2023-03-18, 12:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Låga odds på att Kläbo och Golberg blir etta och tvåa i första heatet. Anger trea och får sedan se Ogden i femte heatet dra iväg och fixa lucky loserplatser till trean och fyran. Har vi sett det förut?

Själv tror jag inte Golberg kan rå på Anger idag.
Citera
2023-03-18, 12:07
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Bara tre svenskar vidare trots hemmaplan och inga ryssar. Faktiskt riktigt genomuselt.

Vi har inte så många sprintåkare på herrsidan som håller tillräckligt hög klass, så det va väntat
Citera
2023-03-18, 12:10
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
1996 var nog det värsta kvalet som jag har varit med om på plats mot Björklöven, då vann Brynäs med 7-2 i avgörande matchen och Dackell gjorde 3 mål.

Sen till tråden, jag hoppas att Anger ger en fight mot Klaebo idag, Sundling har vunnit redan.

Anger har kroppen
Har han huvudet

Slår han GOLBERG KLÄBO i heatet?
Citera
2023-03-18, 12:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Vi har inte så många sprintåkare på herrsidan som håller tillräckligt hög klass, så det va väntat

Kommer Oskar tillbaka till nästa år så har vi en till åtminstone. Bara han inte gör en Dyvik nu; Oskar har ju också haft (har?) ryggproblem.
Citera
2023-03-18, 12:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Anger har kroppen
Har han huvudet

Slår han GOLBERG KLÄBO i heatet?

De är svårt att säga men jag tror på en final iallafall, han kommer väl från Hedemora så nästan hemmaplan också.
Citera
2023-03-18, 12:14
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De är svårt att säga men jag tror på en final iallafall, han kommer väl från Hedemora så nästan hemmaplan också.

Jag gillar hans kaxighet
Han skall bara leva upp till det
Citera
2023-03-18, 12:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag gillar hans kaxighet
Han skall bara leva upp till det

Ja han är tuff, sen att slå självaste Klaebo i en prolog, ger motivation sen till sommarträningen, så han kommer bara att bli bättre och bättre sen.
Citera
2023-03-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kommer Oskar tillbaka till nästa år så har vi en till åtminstone. Bara han inte gör en Dyvik nu; Oskar har ju också haft (har?) ryggproblem.
Frågan är om Oskar har en landslagsplats nästa år, Häggström åkte ut efter en betydligt bättre säsong än Oskars nuvarande förra året. Överlag kan man väl fundera från förbundet över hur mycket mer pengar man ska satsa i de svarta hålen som är Jens Burman och Oskar Svensson, de har fått representera det "nya" landslaget sen Hellner och gänget lade av men står fortfarande och stampar på samma ställe som för fem år sedan.
Senast redigerad av Lime32 2023-03-18 kl. 12:23.
Citera
2023-03-18, 12:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Frågan är om Oskar har en landslagsplats nästa år, Häggström åkte ut efter en betydligt bättre säsong än Oskars förra året. Överlag kan man väl fundera från förbundet över hur mycket mer pengar man ska satsa i de svarta hålen som är Jens Burman och Oskar Svensson, de har fått representera det "nya" landslaget sen Hellner och gänget lade av men står fortfarande och stampar på samma ställe som för fem år sedan.

Oskar har ju ändå vunnit i världscupen. Men känns väl ändå lite samtidigt som han inte hängt med i utvecklingen och inte har de fartresurser som krävs nu för tiden.
Citera
2023-03-18, 12:29
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Sveriges favorittføre i dag, så kommer til å bli utrolig spennende på herresiden.
Større chans att ta Klæbo skal man lete lenge etter, for i dag må han dra fram alle sine kvaliteter på en gang for å kunne gå helt til topps.
Om det ikke hender noe uforutsett ( og la oss for all del ikke håpe at det skjer) blir det en "walk in the park" for Jonna. Det er altså bare en høgtidsstund att få lov att se den tjejen åka skejt.
Kun et ord som dekker. Perfektion !
Citera
2023-03-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Oskar har ju ändå vunnit i världscupen. Men känns väl ändå lite samtidigt som han inte hängt med i utvecklingen och inte har de fartresurser som krävs nu för tiden.
Varken han eller Jens lyckades ju göra något bestående av den fina vårsäsong de hade 2021 utan harvar ju på i samma fotspår som innan. Känns som att de lever väldigt mycket på gamla meriter.
Citera
2023-03-18, 12:32
Moderator
Hjv9s avatar
Funderade på när en svensk herre vann ett sprintkval senast och det var tydligen Viktor Thorn i VM 2019. I världscupen: Calle Halfvarsson i Lillehammer 2016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in