2023-03-19, 00:14
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Och därför tycker du att det är förmildrande att hon blev strypt? Du tjatar om detta i varenda inlägg och ger dig inte. Gamla klasskamrater? Var hon på fyllan under lektionerna också?
Du menar att jag skrivit att jag tycker det är en förmildrande omständighet, då kan du visa i vilket inlägg det skulle vara. Det som däremot är intressant är väl motivbilden?
Det känns ganska klarlagt att det är ett mord men svårare att reda ut varför det har skett. Vill man vara enkelspårig så kan man ju bara skriva att det handlar om två psykopater. Eller som du, att det handlar om en jude och en neger. Jag tror att det inte riktigt räcker.

Läs förhören själv istället för att jiddra med mig. Allt jag har skrivit finns med i olika förhör, sen får du och den andra idioten tro att det handlar om "falsk ryktesspridning" om ni vill.

Tror du inte att folk som går i samma klass i tre år har lite koll på varandra? Eller föräldrar, syskon och vänner?
Citera
2023-03-19, 00:15
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det kommer nog inte att bli så trevligt för henne.

Eftersom MH är som hon är psykiskt så kommer hon att användas som en slags "betjänt"/passupp. Hon kommer att utnyttjas så mycket det bara går. Kommer att få utföra sysslor som de andra helst vill slippa. Man måste nog fråga sig om hon skulle klara av ett fängelsestraff på en vanlig anstalt? Tänk i händerna på Johanna Möller eller någon annan av de hårdföra damerna som kommer att köra skiten ur henne.

Ur den aspekten är det synd om MH eftersom hon vill vara alla till lags och här måste hon vara det.
Om hon nu är så efterbliven så lär hon hamna på SRI med pensionärerna och de andra halvidioterna.
Citera
2023-03-19, 00:16
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag har precis läst klart hela. O jag skulle vilja påstå att Johanna är 99% skyldig o Maja 1%

Johanna försöker verkligen in i de sista att ljuga runt sanningen. Hon verkar inte riktigt klok. Ja blev bara trött av att läsa alla hennes lögner o hittepå
Då är vi på samma spår. Johanna är en psykopat som tidigare har försökt bränna inne folk. Maja är en tjej med dålig självkänsla och sviktande självförtroende som blivit indragen i denna soppa. Tycker synd om henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är hemskt att följa resan in i Johannas mörka vindlingar och rum. Långt mer skrämmande än man anat och kunnat tro om en så ung icke kriminell tjej, som inte heller lever i något utanförskap.

Precis som du tar upp, uppfattar jag Johannas intentioner med bränderna så att det inte bara är för att skrämmas, utan för att på riktigt döda. När Johanna vill få Maj med på det här, är det ju inte otydligt vad det handlar om.

Därför förstår jag varken åtalspunkten skadegörelse iställert för mordbrand och inte heller varför man inte åtalat för hennes försök att få med Maja på det här.

Men är i tidigt skede i att läsa FUP och sätta ihop puuselbitarna till en helhet.

Men skrämmande person den här Johanna. Ett exempel:

A153/227

"Omnämnd film i Johannas telefon
I förhör med L*aura L*enz omnämns en film som Johanna ska ha haft i sin mobiltelefon och uppvisat för L*aura och M*iriam O*lsson. Filmen ska föreställa
olika personer, bl.a. Johannas tidigare klasskamrater, och utgöra individer
som Johanna ”hatar”. Se nedan utdrag ur förhör med L*aura L*enz 2022-12-01.
Undertecknad har med anledning av ovan info granskat Johannas telefon
BG117078-1 för att specifikt leta efter en sådan film, och om den huruvida
existerar.
En film påträffas i Johannas telefon, daterad till 2022-04-24.

PM
Datum 2022-12-06
Informationsklass BS
Diarienr (åberopas) K1226065-22
Johanna har klippt ihop en video med alla människor som hon hatar. Johanna har visat det för L*aura. Johanna hade filmen i sin mobil. Johanna
visade filmen för M*iriam men L*aura såg filmen. L*aura såg att hon var
med på filmen och påpekade detta för Johanna. Johanna svarade då att
det var otur men sa att L*aura var med på en bild tillsammans med Tove.
"

Maja säger ju i förhör att Johanna brände ner den där villan som var under renovering för att vilseleda polisen från branden utanför exets dörr. Det måste ju räknas som mordbrand?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jo*annas personlighet, gränslös och psykopatisk. Hon har försökt starta bränder, vandaliserat bilar och slutligen dödat en person hon varit osams med. Det är knappast det vanliga i de ”svensson-kretsar” som hon rör sig i.
Nej ovanligt, men finns en hel del såna.
Är det intressant för så många?

