2023-03-18, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Ingen teori utan något som hänt tidigare. Vet inte varför användaren tog upp detta men TT's alkoholvanor diskuteras ju i tråden.
Tove verkar ha ett riskbruk av alkohol, en fd klasskamrat säger i förhör att hon kunde skippa skolan för att istället vara hemma och dricka.

En ung kvinna med riskbruk blåser inte 2+ efter en utekväll efter att ha skickat rättstavade sms. Det händer liksom inte.
Citera
2023-03-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De har kvar sina restriktioner, samma som innan åtalet. När förhandlingen i TR är avslutad kommer ny bedömning att göras.
Och visst hade även J samsittning?
Ja det hade hon kanske, jag har nog bara missat det då. Visste att de fick läsa media osv. Men inte sett någonstans att de fått ha kontakt med andra fångar. Förens nu då när Fup kom, och jag läste det där om MH. Men hittar inget om J dock.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag var ju nyss där.
Vad ser du på Facebook?
Var inte blyg nu utan berätta?
Ställ frågor till personen, i vars namn du svarade.
Matamata var det.

Det fetade, är det en fråga?
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Inget förtal. Jag vill bara nyansera bilden lite, finns många exempel på totala motsatsen i tråden.
Du har gjort minst 4 inlägg som bryter mot 1.09. Det är ingen som är intresserad av dina fåfänga försök till falsk ryktesspridning av BO.
Citera
2023-03-18, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Håller med om att du sprider dynga och vill misskreditera Tove. Du beter dig som en djävla skvallerkärring.

Verkar så faktiskt. Gud vet varför...
Citera
2023-03-18, 23:37
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du har gjort minst 4 inlägg som bryter mot 1.09. Det är ingen som är intresserad av dina fåfänga försök till falsk ryktesspridning av BO.
Allt jag har skrivit finns i fup. Hur skulle det vara falsk ryktesspridning menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Sitter de nu utan restriktioner, i väntan på rättegång, och får ta del av media och annat?
(Ja, jag vet att de hade lättade restriktioner innan, tänker mer mellan åtal och rättegång?)

Att M tom haft samsittning och delat cell, är ovanligt när man är misstänkt för denna typ av brott! Måste helt klart vara strategiskt, då åklagaren mfl, märker att M är lite ”efter” och att hon lätt skulle kunna göra bort sig och prata. Vilket hon gjorde.
Kan dock inte se någonstans att Johanna varken delat cell eller haft samsittning. Lite för farligt va.
Samsittning är extremt vanligt även för folk som är misstänkta för mycket grov brottslighet . Det innebär några timmars umgänge varje dag med annan intagen som åklagaren har fått godkänna och eftersom den som föreslås som samsittare själv har restriktioner så är kollusionsfaran i normalfallet inte jättehög. Nu för tiden när häktena är överfulla är det väldigt vanligt att man istället delar cell med sin samsittare, dvs dygnet runt.

Jag kan nästan garantera att även J har haft samsittare, med reservation för att vissa föredrar att sitta ensamma (osannolikt i detta fall)
Senast redigerad av ratioa 2023-03-18 kl. 23:39.
Citera
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Otroligt motbjudande. Speciellt den svarta. Tror inte ens att hon får ligga på Hinseberg.

Sannerligen motbjudande. Fula som stryk utsida - insida
Citera
2023-03-18, 23:38
Medlem
Ser att många blir förbryllade över att AW bara skriver 'ajdå' som svar på att TT blivit slagen.

Tänker lite att Vetlanda likt många andra småstäder är lite... annorlunda? Ett slag hit eller dit från en psykobrud som är välkänd för att skapa drama kanske inte får en att åka dit direkt.

Tycker också det är lite konstigt men behöver inte vara något.
Citera
2023-03-18, 23:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det stämmer absolut inte. Etanolhalten blir kvar eftersom levern slutat att förbränna alkoholen. Promillehalten kan inte bli högre så det är en myt.

Efter döden sker någon slags syntes i samband med nedbrytning av vävnder, som ökar alkoholhalten i blodet (om jag minna rätt).

För trött att leta, men minns att vid mordet av Tova (Billy) kunde man se att det fanns en viss alkoholhalt, men som man tog hänsyn till vid det slutgiltiga resultatet.
Citera
2023-03-18, 23:39
Medlem
NamnlosBarns avatar
Har bara läst fup som var 112 sidor lång. Vart kan man läsa hela ?
Citera
2023-03-18, 23:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Efter döden sker någon slags syntes i samband med nedbrytning av vävnder, som ökar alkoholhalten i blodet (om jag minna rätt).

För trött att leta, men minns att vid mordet av Tova (Billy) kunde man se att det fanns en viss alkoholhalt, men som man tog hänsyn till vid det slutgiltiga resultatet.
Googlade och fick fram någon knepig sida på tungt latin ungefär. Blev inte så klokare då det var för invecklat att ta till sig men någonstans stod det att det kunde bli en högre halt vid dödsfall. Jättesvårt att veta om dom misstänkte ller om så var fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in