2023-03-18, 23:25
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWonCannoli
Den som transkriberat svaren är inte jättebra på svenska (kan t.ex. inte skilja på de och dem). Oavsett hur man vrider och vänder på det framstår JJ som skrämmande osympatisk.

Jo. Är i full färd med att hitta alla inlägg från en användare i tråden, som bedriver falsk ryktesspridning om BO. Tröttsamt och tjatigt!

Men håller med.
Citera
2023-03-18, 23:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Jag tror att båda drevs av hat. JJ var van att dominera andra och föraktade dem som var "tråkiga", hon var en maktmänniska och klarade inte av att förlora sina vänner samtidigt som hon svek dem. MH hade haft en jobbig skoltid, är underbegåvad med allt vad det innebär av frustration och hade nog stora förväntningar på sig hemifrån som hon inte kunde leva upp till.
Men teknisk bevisning behövs för att säkert reda ut exakt hur mordet gick till. Båda tjejerna ljuger som en häst travar.
Rättsläkarna menade att bådas berättelser kan appliceras. Tryckmärkena på Ts armbågar kan ha tillkommit av press från både ben och händer. Det gick inte att utesluta varken den ena eller andra, så det står var och en fritt vem man vill tro på.
Citera
2023-03-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Oj då har jag långt kvar
Läser just nu igenom förhören på de som jobbar på Nöjet

Jag vet inte inte om det nämts i tråden
Men den tjej T letade efter/frågade efter den kvällen på Nöjet var en yngre tjej 17 år som hon undrade om hon jobbade
De upplyser henne om att tjejen var inte där och får bara jobba fram till kl 22.00 eftersom hon är under 18 år

Ja många har undrat vem det var.
Citera
2023-03-18, 23:30
Medlem
Ni som hånar utseendena på målsägande och de nu åtalade är de äkta fula figurerna med misslyckade lyten. Tove är vacker, rätten kommer att avgöra vilka av de åtalade som är de fula. Ni andra nämnda kommer alltid att vara just fula.
Senast redigerad av tillyttermeravisso 2023-03-18 kl. 23:41.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Otäcka ögon.

Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det där är en ovanligt bra bild på henne.

Detta är ett mer normalt foto:
https://konto.samnytt.se/wp-content/uploads/2023/03/maja-johanna-feature.jpg

Fy för den lede att titta in i hennes ögon.

Otäckt. Man ju tänka sig hur dessa såg ut då JJ gick runt och hatade och var besinningslöst arg.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Hon är ju bara fet. Det var ju inte Tove som fick smäll på Nöjet, det var hon som bråkade med JJ.

Edit- Jag hade visst fel, hon ska tydligen hoppat på JJ och fått en smäll av MH inne på Nöjet. Men jag vidhåller att hon knappast har svullnat upp i hela ansiktet av ett slag, hon var ju lite mullig.

Citat:
Fast det är ju många som i förhör beskriver Tove som uppmärksamhetssökande och jävligt jobbig på fyllan.
Om man har varit med om att någon spårar ur varenda gång de dricker så tar man nog sådana uttalanden med en nypa salt.

Citat:
Så att ha åsikter, preferenser och respekt (skulle respektera en väns åsikt) är samma sak som att äga människor? För oss normala så är incest inom vänskapskretsen inte föredra, blir alldeles för mycket konflikter.

Lägg ner ditt tjat och försök att förtala BO.

Det är osnyggt, tjatigt och tillför inte tråden någonting (orkar inte citera samtliga inlägg som bryter mot 1.09, vill dock göra mod. uppmärksam på detta)!
Senast redigerad av Xedome 2023-03-18 kl. 23:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja många har undrat vem det var.
Det har diskuterat/spekulerats mycket om det tidigare i tråden om vem denna tjej kunde vara
Senast redigerad av Anedin 2023-03-18 kl. 23:42.
Citera
2023-03-18, 23:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Han har inte någon "Ny Fru".
Återvänd till My Heritage, eftersom det måste innehålla all Relevant info där...

Jag var ju nyss där.
Vad ser du på Facebook?
Var inte blyg nu utan berätta?
Citera
2023-03-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Sitter de nu utan restriktioner, i väntan på rättegång, och får ta del av media och annat?
(Ja, jag vet att de hade lättade restriktioner innan, tänker mer mellan åtal och rättegång?)

Att M tom haft samsittning och delat cell, är ovanligt när man är misstänkt för denna typ av brott! Måste helt klart vara strategiskt, då åklagaren mfl, märker att M är lite ”efter” och att hon lätt skulle kunna göra bort sig och prata. Vilket hon gjorde.
Kan dock inte se någonstans att Johanna varken delat cell eller haft samsittning. Lite för farligt va.

De har kvar sina restriktioner, samma som innan åtalet. När förhandlingen i TR är avslutad kommer ny bedömning att göras.
Och visst hade även J samsittning?
Citera
2023-03-18, 23:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Johanna erkänner ju i förhör att hon dumpade Toves lik på platsen där hon hittades. Johanna försäger sig, som den amatör hon är, något som förhörsledaren inte är sen att notera.

Från FUP sid. 968

FL: Med hjälp av koordinater kan man få fram ganska exakta positioner Johanna. Med
hjälp av koordinater i din telefon så hittade man Tove Tönnies avliden i skogen. Har du
någon kommentar till det?

Johanna: Nej.

FL: Någon form av förklaring?

Johanna: Nej, jag vet inte, är absolut inte säker någonstans på att jag hade min mobil med mig. Så jag
vet inte. Jag har ingen aning.

FL: Med dig då, när då menar du?

Johanna: Jag vet inte exakt, den natten efter det innan det jag vet inte. Det är inte alltid jag har på mig
min telefon.

För övrigt i FUP:en så kan man konstatera att My Tönnies berättar att det är allmänt känt att Johanna legat med hela Vetlanda.

Det enda i denna riktigt tragiska historia jag inte förstår alls är varför tjejerna inte erkände precis allt dag ett, den 17/10 -22.
De är ju över 7 år gamla och förstår väl solklart de kommer bli upptrollade på läktaren förr eller senare ändå?
Jag var på nittiotalet elevassistent åt en lågbegåvad elev som behövde stöd med allt från att knyta skorna till att ta medicin. Motoriskt utvecklad men mentalt efter.
Hen var på riktigt ett under i intelligens och slutledningsförmåga i jämförelse med dessa två dåliga ursäkter till existens.
Uppmärksamma gärna hur de skriver i sin kommunikation sinsemellan. Helt ofattbart.
Sedan verkar Maja bo hos sina adoptivföräldrar av någon outgrundlig anledning. Hur många normalt funtade människor gör det vid 17-18-års ålder?
Jisses.

De kan ju rimligtvis inte trott de skulle komma undan på något sätt med det usla rek-arbete de gjort inför polisförhören?
Jag tror båda är extremt lågbegåvade och häpnar uppriktigt över skitliven de verkar haft innan de planerar, bestämmer sig för, och slutligen mördar Towe.
Det går bortom mitt förstånd på alla plan.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det där är en ovanligt bra bild på henne.

Detta är ett mer normalt foto:
https://konto.samnytt.se/wp-content/uploads/2023/03/maja-johanna-feature.jpg
Otroligt motbjudande. Speciellt den svarta. Tror inte ens att hon får ligga på Hinseberg.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
I förhör uppger MHs mamma att MH inte kan klockan och har svårt med tidsuppfattning. Det säger även en lärare att hon har. Det är inte vanligt i den åldem.

Kan man inte klockan och saknar tidsuppfattning befinner man sig på en väldigt låg intellektuell nivå, då är man som ett litet barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in