Detta att tjejer brukar fysiskt kraftigt våld ser jag som (det enda) intressanta i detta fall.
Tjejer tar till sig manliga uttrycksmedel mer och mer.
Jämlikhetens baksida?
Citera
2023-03-19, 00:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan nog ligga en del i det du omnämner.

Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Kan inte helt släppa tanken på att Johanna och Maja hade ett lesbiskt förhållande. Det skulle kunna förklara en hel del. Homofiler har ju som bekant inga spärrar, och läser man om J:s beteende mot sina tjejkompisar börjar liksom ett och annat klarna. När hon angriper Tove för att vara med Albin som hon säger är ful och äcklig, kan det ju vara för att hon är tänd på Tove och svartsjuk. Alltså Albin står i vägen...
JJ och MH simmade ihop. Jahaja. Samma duschrum. De ständiga vredesutbrotten och humörsvängningarna är inte ovanligt heller.
Att två ostraffade tjejer gemensamt begår ett mord som det här är i sej helt unikt. Men det är inte alls ovanligt att 2 bögar eller 2 flator har "stora hemligheter" för sej, alltså inte bara på det sexuella planet,
där de lovar varandra dyrt och heligt att aldrig tjalla om nåt.
(Läs t.ex om århundratets brott Chicago 1924, Leopold-Loeb-fallet)
Detta kan förklara JJ:s och MH:s envisa tystnad i månader innan de erkände. Precis som i fallet ovan hade de väl lovat varann att hålla käft "tills helvetet frös till".

Det kan nog ligga en hel del i det du tar upp.

Har läst en hel del om Leopold-Loeb-fallet 1924. Dessa två knep ju också käft ett bra tag men Loeb var inte tillräckligt smart. Detta var en av orsakerna att de åkte fast men den kanske viktigaste var glasögonen som upphittades.
Citera
2023-03-19, 00:23
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Finns ingen som helst anledning.

Exemplen på diskrepansen däremellan är dessutom ett regelbrott. Inte minst vad gäller skadorna på BOs kropp.
Här har jag väldigt svårt att förstå vad du menar. Jag har inte skrivit ett ord om skadorna på Tove.

Jo, du borde verkligen läsa FUP igen om du missat vad vittnen har sagt om Toves alkoholvanor, självskadebeteende och behov av uppmärksamhet. Du verkar helt enkelt inte trovärdig när du kallar det för "falsk ryktesspridning".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag har precis läst klart hela. O jag skulle vilja påstå att Johanna är 99% skyldig o Maja 1%

Johanna försöker verkligen in i de sista att ljuga runt sanningen. Hon verkar inte riktigt klok. Ja blev bara trött av att läsa alla hennes lögner o hittepå
Håller inte alls med, jag anser att båda är skyldiga till 100 %. Men från första förhöret med Majas föräldrar har det bäddats för narrativet att Maja lurats av Johanna. Det må vara sant att hon är underbegåvad men när hon under förhören låtsas som att hon inte förstår att Tove är död när de släpar henne nerför trappan och baxar in henne i baksätet på bilen så är det helt uppenbart att hon fortsätter att ljuga. Uppenbart också att hon ljuger om att hon sov sig genom hela mordet.
Johanna må vara smartare och säkert den som varit mest drivande men Maja deltog i både mordet och försöken till att röja bevis och ljuga ihop sagor som ändras allt eftersom bevisen mot henne presenteras.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej ovanligt, men finns en hel del såna.
Är det intressant för så många?

