2023-03-19, 01:02
Medlem
Pluggade hon näringslära med fackböcker från 80-talet inköpta på Myrorna?
Citera
2023-03-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Verkar som du hittat en blogg från 2018 av en "Holistisk Näringsfysiolog"

". Jag har minnen från min mor talar om att vi människor är inte gjorda för att äta djur, att vi är växtätare. "

Hon är ju uppenbarligen sjuk i huvudet.

Tittar man på våra tänder så ser dom ut som en hästs tänder och dom äter inte kött.
Att vi kan äta kött betyder inte att vi är skapta för det ändamålet.

Tarmarna hos oss är längre än vad dom är på köttätande djur så det tar längre tid för födan att passera tarmen. Kött hinner ruttna i den där goa temperaturen under den långa passagen av tarmar.

Där har du två indikationer på att din mor har rätt.
Citera
2023-03-19, 01:05
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Litar mer på Dr Sten Ekberg.
'I Ate 100 EGGS In 7 Days: Here's What Happened To My CHOLESTEROL'
https://www.youtube.com/watch?v=aAC9xCinLnk
Citera
2023-03-19, 01:06
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Pluggade hon näringslära med fackböcker från 80-talet inköpta på Myrorna?
-
Haha. Fan sinnessjukt med den gamla matpyramiden.
Citera
2023-03-19, 01:08
Medlem
SoCos avatar
Vilket jävla trams. Människan har ätit kött och ägg i alla tider, det är den mest naturliga dieten. Veganer och andra hjärntvättade vänsterliberaler tror att nordbor gick runt och åt mossa och bark förr i tiden när det var vinter, det överlever man ju på enligt vissa stollar.

edit: utmanar er till att göra ett experiment, nästa vinter, sov ute i tält, jag äter bara kött och ägg hela vintern, du äter vegan diet, så ser vi vem som mår bäst när kylan är över
Senast redigerad av SoCo 2023-03-19 kl. 01:10.
Citera
2023-03-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Vad är detta för skit? Kan ju inte stämma?

"Den dagliga konsumtionen av mängden kolesterol som hittades i bara ett enda ägg minskar en kvinnas liv lika mycket som att röka 25 000 cigaretter - fem cigaretter om dagen, i femton år.

Män som konsumerar två eller flera ägg per vecka ( i princip ett ägg var tredje dag ) har ca 80% ökad risk att dö av prostatacancer."

Källa: https://www.naringsfysiolog.se/
Vilken tur för mig.

Röker men tränar sällan och äter inte så många ägg. Bara till pytt i pannan var tredje månad
Citera
2023-03-19, 01:18
Medlem
Med tanke på att jag äter 30 stekta ägg varje vecka och röker 30cigg om dan borde jag har dött länge sen..kolesterolvärden är bra och blodtrycket va 120/70 senast imorse
Citera
2023-03-19, 01:19
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Verkar som du hittat en blogg från 2018 av en "Holistisk Näringsfysiolog"

". Jag har minnen från min mor talar om att vi människor är inte gjorda för att äta djur, att vi är växtätare. "

Hon är ju uppenbarligen sjuk i huvudet.
Holistisk, tack för den😀
Citera
2023-03-19, 01:21
Medlem
PaoloRobertos avatar
Därför jag knappt äter ägg äter ca 2 ägg i månaden.
Citera
2023-03-19, 01:21
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Tittar man på våra tänder så ser dom ut som en hästs tänder och dom äter inte kött.
Att vi kan äta kött betyder inte att vi är skapta för det ändamålet.

Tarmarna hos oss är längre än vad dom är på köttätande djur så det tar längre tid för födan att passera tarmen. Kött hinner ruttna i den där goa temperaturen under den långa passagen av tarmar.

Där har du två indikationer på att din mor har rätt.
Dina läppar ser förmodligen ut att kunna suga så fortsätt med näringsintaget runt hörnet.

Jag äter gärna fler ägg men hinner inte då jag vill ha kokta, inte kylskåpskalla från igår.
Senast redigerad av Millediablo 2023-03-19 kl. 01:24.
Citera
2023-03-19, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Ja, men vilka biverkningar har de?

Den jag käkar har inga alls (för mig).

Käkar den inte ens mot kolesterol utan mot annat, så man kan väl säga att sänkt kolesterol är en biverkning då, haha.
Citera
2023-03-19, 01:48
Medlem
pop-ikons avatar
Sånt där tjatade man om på åttitalet för att kunna sälja lightprodukter.

Kolesterol i sig är "bra", att man har viss nivå av fett (energi) i blodet.

Oxiderat "kolesterol" däremot (egentligen lipidproteiner - de som bär blodfettet - som oxiderats av att utsättas för kolhydrater t ex) leder till plack i artärerna eftersom de inte kan återupptas av levern.

Se föreläsning från modern forskning.

https://www.youtube.com/watch?v=TRB0jOfymLk

Går ni hos läkare/vårdcentral och mäter kolesterol så kommer de inte bry sig om den här distinktionen. De lever i 80-talet fortfarande. Det tar kanske 10-15-20 år till innan kunskapen ovan har nått ut till prakticerande läkare och vårdpersonal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in