Citat:
Ursprungligen postat av
wildnisse
Förstår inte hur man kan kasta så mycket skit på ett företag som gör sitt yttersta för att hjälpa folk med att bli av med sin smärta! Nej jag jag är inte anställd där! Men väl patient med svår nervsmärta och har ätit allt i Medicin väg från Gabapentin till Morfin i 12 år! och dom biverkningarna jag fick är inte roliga! nästan värre än nervsmärtan!
Fick först Sativex i ett år pga av att prova effekten och sedan deras Thc/cbd droppar som fungerar fantastiskt på mig! slutat helt med opiater efter 12 år och i och med att jag hade Sativex som övergång ingen som helst opiat abstinens! Men Sativexen har en bieffekt på smakbalansen pga av att den innehåller Etanol! Etanol tillsätts för att den ska smaka illa och inte missbrukas! Men påverkar på sikt smaksinnet!
Det innefattas ej av högkostnads skyddet och vanliga husläkare vill inte skriva ut dessa mot smärta! läkare gör inte heller detta för att dom är rädda att få en stämpel på sig som Cannabis företrädare!
Vad det gäller svårigheten med den första leveransen av dessa droppar så stämmer det att det tog tid innan dom tillverkades! Inget som man kan skuldbelägga Aurea Care! jag var vid flera tillfällen i kontakt med så väl Apotek och Statens (svenska Apotek Produktion & Laboratorier (APL) som blandar dropparna och det var dom som hela tiden flyttade fram datumet för leverans. Så alla som har hört polare och polares vänner ta reda på fakta! Sen kostar det att driva företag i Sverige! tror ingen jobbar Gratis! Att tro att det blir billigare att åka till Danmark för att få det utskrivet tror jag på när jag får se det på papper!
Aurea Care är det enda företag som jag vet i Sverige som krigat för att få det godkänt och det är jag dom tacksamma för! Dom har ett otroligt motstånd av anticannabis företrädare inklusive Socialstyrelsen! (staten) så vi får väl se hur länge det finns tillgängligt! Ett problem är säkert alla som vill ha läkemedlet för att skugga sitt rökande legalt på bekostnad av dom som verkligen medicinskt behöver det! Det är ju en process som Aurea Care måste ta i form av att granska journaler! Så att många som inte uppfyller kriteriet blir missnöjda och kastar skit på bolaget är inte rättvist! Jag är mycket glad och många med mig att vi kan få denna medicin i Sverige och Aurea Cares hantering i mitt ärende har varit exemplariskt!
Hur tänker du kring det faktum att IVO gav Auerum verksamhetsförbud pga ”allvarliga brister, som visar att det föreligger en påtaglig fara för liv och hälsa.”? (
Läkartidningen) Känner du ingen oro över att de startar igång samma företag igen, i stort sett omgående - fast med en mindre namnändring?
Jag tror att det hade bekymrat mig något. Har hört att patienter mejlar in sina uppgifter och journaler - hur säkert är det?! Och vart tar alla uppgifter vägen om företaget tvingas stänga ner för gott? 😬🙄
Jag tycker dessutom att det känns oseriöst att företaget ligger bakom Cannabis i fokus (CIF) som, enligt min mening, gör mer skada än nytta för narkotikadebatten. CIF förstärker ju bara fördomen om att haschrökare är dumma - och de predikar dessutom för de redan frälsta. Hur hjälper det till att skynda på processen kring medicinsk cannabis?