2023-03-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
De diskuterar väl branden vid exets dörr, och i förhöret med honom så uttrycker han stor osäkerhet kring att medverka vid rättegång. Om det inte ingår i åtalet så är det väl rimligtvis fortfarande under förundersökningssekretess, och det är det paragrafen i OSL anger.

Någon mer än jag som observerat att helt plötsligt kan man inte gå in på Maja instagram som man kunnat innan.
Nu måste man följa henne.
Har de tillgång till sina mobiler nu el.
Nån som vet.....
Citera
2023-03-19, 01:09
Medlem
Görgen frågade Maja hur det gick till när hon träffade Johanna, Maja svarade "vi
kysste varandra", sedan dess "har dom hängt" säger Görgen. Görgen har frågat Maja flera
gånger om hon och Johanna är ihop, men Maja har svarat "nej, vi är kompostar.

Nog är Johannas och Majas relation lite annat än kompisar?
Citera
2023-03-19, 01:10
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Läser att Maja har dyskalkyli, det vill säga att hon inte kan klockan?
Är hon direkt lågbegåvad?

Jag upplever att MH inte har alla hästarna hemma. Blir nog tufft för henne på kåken.

Sluten RPV i stället?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Ingen(?) som skriver här har träffat Johanna. Det hindrar ju inte att man fått en bild av hur hon är som person. Sen kan jag ju tycka att folk läser in allt möjligt i väldigt små saker. Fast jag håller med dig, vi människor är väldigt enkelspåriga, vissa tycker sig ju t.ex se att JJ är en ond människa av att bara sett ett fotografi.
Nej, det är väl få i tråden som träffat henne, men med FUP har vi fått mycket info från alla håll om Js varande och låtande och kan därför få en bild av henne.

Ts mammas uppgifter skulle kunna vara rent sladder, men med facit i hand vet vi att så inte är fallet.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Någon mer än jag som observerat att helt plötsligt kan man inte gå in på Maja instagram som man kunnat innan.
Nån som vet.....
Det har dom definitivt inte. Båda har fullständiga restrektioner och får inte ens läsa en tidning.
Citera
2023-03-19, 01:11
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
En sak bara, hur kan majas instagram blivit privat? Någon vän eller något som gjort den privat?

Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Mmm förmodligen någon hon haft kontakt med som fått logga in och gjort den privat, hennes TikTok verkar vara borttagen med

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Man kan ge inlogg till advokat eller anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Nån som vet.....

Har varit uppe tidigare i tråden. Förmodligen någon hon gett inloggningsuppgifter.
Senast redigerad av Zicksack 2023-03-19 kl. 01:37.
Citera
2023-03-19, 01:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det har dom definitivt inte. Båda har fullständiga restrektioner och får inte ens läsa en tidning.

Nja… de har vissa restriktioner men får ta del av dagsnyheter. (Aftonblaskan etc…)
Citera
2023-03-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag upplever att MH inte har alla hästarna hemma. Blir nog tufft för henne på kåken.

Sluten RPV i stället?

Nä hennes hästar har galopperat till Johanna som är en utmärkt ryttare.

Maja mår dåligt på ett annat sätt än Johanna, så hon har ju iaf känslor Johanna verkar riktigt vrickad utan att vara sjuk som att höra röster prata med döda eller äta kattmat, Johanna är riktigt otäck.
Så jag ser det som troligt att Maja är manipulerad.
Citera
2023-03-19, 01:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Nja… de har vissa restriktioner men får ta del av dagsnyheter. (Aftonblaskan etc…)
Det tror jag inte dom får. Det är väl just Aftonbladet som är den sämsta tänkbara då dom kan skriva i princip vilket skit som helst. Anders Lindberg skulle kunna hylla Maja just för att hon är en neger och står för mångkulturen. Glöm dagsnyheterna.
Citera
2023-03-19, 01:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Läser att Maja har dyskalkyli, det vill säga att hon inte kan klockan?
Är hon direkt lågbegåvad?

Särbegåvad skulle jag snarare säga. Hon är ganska verbal och med hyfsat stort ordförråd, tillika ordförståelse. Kan nog vara sämre med matematisk och logisk förståelse.
Citera
2023-03-19, 01:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Kan man inte klockan och saknar tidsuppfattning befinner man sig på en väldigt låg intellektuell nivå, då är man som ett litet barn.
FEL!
Det finns många med NPF samt bristande tidsuppfattning och med dyslexi/dyskalkyli som inte kan klockan men ändå ligger på en hög intelligensnivå.
Citera
2023-03-19, 01:19
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Är rätt säker på att Johanna är straight. Maja är dock bi, men de var endast vänner.

Visst kan det vara så.

Men det är ju inte säkert att de "kommit ut" än. Särskilt Maja med sin kyrka är nog försiktig.
Och att Maja nu sen helt gick i J:s ledband och varit hennes lydiga slav kan faktiskt tyda på ett flat-förhållande. Det brukar väl vara så att de har hållhakar på varann, och om den ena läcker om det känner sej den andra förrådd!

I FUP:en i ett av förhören med Toves pojkvän Albin W (från 7/11 sid 438) får han en fråga om just detta:
F: Har Johanna och Maja varit ett par?
A:Nej, jag tror inte det.

F: Vet du om Johanna eller Maja hade några pojkvänner nu?
A: Nej, det vet jag inte.

Tydligen har också utredarna haft den här misstanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in