Detta att tjejer brukar fysiskt kraftigt våld ser jag som (det enda) intressanta i detta fall.
Tjejer tar till sig manliga uttrycksmedel mer och mer.
Jämlikhetens baksida?
Jag tycker det intressanta är upptrappningen i Jo*annas beteende. Så går det när man inte tar allvarligt på mindre brottslighet. Folk lär sig att de klarar sig undan och gör grövre och grövre saker. Jag tror knappast att detta hade hänt om Jo*anna hade åkt fast för vandaliseringen av bilen eller någon brand. Tycker att Ma*as föräldrar var fega när de hittade sprayburken. De gjorde… inget.
Citera
2023-03-19, 00:24
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Kan inte helt släppa tanken på att Johanna och Maja hade ett lesbiskt förhållande. Det skulle kunna förklara en hel del. Homofiler har ju som bekant inga spärrar, och läser man om J:s beteende mot sina tjejkompisar börjar liksom ett och annat klarna. När hon angriper Tove för att vara med Albin som hon säger är ful och äcklig, kan det ju vara för att hon är tänd på Tove och svartsjuk. Alltså Albin står i vägen...
JJ och MH simmade ihop. Jahaja. Samma duschrum. De ständiga vredesutbrotten och humörsvängningarna är inte ovanligt heller.
Att två ostraffade tjejer gemensamt begår ett mord som det här är i sej helt unikt. Men det är inte alls ovanligt att 2 bögar eller 2 flator har "stora hemligheter" för sej, alltså inte bara på det sexuella planet,
där de lovar varandra dyrt och heligt att aldrig tjalla om nåt.
(Läs t.ex om århundratets brott Chicago 1924, Leopold-Loeb-fallet)
Detta kan förklara JJ:s och MH:s envisa tystnad i månader innan de erkände. Precis som i fallet ovan hade de väl lovat varann att hålla käft "tills helvetet frös till".
Är rätt säker på att Johanna är straight. Maja är dock bi, men de var endast vänner.
Citera
2023-03-19, 00:29
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Maja säger ju i förhör att Johanna brände ner den där villan som var under renovering för att vilseleda polisen från branden utanför exets dörr. Det måste ju räknas som mordbrand?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Det räknas väl inte som mordbrand om man vet att det inte finns människor som kan riskera att skadas där man tänder på?
Däremot kan det väl bli aktuellt med fler åtal i framtiden? Tänker på de två mordbränderna, denna grova skadegörelse el. mordbrand samt skadegörelsen på bilen (där JJ sprayat "bitch").
Citera
2023-03-19, 00:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Egenskaper sitter ju i personligheten, inte i diagnosen. Alla personer med ADHD beter sig inte likadant. Din dotter kan vara raka motsatsen mot någon annan men ändå dela samma diagnos.

(Varför skriver du så konstigt? Med massor av punkter och talspråk? Om du inte klarade skolan kanske du borde låta utreda dig för ADHD nu i vuxen ålder. Det är ofta genetiskt betingat så att din dotter har det och med tanke på hur du skriver så tycker jag att det vore värt att kolla upp.)

Citat:
Eller så säger det mer om Toves personlighet, det är ju inte vem som helst som lyckas att bli ihjälslagen av en polare.

Citat:
Så att ha åsikter, preferenser och respekt (skulle respektera en väns åsikt) är samma sak som att äga människor? För oss normala så är incest inom vänskapskretsen inte föredra, blir alldeles för mycket konflikter.

Citat:
Hon är ju bara fet. Det var ju inte Tove som fick smäll på Nöjet, det var hon som bråkade med JJ.

Edit- Jag hade visst fel, hon ska tydligen hoppat på JJ och fått en smäll av MH inne på Nöjet. Men jag vidhåller att hon knappast har svullnat upp i hela ansiktet av ett slag, hon var ju lite mullig.

Trist med bittra troll som inte har något bättre för sig - än att både försöka förstöra tråden - och BOs rykte.

Annars tycker jag att Krim-trådarna som regel håller en riktigt hyfsad nivå. Många bra användare som (i motsats till ovan) bidragit till den här tråden - inte minst GrevenFB.

Är också väldigt nyfiken på Avels utlåtande kring tidsperpektivet - som vi har talat en del om. Tänker mig att det finns potential för att korta ned tiden för sök mellan BP-FP, utifrån det resonemang som tidigare förts i tråden, visavi mastdata bland annat.

Antar att mod. tar itu med ovanstående (axplock) asap. Exemplariskt skött tidigare! Lika bra att återkomma när man hunnit ikapp att sålla agnarna från vetet, istället. ^^
Senast redigerad av Xedome 2023-03-19 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in