2023-03-18, 17:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Lägesrapport. Läget är yttterst prekärt för Ukraina:

Hej fyllo. Videoklipp är bara trams. Begriper du inte det? Fram med tidsskrifterna gubbn.

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du begriper fortfarande inte. Videoklipp och bilder utgör inte bevismaterial. Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter, Länkar du till annat så ägnar jag inte mer än en minut av min tid till detta trams.

Var är de vetenskapliga studierna?

Please PM:a mig inte mer nu.
Citera
2023-03-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Om vi "går tillbaka" lite längre borde ju större delen av vad du kallar ryssland (och även Kina för den delen) lyda under Ulan Batoor, ty så var det ju "historiskt", eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire

Kanske Rom också vill återupprätta sitt rike igen?
Mussolini försökte men med mandolinspelande apelsinodlare som knektar gick det inget vidare...men historiskt så
Citera
2023-03-18, 17:49
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaskensonson
Här transporteras olja från Lukoil till usa via japan, tror du på allvar att sanktionerna fungerar
Sluta tro på propaganda.https://www.bitchute.com/video/Ne4haJzlhKwH/
Deras inkomster från oljan har iallafall fall minskat med 40% enligt deras egna siffror.

Så givetvis funkar sanktionerna!

Varför tror du de kräver att sanktionerna måste lyftas innan några förhandlingar kan inledas?
Citera
2023-03-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej, inget förbud mot det. Där finns väl inget du och jag diskuterar heller?

Det som skall diskuteras är hur fint det är med miljölagar och transporter utav råolja som KALLAS diesel. Så klart skall inte en droppe olja lämna Rysslands någonstans

Det vore mer olyckligt om ryska oljekällor kollapsar totalt. Det är bättre att energin kommer till användning, om än under ett pristak.

Det innebär lägre priser på mängder av produkter till alla i både väst och öst.
Rysstrollen fattar inte vad som händer men i klartext är det så att den ryska befolkningen är i mitten av en enorm exploatering av deras resurser.. och i princip hela den resterande världen tar nytta av det

Aldrig tidigare har det ryska folket tvingats att ge upp så mycket av sitt möjliga välstånd som nu och allt är pga putlers och kremls agerande iom den huvudlösa invasionen av Ukraina.

Det finns en väg ut men det vågar dom nog inte inse.. FSB kanske avlyssnar deras hjärnor
Citera
2023-03-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaskensonson
Här transporteras olja från Lukoil till usa via japan, tror du på allvar att sanktionerna fungerar
Sluta tro på propaganda.https://www.bitchute.com/video/Ne4haJzlhKwH/

hahaha.

kul iför. hittade du bara de där 5 tunnorna med smörjolja till fartyget på däck?
Citera
2023-03-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det vore mer olyckligt om ryska oljekällor kollapsar totalt. Det är bättre att energin kommer till användning, om än under ett pristak.

Det innebär lägre priser på mängder av produkter till alla i både väst och öst.
Rysstrollen fattar inte vad som händer men i klartext är det så att den ryska befolkningen är i mitten av en enorm exploatering av deras resurser.. och i princip hela den resterande världen tar nytta av det

Aldrig tidigare har det ryska folket tvingats att ge upp så mycket av sitt möjliga välstånd som nu och allt är pga putlers och kremls agerande iom den huvudlösa invasionen av Ukraina.

Det finns en väg ut men det vågar dom nog inte inse.. FSB kanske avlyssnar deras hjärnor

Mitt pris på diesel(olja hahaha) har inte förändrats ett öre utav ryssens agerande. Men jag förmodar att pratar hur bra det skulle vara för var man vid tappen? Om det handlar om rysk olja så håller jag inte med. Där får det gärna svida mer och lite till. Och det är mycket mer miljövänligt att låta Rysslands tappar handskas utav folk som inte gömmer rostiga ubåtar i hamnen i Murmansk. Det är till och med bättre att de bara brinner för kråkorna eller står i sin. Allt är bättre än att ryskt stöldgods från moder jord når någon någonstans. Jag betalar gärna för både mig och andra om det handlar om att hålla priser nere på drivmedel.
Det som betyder något är att det inte är ryskt. Allt annat är en tillfällig kostnad för att rena världen
Citera
2023-03-18, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Määähh va trist! Buhu..

Du har väl en länk som stödjer det du framställer som obestridlig fakta?

…eller är du hög på hopium och rent av gissar??

Du kan läsa artikeln i Washington Post.

Ukraina har stor brist på både ammo och erfaren personal.
Citera
2023-03-18, 18:07
Medlem
Jaja. Några veckor innan offensiven säger Ukraina att den tyvärr är avblåst pga att alla blivit dödade av spadar i bahkmut.
Trollen slappnar av. Nu är segern nära!

Vad kan gå fel? Inget, bara Ukraina inte ljuger som innan förra offensiven. Inte kan det va så jävligt?
Citera
2023-03-18, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jaja. Några veckor innan offensiven säger Ukraina att den tyvärr är avblåst pga att alla blivit dödade av spadar i bahkmut.

Vad kan gå fel? Inget, bara Ukraina inte ljuger som innan förra offensiven. Inte kan det va så jävligt?

"Ukraine short of skilled troops and munitions as losses, pessimism grow"

https://www.washingtonpost.com/world/2023/03/13/ukraine-casualties-pessimism-ammunition-shortage/

“And there are only a few soldiers with combat experience,” Kupol added. “Unfortunately, they are all already dead or wounded.”
Citera
2023-03-18, 18:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Förra gången Ukraina gjorde offensiv så fick Ryssland dyngstryk.
Citera
2023-03-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archer226
Deras inkomster från oljan har iallafall fall minskat med 40% enligt deras egna siffror.

Så givetvis funkar sanktionerna!

Varför tror du de kräver att sanktionerna måste lyftas innan några förhandlingar kan inledas?
Å med dagens oljepris så säljer de alltså 1 fat olja för låga 40 dollar.
Citera
2023-03-18, 18:12
Medlem
breaking news.putler dinglar ifrån en lykstolpe vilken dag som helst.
https://news.yahoo.com/hur-icc-decision-kremlin-already-114350621.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9vdXQucmVkZGl0LmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAANbK cgxCICfpL18TMGQqklN-TI8aKMwaxTB49x98lacCXWXhn4XRhPf9ve6YQqzXZxrIl8xAZR KVrZ QeZ6KhJuWanLE9w7u5IQsoTKXtR20GlraRLcc57ysL0Z_3wm5C xfxqrqIotbadLZZXlpJdIb7A21IdArM-yOuaMO7-YZso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in