2023-03-18, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja jo men nää … ” det flammar ju upp rejält så nu måste hon ju vara borta”
Vem uttrycker sig så liksom, bara en sjuk person, vi andra som inte gjort något sådant kan vi ju inte jämföra oss med JJ….
Men orden hon säger hör till en riktigt sjuk människa….
Jag tänkte att om hon trots det hon gjorde med tanke på ” skötsam, förskolelärare” kanske skulle då uttryckt det tex ” när jag tände fick jag panik o ville släcka, jag blev hysterisk o ledsen o försökte släcka, det började brinna jättemycket mer än jag trodde osv…..
Men nej ” det flammade upp ” ” nu måste hon ju försvinna ”
😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Ska man bränna en kropp så behövs det ved i massor. Gärna nåt bildäck med diesel i. När allt har brunnit ner samlar man in benfragment och tänder från askan. Dessa dumpas sedan i närmsta älv.

Jag skulle kunna bli den perfekta mördaren, synd bara att jag har noll intresse av att skada mina medmänniskor.
Citera
2023-03-18, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
1. Johanna sparkade först omkull Tove så hon ramlade och slog i huvudet, därefter ströp hon henne med sina händer. De märkte att hon dog under strypningen och kollade sedan puls så hon var död.
2. Hon försökte bränna upp kroppen vid två tillfällen, vid andra tillfället använde hon bensin så elden tog sig bra. Johanna trodde kroppen skulle eldas upp helt
3. Ja. Hon kan ha medverkat genom att hålla fast Toves armar medan Johanna ströp henne.

Man hade ju dessutom hittat spyrester i TTs lungor. Spydde nog när JJ satte sig på henne. Kvävd av både JJ och spyor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Ja, vad var motivet till det?

Framgår någon förklaring till varför?

Mordet framstår som ganska planerat.

Ja hon ville ta ihjäl tova och hennes syster my. Sa iaf den andra mgm m.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ska man bränna en kropp så behövs det ved i massor. Gärna några bildäck med diesel i. Jag skulle kunna bli den perfekta mördaren, synd bara att jag har noll intresse av att skada mina medmänniskor.

Du är ju fan imbecill fattar du hur mycket rök som bildas av såna bränder.
Citera
2023-03-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hon hjälpte till för att J sa att hon skulle göra det och jag tror inte att hon uppfattade det som så allvarligt att bara bära.

Det är mycket möjligt att hon också byggt upp ett hat, men att det på något vis skulle driva henne tror jag inte. Det ska mycket till för att någon med sirap i hela systemet ska drivas av något inre.
Lågt IQ betyder inte att man inte har känslor. MH skadade sig själv på olika sätt och hade uppenbarligen en jobbig skoltid. Hon deltog också i att förfölja flera olika personer, tända på med förhoppning att de skulle brinna inne mm. Hon var inte dummare än hon förstod vad de gjorde. Brottsrubriceringen lyder att de "tillsammans och i samförstånd" bragt Tove om livet, då ska båda dömas! Men vi får väl se om det kommer fram något ytterligare.
Citera
2023-03-18, 21:06
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Finns hela länder där mord är ca 30 gånger vanligare per invånare än Sverige, varav ena MGM kommer ifrån ett sådant land.

Det vore värt att analysera varför, anser jag.

Men bara att nämna det gör all vidare diskussion omöjlig på grund av "rasism", vilket är oerhört skadligt ur kunskapsperspektiv. Därför kommer vi att se många fler liknande mord framöver, varav många helt i onödan.

Jag är osäker på vad du syftar på, men jag pratar om narcissister och sociopater och vet inte om det skulle vara vanligare i några länder än andra. Länder är vad jag vet mänskliga sociala konstruktioner som inte har någon essentiell kärna av egenskaper i sin ”befolkning”. Men vi kan ju vara överens om att narcissistiska beteenden borde uppmärksammas och stanna där?
Citera
2023-03-18, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du är ju fan imbecill fattar du hur mycket rök som bildas av såna bränder.

Det är det som är nackdelen. :/ Man måste ta sig långt ut i obygden. Alternativet är att konstruera någon sorts kolmila.
Senast redigerad av löktårta 2023-03-18 kl. 21:09.
Citera
2023-03-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Hur lång tid mellan 1:a bränningen tills 2:a bränning? Var T eftersökt innan 2:a bränning eller efter?

Hon åkte tillbaka dagen efter . Eller samma dag blir det fast på em och tände eld på kroppen igen . Alltså på söndag runt lunch .
Citera
2023-03-18, 21:10
Medlem
Citat:
Min fråga var alltså att om det med enkel kunskapsinhämtning och enkla åtgärder går att rädda liv och undvika mord, om det då är värt att inhämta den kunskapen.

Vad var det som var svårt att svara på, om kunskapen är möjlig att inhämta,

eller om kunskapen i så fall är värd att inhämta?

Jag kan knappast att tro det är svårt att svara på om det med enkla medel är värt att rädda människoliv, men det förvånar mig inte om ämnet är så känsligt och tabubelagt att det faktiskt är svårt.

Det är tyvärr ofta orsak till att många människoliv går till spillo helt i onödan. Finns många obehagliga exempel utöver detta.

Men för att det ska funka måste någon reagera på beteendet från personen och vad ska någon ens kunna göra med en person som själv inte anser den har problem? Det är förbannat jäkla tragiskt att det ska behöva gå så här långt innan det blir stop. Självklart ska ingen människa i en perfekt värld behöva sätta livet till. Så som världen ser ut idag har alla så jäkla fullt upp med sitt eget och folk reagerar inte. Hennes egna föräldrar har ju inte ens reagerat och de måste ha sett någon gång allt hat mot allt och alla.
Citera
2023-03-18, 21:11
Medlem
Lazermannens avatar
Johanna har klippt ihop en video med alla människor som hon hatar.

Kaninkokerska
Citera
2023-03-18, 21:12
Medlem
Alldeles för lite fokus på MH. Känns väl väldigt uppenbart att hon medverkat vid mordet som JJ säger?

Om hon låg och sov/spydde så skulle hon väl ändå inte vakna upp till att Tove plötsligt var död och lugnt hjälpa till att göra sig av med kroppen? Samt sedan fortsätta ljuga om detta för att skydda JJ och riskera att själv åka dit för något hon inte gjort. Så rädd kan hon inte varit för JJ??? Samt rester från spya borde hittats. Låter oroligt osannolikt tycker jag. Hoppas båda åker på livstid och sitter inlåsta under sina bästa år i livet, om inte hela.
Citera
2023-03-18, 21:13
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Hur fan kan man åka tillbaka dagen efter och bränna igen utan att få kväljningar. Var TT eftersökt redan då eller? Nån måste ju sett branden?
Johanna köpte bensinen några minuter efter att polisanmälan kom in (11.30) så det fanns ingen tid att hindra henne innan hon tänt eld på kroppen och återvänt hem till pappan.

Det är ett ensligt ställe på landet så en liten brand syns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in