2023-03-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanswitz
Tack så mycket.

Då är alltså Johanna huvudmördaren?`
MH medhjälpare till mord ?

Jag antar straffen kommer skilja då lite ?

Eventuelt blir straffen för:
Johanna Livstid?
MH får 12-16år ?

Troligt Motiv?
Avundsjuka ? Det måste väl vara mer än bara det?
Inte mycket mer än avundsjuka, svartsjuka och fjortis-tjejbråk har framkommit vad jag sett.
Citera
2023-03-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag håller på att läsa FUP nu och jag slås av hur aktiv MH varit från start. MH var med och bråkade utanför A:s lägenhet och skulle ha ut Tove då. MH var dessutom med vid konfrontationen hemma i J:s lägenhet där Tove var med sin syster.
MH har varit lika aktivt aggressiv mot Tove, hon är inte något litet svagt påhäng till JJ. Det är två mördare, helt klart. De ska dömas båda två.

Har Tove o hennes syster varit hos J?
Vill minnas att det stod någonstans där J berättar att hon inlednings-vis visat runt T i sin lgh kvällen för brottet, eftesom Tove aldrig varit där ?
Citera
2023-03-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Inte mycket mer än avundsjuka, svartsjuka och fjortis-tjejbråk har framkommit vad jag sett.

Och att de verkar som att j har försökt tända på pappans hus, där tove o hennes syster hade varsitt rum
Senast redigerad av kalabalik13 2023-03-18 kl. 20:41.
Citera
2023-03-18, 20:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Oavsett vad hon trodde tror jag att det minsta hon kommer att dömas till är medhjälp till mord.
Jo, hon har befunnit sig på plats och inte larmat eller avstyrt.
Citera
2023-03-18, 20:37
Medlem
Girlnextdoor751s avatar
Förbryllande att vi lever med psykopater som dessa runt om oss. Tillsynes två helt vanliga tjejer, skrämmande vad som pågår när ingen ser.

JJ verkar inte särskilt ångerfull, beter sig som att hon är fri från skuld.. möjligtvis upprörd över att hon åkt fast.

Relativt pinsamma förhör dessutom, skamset att sitta där och neka bevis efter bevis, tröttaste bortförklaringarna också.. mindre trovärdig får man definitivt leta länge efter.

Båda förtjänar livstid, lider med Tove och hennes närstående.
Citera
2023-03-18, 20:38
Medlem
[quote=Jesss1234|83855593]De flesta människor kan besinna sig. Det jag hade önskat var att någon sagt ifrån tidigare MH visste ju tex om att hon eldat på Tove pappa dörr. Hade det tagits på allvar där och då och hon hade fått ta konsekvenserna för det. Det skulle ju kunnat sluta i en dom om mordbrand då hade detta kanske inte hänt. Men det är svårt med sådana människor. Många människor tycker illa om andra men inte på den extrema nivån.[/QUOT
Ja 😥
Men vem? Vänner i den åldern åren innan kommer väl o går o de som tycker något hittar väl nya vänner o går vidare.
Om det varit 1990… så hade ju föräldrar, lärare, vänner, fotbollstränare sett det o kunnat ingripa….men 2020… finns ingen som ser pga digitala media typ snap
Citera
2023-03-18, 20:40
Avslutad
Bläddrar vidare i FUP. Denna Johanna tar fan i mig kakan alltså. Hon trodde hon var så himla smart och smidig. Läskigt att tänka sig att såna här galningar går runt och grunnar på mord i samhället.
Citera
2023-03-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanswitz
Ni som läst fup, står det vad som hände i den ? Jag har aldrig läst en Fup, Förstår inget.
Men är nyfiken, vill gärna veta :

1 Ströp Johanna ihjäl Tove med rep eller?

2 Försökte Johanna bränna Toves döda kropp ute i skogen?

3 MH är den Svarta tjejen? Vad var hennes roll i allt detta kortfattat ?

Tacksam för korta sakliga svar då jag har dyslexi. Har otroligt svårt för läsa och Skriva.

1. Johanna sparkade först omkull Tove så hon ramlade och slog i huvudet, därefter ströp hon henne med sina händer. De märkte att hon dog under strypningen och kollade sedan puls så hon var död.
2. Hon försökte bränna upp kroppen vid två tillfällen, vid andra tillfället använde hon bensin så elden tog sig bra. Johanna trodde kroppen skulle eldas upp helt
3. Ja. Hon kan ha medverkat genom att hålla fast Toves armar medan Johanna ströp henne.
Citera
2023-03-18, 20:41
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
MH har varit lika aktivt aggressiv mot Tove, hon är inte något litet svagt påhäng till JJ. Det är två mördare, helt klart. De ska dömas båda två.

JJ var hjärnan bakom dådet. MH framstår som lågbegåvad.

JJ hade höga betyg i skolan, red på sin häst, spelade piano, skrev låtar och dikter. Tog körkort vid 18, jobbade på ICA Maxi och hemtjänst. Flyttade till egen lägenhet vid 19.

Vad hade MH presterat ? MH - en vilsen adopterad nolla som tydde sig till A-personligheten JJ.

JJ planerade dådet, lurade TT till lägenheten, ströp TT och fraktade kroppen till skogen.

Hade de lämnat sina mobiler hemma, så hade kroppen kanske aldrig hittats.
Senast redigerad av Lazermannen 2023-03-18 kl. 20:43.
Citera
2023-03-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Har Tove o hennes syster varit hos J?
Vill minnas att det stod någonstans där J berättar att hon inlednings-vis visat runt T i sin lgh kvällen för brottet, eftesom Tove aldrig varit där ?

Med J menar jag den kille som tvillingsystern varit ihop med, och som JJ haft en fling med. JJ gillade inte att tvillingsystern träffade killen J, och MH och JJ dök upp och var väldigt aggressiva vid killen J:s lägenhet, när både Tove och tvillingsystern var hos honom. Killen J sa ifrån och fick iväg MH och JJ den kvällen.
Citera
2023-03-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Och att de verkar som att j har försökt tända på pappans lägenhet, där tove o hennes syster hade varsitt rum
Ja, vad var motivet till det?

Framgår någon förklaring till varför?

Mordet framstår som ganska planerat.
Citera
2023-03-18, 20:43
Avslutad
JJ trodde alltså att hon skulle kunna ordna likbål med tre små flaskor bensin och nåt gammalt lakan. Man tager sig för pannan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in