2023-03-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
När det gäller FUP:en så fungerar sidan fortfarande.

Nya tillägg har kommit in. B.l.a Johanna drinken.

Sidan är överladdad just nu.
Ge den lite tid. Ladda om och försök igen efter en stund.

Den funkar!

https://gofile.io/d/7rDqPT

Varför skriver du fup? De är förfan bara skräp
Citera
2023-03-18, 21:16
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är det som är nackdelen. :/ Man måste ta sig långt ut i obygden. Alternativet är att konstruera någon sorts kolmila.

Jo men då är hela grejen redan fucked.
Citera
2023-03-18, 21:17
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedD
Varför skriver du fup? De är förfan bara skräp

Jaha....
Citera
2023-03-18, 21:18
Avslutad
Jag tycker att toxrapporterna var intressanta. Vid första anblicken kan man tycka att BOs 1.9 promille alkohol i lårets blod låter högt, men som jag förstår det så finns det processer som koncentrerar alkoholer efter döden.

JJ var helt "clean", MH hade metylfenidat i blodet. Har MH ADHD diagnos? Det var mycket spekulation om knark tidigt i tråden. Det kom på skam.
Citera
2023-03-18, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jo men då är hela grejen redan fucked.

Hela grejen är redan fuckad när du har en död kropp i din lgh.
Citera
2023-03-18, 21:20
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Hela grejen är redan fuckad när du har en död kropp i din lgh.

Ja det är inte direkt begåvat att mörda folk i sin egen lägenhet. Men whatever.
Citera
2023-03-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Johanna köpte bensinen några minuter efter att polisanmälan kom in (11.30) så det fanns ingen tid att hindra henne innan hon tänt eld på kroppen och återvänt hem till pappan.

Det är ett ensligt ställe på landet så en liten brand syns inte.
Tack. Tänkte varför inte branden utvecklades i skogen? Men kan tänka mig att det var för kallt eller blött.
Citera
2023-03-18, 21:21
Medlem
snooper123s avatar
Varför bytte JJ advokat?
Citera
2023-03-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweiss95
Alldeles för lite fokus på MH. Känns väl väldigt uppenbart att hon medverkat vid mordet som JJ säger?

Om hon låg och sov/spydde så skulle hon väl ändå inte vakna upp till att Tove plötsligt var död och lugnt hjälpa till att göra sig av med kroppen? Samt sedan fortsätta ljuga om detta för att skydda JJ och riskera att själv åka dit för något hon inte gjort. Så rädd kan hon inte varit för JJ??? Samt rester från spya borde hittats. Låter oroligt osannolikt tycker jag. Hoppas båda åker på livstid och sitter inlåsta under sina bästa år i livet, om inte hela.

Ang. spya så står det i fupen att det luktade mycket av rengöringsmedel i badrummet. En av poliserna tyckte att det luktade kräks med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
JJ var hjärnan bakom dådet. MH framstår som lågbegåvad.

JJ hade höga betyg i skolan, red på sin häst, spelade piano, skrev låtar och dikter. Tog körkort vid 18, jobbade på ICA Maxi och hemtjänst. Flyttade till egen lägenhet vid 19.

Vad hade MH presterat ? MH - en vilsen adopterad nolla som tydde sig till A-personligheten JJ.

JJ planerade dådet, lurade TT till lägenheten, ströp TT och fraktade kroppen till skogen.

Hade de lämnat sina mobiler hemma, så hade kroppen kanske aldrig hittats.

Hur lurade de TT till lägenheten?
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker att toxrapporterna var intressanta. Vid första anblicken kan man tycka att BOs 1.9 promille alkohol i lårets blod låter högt, men som jag förstår det så finns det processer som koncentrerar alkoholer efter döden.

JJ var helt "clean", MH hade metylfenidat i blodet. Har MH ADHD diagnos? Det var mycket spekulation om knark tidigt i tråden. Det kom på skam.

Verka som hon ha diagnos. M alltså,
Hon anmärktes ju även på psyk testet
Men det gjorde inte J, hon va inte under påverkan av ngt psykiskt
Citera
2023-03-18, 21:23
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det var så SJUkT många vittnesförhör att plöja att jag hoppade över flera stycken. Men två frågor:

1. Framkom det av någon i förhör vem vännen var som Tove letade efter?
2. Var Tove alltså så pass rädd att hon satt på huk/gömde sig, sa vännerna det i förhör? Eller gjorde hon det av andra anledningar?

Btw, sjukt att ens egen pojkvän som man BOR med svarar ”ajdå” på ett sms om att man blivit slagen. Ajdå?? Som om det inte var nånting alls? De killar jag känner skulle fan ha ringt och sagt ”va, vad fan säger du? Nu har det här bråket gått för långt” och rusat iväg och hämtat hem en. Spelar ingen roll att det är en tjej som har slagit.
Fast det är ju många som i förhör beskriver Tove som uppmärksamhetssökande och jävligt jobbig på fyllan.
Om man har varit med om att någon spårar ur varenda gång de dricker så tar man nog sådana uttalanden med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in