2023-03-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
"Jessica" med Bloodrock är bättre än alla Queenlåtar.

Lyssna själva: https://youtu.be/keasBJvUyng

Ja för fan. Alltid gillat Bloodrock riktigt mycket och alltid starkt ogillat Queen.
Song For A Brother från samma album med Bloodrock är en jäkligt bra låt också.
Citera
2023-03-14, 23:38
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venusinfurs420
Ja för fan. Alltid gillat Bloodrock riktigt mycket och alltid starkt ogillat Queen.
Song For A Brother från samma album med Bloodrock är en jäkligt bra låt också.

Amen bro, amen!
Citera
2023-03-17, 18:58
Medlem
Adelaides avatar
Vad har 9 armar och suger?

-Def Leppard.
Citera
2023-03-17, 23:06
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Du kanske kan lära dig något av dem då? Pantera och liknande oväsen är musik av och för bottenskrapet. Så var glad att Sverige har producerat, och fortfarande spelar, guds gåva till mänskligheten - ABBA.

Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Nej tack. Jag går hellre min egna väg snarare än att följa strömmen.
Jag hade nog känt mig lite mer patriotisk om Sverige hade gett världen Pantera istället för ABBA. Komplexa kompositioner betyder inte automatiskt "bra band" i mina öron. Då tar jag hellre tuggande drop-D-riff, lite dubbelstamp och ett skönt groove än 12-ackordsdisco i kläder av plast (lika döda som sillkonserver).

För övrigt föredrar jag New Order framför Joy Division.

Recipe For Hate med Bad Religion är minst lika bra som deras Suffer-No Control-Against The Grain-trilogi. På temat är 21st Century Digital Boy en skitlåt i jämförelse med typ valfri låt på valfri av ovannämnda plattor.

"A Slakte Gud" med Dødheimsgard är proto-blackgaze.

Keasby Nights med Catch 22 är den bästa skapunk-plattan någonsin, Shed Some Skin med Slow Gherkin är dock den bästa skapunk-låten.

"Billy's Bones" med The Pogues är pinsamt förbisedd, klart en av deras bästa låtar.
Citat:
Vad har 9 armar och suger?

-Def Leppard.
Som uppvuxen med Def Leppard måste jag bara inflika:
Senast redigerad av fuzzpedal 2023-03-17 kl. 23:18.
Citera
2023-03-17, 23:18
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Jag hade nog känt mig lite mer patriotisk om Sverige hade gett världen Pantera istället för ABBA. Komplexa kompositioner betyder inte automatiskt "bra band" i mina öron. Då tar jag hellre tuggande drop-D-riff, lite dubbelstamp och ett skönt groove än 12-ackordsdisco i kläder av plast (lika döda som sillkonserver).
Så sant, så sant.
ABBA kan fara åt fan. Pantera däremot är och förblir kanon.
Citera
2023-03-18, 10:43
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Så sant, så sant.
ABBA kan fara åt fan. Pantera däremot är och förblir kanon.

Pantera är musik för samhällets absoluta bottenskrap. Tror inte ens att de själva säger emot.

ABBA däremot kan ju åtminstone skriva bra melodier och feelgood musik. ABBA är grymma.
Citera
2023-03-18, 10:54
Medlem
Citat:
Pantera är musik för samhällets absoluta bottenskrap. Tror inte ens att de själva säger emot.

Jag gillar Pantera av nostalgiska skäl, men erkänner att de bara hade 2-3 bra låtar per skiva. Resten var meningslös utfyllnad som ofta var skit rent ut sagt.
Citera
2023-03-18, 12:38
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:

ABBA däremot kan ju åtminstone skriva bra melodier och feelgood musik. ABBA är grymma.
Håller icke med.
Har du gjort en U-sväng vad gäller Pantera förresten?
Citera
2023-03-18, 12:59
Medlem
First Aid Kit. Fruktansvärt tråkig och enahanda musik. Allt låter likadant och tråkigt. Hemskt!
Citera
2023-03-18, 13:36
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Håller icke med.
Har du gjort en U-sväng vad gäller Pantera förresten?

Jag lyssnar inte på metal alls längre, för det är en så fjantig genre. "Oj vad coooolt det är med våld och krig!!!". Ja åk till Ukraina så får vi se om du älskar krig efter det din fjolla.

Självklart älskar jag fortfarande Sabbath, Cheer och de gamla hjältarna, men för mig är de rock och inte metal.
Citera
2023-03-18, 14:24
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Jag lyssnar inte på metal alls längre, för det är en så fjantig genre. "Oj vad coooolt det är med våld och krig!!!". Ja åk till Ukraina så får vi se om du älskar krig efter det din fjolla.

Självklart älskar jag fortfarande Sabbath, Cheer och de gamla hjältarna, men för mig är de rock och inte metal.

Jag för min del har inte helt tröttnat på metal, även om jag har ett mycket kräsnare urval idag, men tröttnade duktigt på Death- och Black Metal redan i början av 90-talet när den första, norska Black Metalvågen kom. Band som tävlade i vilka som är mest onda och kunde se mest ondskefulla ut, med Corpse Paint, blod och djävulsdyrkan m.m. Åtminstone de personer jag själv kände som kallade sig satanister/ djävulsdyrkare och gick in för att framstå som så ondskefulla som möjligt, välte gravstenar på kyrkogårdar, slaktade katter och beundrade Greven i Norge för hans kyrkbränningar, var oerhört fega och rädda personer när det väl kom till kritan, när det vankades stryk så pep de ofta iväg som rädda små kaniner, inte mycket till sann tuffhet där.
Citera
2023-03-18, 14:34
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag för min del har inte helt tröttnat på metal, även om jag har ett mycket kräsnare urval idag, men tröttnade duktigt på Death- och Black Metal redan i början av 90-talet när den första, norska Black Metalvågen kom. Band som tävlade i vilka som är mest onda och kunde se mest ondskefulla ut, med Corpse Paint, blod och djävulsdyrkan m.m. Åtminstone de personer jag själv kände som kallade sig satanister/ djävulsdyrkare och gick in för att framstå som så ondskefulla som möjligt, välte gravstenar på kyrkogårdar, slaktade katter och beundrade Greven i Norge för hans kyrkbränningar, var oerhört fega och rädda personer när det väl kom till kritan, när det vankades stryk så pep de ofta iväg som rädda små kaniner, inte mycket till sann tuffhet där.

Dina erfarenheter stämmer bra överens med mina. Jag ser folk som lyssnar mycket på death/black metal och som gärna spökar ur sig dynga som töntar. Dessa var knappast särskilt tuffa heller när allt kom till kritan.

Vet t.ex att medlemmarna i Watain och Shining har skaffat barn. Det rimmar ju sådär med att hata och vilja utplåna mänskligheten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in