju nästan en roman där och det var ett djävla pissande, sovande och ätande hela tiden.

Japp. Sen om Törnrosa egentligen gjorde något helt annat är ju svårt att veta. Vad tror du då, sov hon?
Citera
2023-03-19, 02:23
Avslutad
Ju mer jag läser förhören med Johanna ju mer går det upp för mig att Tove kvävts av sina egna spyor snarare än Johannas grepp?

Citat:
F: Och det här är under tiden som du håller kring Toves hals?
J: Mmm.
F: Och trycker till som du säger.
J: Mmm.
F: Vi frågade dig förra gången om tidsuppfattning och så där. Jag vet att det är svårt men hur
länge varar det här tror du?
J: Ungefär 10 sekunder nåt sånt.
F: Mmm och vad hände sen?
J: Ja Tove liksom hon ryckte till samtidigt som hon hostade typ och då blev jag förskräckt
och släppte jag ju mitt grepp och satte mig upp så att jag inte hade min tyngd på Tove då och
någonstans där så släppte ju Maja också taget om Toves händer då.

Enligt utlåtandet från rättsmedicin så fann man spyrester i Toves mun och lungor. Om T spydde pga att Johanna satte sig på henne eller pga hon slog skallen i golvet låter jag vara osagt.

Tankar? Är det t ex rätt av media att skriva att J kvävde T?
Senast redigerad av Folkmordsbenagen 2023-03-19 kl. 02:44.
Citera
2023-03-19, 02:29
Medlem
Att dessa människor aldrig lär sig att inte googla på brotten de ska, eller har, begått.
Citera
2023-03-19, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Man slås verkligen av JJ:s patetiska hämndlystnad, och hur hon härjade runt i alla kompisgäng och försökte kontrollera dem alla.
Jag hoppas verkligen att JJ, med sin partner, döms för mord och får livstid. För annars kommer det att brinna många hus i Vetlanda, med tanke på vad som sägs om henne i FUP. Det kommer att vara en särskild kränkning för denna kvinna att bli dömd och inlåst, men något som kommer att fräta sönder hennes ego är att det står svart på vitt för alla att läsa hur illa omtyckt och korkad hon är, för all framtid, i denna mordutredning.

Det här är Sverige. Självklart får hon inte livstid. Hon får väl 10 år och är ute om 4.
Citera
2023-03-19, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite gamla bilder för er som är nytillkommande:

FUP:
https://gofile.io/d/7rDqPT

Grepen:
https://imgur.com/a/nByN188

Fyndplatsen:
https://imgur.com/a/4Y2tqEA

Grepen har ju bevisligen inte ett skit med fallet att göra... varför så kåt på den?

Fyndplatsen finns i FUP...

Och du har delat samma FUP:länk hur många gånger som helst nu, det räcker nog med samma inlägg..
Citera
2023-03-19, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var väl hon som inte kunde klockan?
Det är märkligt att M har klarat körkort
Citera
2023-03-19, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Visst kan det vara så.

Men det är ju inte säkert att de "kommit ut" än. Särskilt Maja med sin kyrka är nog försiktig.
Och att Maja nu sen helt gick i J:s ledband och varit hennes lydiga slav kan faktiskt tyda på ett flat-förhållande. Det brukar väl vara så att de har hållhakar på varann, och om den ena läcker om det känner sej den andra förrådd!

I FUP:en i ett av förhören med Toves pojkvän Albin W (från 7/11 sid 438) får han en fråga om just detta:
F: Har Johanna och Maja varit ett par?
A:Nej, jag tror inte det.

F: Vet du om Johanna eller Maja hade några pojkvänner nu?
A: Nej, det vet jag inte.

Tydligen har också utredarna haft den här misstanken.
Om jag inte minns fel så säger ett par vakter fr Nöjet i sina förhör att de tror att J och M är ett par
Citera
2023-03-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
den varianten har jag aldrig hört? Att alkoholhalten skulle stiga med i princip 100% bara för att du kilat vidare? Den ska du nog ta med en nypa salt

Testa en snabb googling på hur man framställer alkohol.
Sök på mäsk så får du din naturliga förklaring till allt.
Citera
2023-03-19, 03:03
Medlem
Citat:
Det stämmer absolut inte. Etanolhalten blir kvar eftersom levern slutat att förbränna alkoholen. Promillehalten kan inte bli högre så det är en myt.

Du mäter Etanolhalten i promille som är en måttenhet och ingen "hur full är du skala".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in