2023-03-18, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Exakt! Det gäller bokförda tillgångar, inte guld i byrålådan!

Riktigt jävla bra!
Citera
2023-03-18, 20:53
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Vilka lagar?

En återgång till statlig kontroll över privatpersoners tillgångar i form av aktieinnehav, banktillgodohavanden fastigheysinnehav mm, det vill säga en tillbakagång till före 2008 när förmögenhetsskatten avskaffades.

Iiiiinte bra!
-Storebror ser dig, och vill åt dina tillgångar!
Citera
2023-03-18, 20:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Haddock
Dom kan ändå aldrig bevisa att jag har guldet kvar, om jag förvarar det själv. Har ju gett bort allt, eller fått det stulet naturligtvis!
Jag tänkte mer på din låga moral. De lägsta människorna i samhället.
Citera
2023-03-18, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag tänkte mer på din låga moral. De lägsta människorna i samhället.

Kommer inte ligga sömnlös om nätterna för den sakens skull, kan du vara lugn för.

Kan vi ta hit Mahmoudisar och trycka pengar i halsen på dom, trots att dom aldrig gjort ett vettigt handtag i detta landet, kan jag också roffa åt mig.

Det här landet är inget jag värnar om, eller har någon stolthet för längre. Swedistan har horat ut sig för apor från MENA. Ett land som enbart tar hänsyn till/fokuserar på miljön, fikusar och svartskallar/muslimer, blåser jag gärna. Så hårt det bara går.
Citera
2023-03-18, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
En återgång till statlig kontroll över privatpersoners tillgångar i form av aktieinnehav, banktillgodohavanden fastigheysinnehav mm, det vill säga en tillbakagång till före 2008 när förmögenhetsskatten avskaffades.

Iiiiinte bra!
-Storebror ser dig, och vill åt dina tillgångar!

Såhär trodde jag att det alltid har varit? Detta har väl judestaten alltid haft koll på? Räcker ju med att gå in på typ MrKoll eller liknande så får du ju i stort sett fram den infon...
Citera
2023-03-18, 21:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Kommer inte ligga sömnlös om nätterna för den sakens skull, kan du vara lugn för.

Kan vi ta hit Mahmoudisar och trycka pengar i halsen på dom, trots att dom aldrig gjort ett vettigt handtag i detta landet, kan jag också roffa åt mig.

Det här landet är inget jag värnar om, eller har någon stolthet för längre. Swedistan har horat ut sig för apor från MENA. Ett land som enbart tar hänsyn till/fokuserar på miljön, fikusar och svartskallar/muslimer, blåser jag gärna. Så hårt det bara går.
Nej men det är klart. Du kan sitta och skratt åt åt nån gammal tant som inte får ihop ekonomin då garantipensionen inte räcker till. Kanske du ska spotta på henne också. Sen kan du flytta ihop med några svartskallar som utnyttjar systemet och skratta åt alla andra som föder er. Men du är förstås lika låg som dem.
Bara ursäkter för att döva samvetet och kunna roffa åt sig.
Citera
2023-03-18, 21:05
Medlem
frdks avatar
Citat:
Tänker att om man får frågor

Jag förstår inte folks oro över frågor.
Har du skyldighet att svara? nej
Gör de något med informationen du svarar? nej

det är en bank, inte domstol vi pratar om.
Citera
2023-03-18, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej men det är klart. Du kan sitta och skratt åt åt nån gammal tant som inte får ihop ekonomin då garantipensionen inte räcker till. Kanske du ska spotta på henne också. Sen kan du flytta ihop med några svartskallar som utnyttjar systemet och skratta åt alla andra som föder er. Men du är förstås lika låg som dem.
Bara ursäkter för att döva samvetet och kunna roffa åt sig.

Men själv är du godhjärtad och delar med dig? Så bra! Då slipper jag göra det.

Jag skiter fullständigt i svartskallar, fikusar och miljön. Så jag är färdig med att bidra. Nu ska jag ta.
Citera
2023-03-18, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Jag förstår inte folks oro över frågor.
Har du skyldighet att svara? nej
Gör de något med informationen du svarar? nej

det är en bank, inte domstol vi pratar om.

Nån form av innehållsförtäckning vill dom väl ha? Annars kan väl folk förvara allt från bomber, till likdelar i bankfacken.
Citera
2023-03-18, 21:12
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saamo
Säger du att du gett bott det så kan de ju vända sig med frågor till den som du hävdar har fått det.
Varför skulle man berätta vem man påstår sig ha gett guldet till?

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sen "bränner" du dom i deras ögon och investerar i guld som du lägger i ett bankfack?

Frågan är vart du ska hitta bankfack idag?
På en bank är mitt hetaste tips. Bor i en mindre kommun och min lokala sparbank hyr ut bankfack.
Citera
2023-03-18, 21:27
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Såhär trodde jag att det alltid har varit? Detta har väl judestaten alltid haft koll på? Räcker ju med att gå in på typ MrKoll eller liknande så får du ju i stort sett fram den infon...

Nix! På Mr koll så ser du inkomster, inte förmögenheter, 2008 så bytte Aftonbladet därför löpsedlar från "De är rikast där du bor" till "De tjänar mest där du bor", det finns inte längre någon statistik över privatpersonets tillgångar, bara deras inkomster.
Citera
2023-03-18, 21:58
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Har ju möjlighet att förvara det själv/hos anhörig också.

Men kan vara värt att kolla på ändå!

Man skall inte lägga, alla ägg i samma korg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in