2023-03-18, 22:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Tack för svar!
Är JJ jude eller kristen?
För pappan är väl från Israel?

JJs föräldrar är inte religiösa överhuvudtaget.
De är separerade och fadern är bonde, modern sjuksköterska.
Citera
2023-03-18, 22:34
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
den varianten har jag aldrig hört? Att alkoholhalten skulle stiga med i princip 100% bara för att du kilat vidare? Den ska du nog ta med en nypa salt
Det stämmer absolut inte. Etanolhalten blir kvar eftersom levern slutat att förbränna alkoholen. Promillehalten kan inte bli högre så det är en myt.
Citera
2023-03-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
1. Johanna sparkade först omkull Tove så hon ramlade och slog i huvudet, därefter ströp hon henne med sina händer. De märkte att hon dog under strypningen och kollade sedan puls så hon var död.
2. Hon försökte bränna upp kroppen vid två tillfällen, vid andra tillfället använde hon bensin så elden tog sig bra. Johanna trodde kroppen skulle eldas upp helt
3. Ja. Hon kan ha medverkat genom att hålla fast Toves armar medan Johanna ströp henne.

Den där Johanna är riktigt läskig jäkel.
Hon måste få flera Livstidsdomar. Hon får ALDRIG aldrig gå lös mera.

Har svårt förstå hur en ung Kvinna kan vara såhär ond och kall som Johanna är
Citera
2023-03-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jaha....

Lyssna inte på såna som skriver så. Har drinken nämts i fup?
Citera
2023-03-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Inte mycket mer än avundsjuka, svartsjuka och fjortis-tjejbråk har framkommit vad jag sett.

Fyfan så tragiskt.
Ett ungt liv för inget med andra ord.
Vilken jävla iskall jävul den där Johanna är.

Jag blev riktigt illamående nu när jag fått veta hur allt gick till.
Det med att Johanna tände eld på Toves Lik hela två gånger gör fallet extremt hemskt och jävulskt.

Ryser nu
Citera
2023-03-18, 22:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Det är väl inte så konstigt? Är jag också ett monster som inte vill att mina polare ska bli tillsammans med mina ex?

Självklart är du det. Man kan inte äga människor.
Varför skulle du inte vara ett monster om du beter dig som ett?
Citera
2023-03-18, 22:38
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
JJ om MH i badrummet: ”Nej hon var ju med och hon rörde ju liksom Tove också då så att säga. Maja var med.”

Så himla vagt. Jag betvivlar starkt att MH skulle ha hållit fast Tove när JJ ströp henne.

JJ manipulerade MH som gjorde som hon sa. MH var bara ett verktyg för JJ.

Vet du något om Maja?
Vet ingenting om henne. Tove och My och andra har sagt att hon är helt styrd av Johanna.
Hon säger vad Maja ska tycka och säga.
Johanna är ingen trevlig person. Jag har träffat henne som hastigast två gånger tror jag. Men
jag har aldrig pratat med henne så.

Enligt intervju med TT's mor.
Citera
2023-03-18, 22:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är processer som sker under förruttnelsen. Jag har ingen bra källa, men jag vet att för att få ett bra värde på promille så ska man testa ögonvätska. BOs ögon var uttorkade när de fann liket.
Lägg ner. Det är så långsökt att det inte ens går att googla fram. Någon med livlig fantasi som har hittat på och hur skulle etanolen bli högre av förruttnelse? Det som fanns i blodet vid dödsögonblicket gäller och inget annat.
Citera
2023-03-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vart hittar jag bilder på den här Johanna dåren?
Finns här på inlägg 47254 (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-18, 22:41
Medlem
Läst hela FUP men hittar inga förhör med JJ:s föräldrar. Finns inga eller?

Vad tror ni kring MH? Tror ni hon varit med i badrummet eller inte? Försöker få ihop tiden och visst, kort om tid för att sova MEN en strypning går ju fort, så visst skulle hon väl kunna ligga i sängen och chilla under den tiden?
Citera
2023-03-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njä, hon var väl inte med och tände på? Hon ansåg det för "risky", så det fick J göra själv.

Jag har aldrig påstått att hon inte har känslor. Hon har säkert betydligt mer känslor än vad hon kan hantera.

Som jag uppfattat det, lurade M med sig T för att hon skulle få sig en omgång, inte dödas. (Js avsikt var kanske det senare.) Men när hon förstod vart det barkade tror jag att hon backade.
Du har ett i att hon inte följde med när JJ tände på hos tvillingarna. Men hon var fullt medveten om att syftet var att de skulle brinna inne, så nog begrep hon vad som kunde hända när de lurade med TT till lägenheten.
Citera
2023-03-18, 22:42
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Självklart är du det. Man kan inte äga människor.
Varför skulle du inte vara ett monster om du beter dig som ett?
Så att ha åsikter, preferenser och respekt (skulle respektera en väns åsikt) är samma sak som att äga människor? För oss normala så är incest inom vänskapskretsen inte föredra, blir alldeles för mycket konflikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in