2023-03-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du kan läsa artikeln i Washington Post.

Ukraina har stor brist på både ammo och erfaren personal.

Måste vara därför ryssarna "clownfiesta" till olagliga nfallskrig har avancerat baklänges (och rejält) de senaste halvåret....

i den här takten kommer ryssen stå vid vLadivostok snarare än kiev....
Citera
2023-03-18, 18:16
Medlem
Citat:
"Ukraine short of skilled troops and munitions as losses, pessimism grow"

https://www.washingtonpost.com/world/2023/03/13/ukraine-casualties-pessimism-ammunition-shortage/

“And there are only a few soldiers with combat experience,” Kupol added. “Unfortunately, they are all already dead or wounded.”

Precis. Slappna av bara. Vad kan gå fel. Säger Ukraina att det är inställt så är det självklart så.
Citera
2023-03-18, 18:18
Medlem
leachs avatar
Ukraine vows to expel Russia from all occupied territories on anniversary of Crimea annexation

"For nine years in a row, the Crimean peninsula has been suffering under the criminal regime of the Kremlin, which has turned it into a military outpost, a zone of unfreedom and harassment, aggression and terror against everything and everyone who has found the courage to resist and defend their democratic rights and values," according to the Ukrainian statement.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-03-18-23/h_8d68615c2467458822ac94857c8c5077
Citera
2023-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det verkar som att Igor Girkin fick rätt igen:

Lite tragiskt när en krigsbrottsling som Girkin/Strelkov är den som står för förnuftet.

https://news.sky.com/story/mh17-verdict-three-pro-russian-troops-convicted-of-murder-over-deaths-of-298-people-12748964
Senast redigerad av Kukilon 2023-03-18 kl. 18:25.
Citera
2023-03-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja.. sålänge kuppmakaren inte gjort dom uppmärksammade på vad han faktiskt gjort mot dom och t.o.m. korrigerat det.

Läge att göra detta nu då. Men inte.
Citera
2023-03-18, 18:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du kan läsa artikeln i Washington Post.

Ukraina har stor brist på både ammo och erfaren personal.

Dagen då WaPo blev en helt legitim källa även för de mest insnöade ryssapologeterna. Blir det Wilderäng nu?
Citera
2023-03-18, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Archer226
Deras inkomster från oljan har iallafall fall minskat med 40% enligt deras egna siffror.

Så givetvis funkar sanktionerna!

Varför tror du de kräver att sanktionerna måste lyftas innan några förhandlingar kan inledas?

Ryssland klarar sig bra, nu börjar bankerna kolappsa i väst och snart börjar länder falla samman i Europa usa. Sanktionerna slår mot väst och stärker Ryssland vilket alla siffror visar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Mitt pris på diesel(olja hahaha) har inte förändrats ett öre utav ryssens agerande. Men jag förmodar att pratar hur bra det skulle vara för var man vid tappen? Om det handlar om rysk olja så håller jag inte med. Där får det gärna svida mer och lite till. Och det är mycket mer miljövänligt att låta Rysslands tappar handskas utav folk som inte gömmer rostiga ubåtar i hamnen i Murmansk. Det är till och med bättre att de bara brinner för kråkorna eller står i sin. Allt är bättre än att ryskt stöldgods från moder jord når någon någonstans. Jag betalar gärna för både mig och andra om det handlar om att hålla priser nere på drivmedel.
Det som betyder något är att det inte är ryskt. Allt annat är en tillfällig kostnad för att rena världen

Dieselolja och den dieseln du tankar bilen med i Sverige är inte riktigt samma sak och prismekanismen för svensk diesel hos tappen är kraftigt beroende av inhemsk politisk styrning.. mer än världsmarknadspriset faktiskt.

Tanken med sanktioner och pristak är att minska rysslands inkomster, vilket ävenger lägre världsmarknadspris och billigare produkter av allehanda slag. Detta är ett direkt resultat av rysslands huvudlösa invasion av Ukraina.
Bara för att svenskar inte märker det när dom tankar bilen betyder det inte att det inte stämmer.

Det är bara för att sanktionerna är ett resultat av invasionen som detta blir on topic öht. Känns som att du får hata just rysk olja bäst du vill och betala för vem du vill.
Är inte väldigt intresserad av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Inte lika lätt att gömma sig då 😄

Bättre å reträtta.

Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Svara på frågan, vatnik! När faller Bachmut?

Ha tålamod, det kommer inom sin tid.

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag har hört medellivslängden på en rysk soldat i Ukraina är 1 min. De berättade en kompis till mig vars kusin känner personligen Putin officiella rövrengörare.

Det var nåt du hitta på efter 2;a ölen.

Ha en trevlig kväll.
Citera
2023-03-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Krim är egentligen Turkiskt. Turkarna borde ta Krim ifrån Putain.
Sedan borde Mongolerna ta större delar av Sibirien och Finland ta tillbaks Karelen.

Ok då ska vi bara få dom inbladade att tro på det.
Citera
2023-03-18, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Precis. Slappna av bara. Vad kan gå fel. Säger Ukraina att det är inställt så är det självklart så.

Jaha, så ukrainarna ägnar sig åt maskirovka via artiklar i Washington Post?

Så lurigt. 8D-schack.
Citera
2023-03-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Då så. Då begriper du kanske äntligen att den högsta militära ledningen i Ukraina anser att Bakhmut har en mycket stor militärstrategisk betydelse?

Kan ju vara skönt för dom att veta var ryssen är också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in