2023-03-18, 12:03
Medlem
Den där djävla grepen dyker upp lite då och då, bara i förbifarten (som när hennes pappa redogör för deras kommunikation under helgen) men jag får Vietnam-flashbacks från den här tråden ändå.

Edit: lol

Citat:
Skickat en bild till henne på en grep. Vad handlar det om?
Nils berättade om Flashback så han vet att det ligger ute. Han gillar att bli av med saker, och
han och Helena skulle gräva potatisar, han köpte den på Granngården för 1200 kronor men
aldrig använt den så nu tänkte han att han skulle sälja den. Han ville inte sätta den på Blocket
för det kostar mer än det smakar. Han tog en bild på den på söndagen och pratade med
Johanna och frågade var han skulle lägga ut den. Hon svarade att han skulle skicka den till
henne så lägger hon ut den på försäljning. Han har inte Facebook själv och därför hjälpte hon
honom.
Senast redigerad av belloq 2023-03-18 kl. 12:08.
Citera
2023-03-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan du citera något ur aktbilagan?

Delar din bedömning av J. Vi är nog många som gör det.

Men det Maja säger i förhör kan man nog vara lite fundersam kring; kan ju handla om att hon vill förminska sin inblandning, utmåla J som den onda och sig själv som lite offer.

Kommer att bli intressant hur ”spelet” mellan försvararna blir i rätten, hur pass hårt kommer de att ansätta den andres klient osv.

Ja det kan handla om att hon vill utmåla sig som offer och J som den ”onda”
Det ska bli spännande att se hur rättegången blir. Jag tror att inte M är så oskyldig som hon vill ge skenet av..
Citera
2023-03-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Haha skev porr sökning i Johannas telefon.. gangbang med en brud som liknar Johanna själv.. kanske vanligt bland brudar?
Jag hittade också den och jag reagerade på att kvinnan i videon delar vissa likheter med Tove.. Detta i samband med att JJ verkar ha varit helt besatt vid Tove; skrev låtar om henne, hade en teckning av Tove (troligen) i sitt skåp i skolan osv. gör det väldigt bisarrt.
Citera
2023-03-18, 12:05
Medlem
Vilken är hatlåten mot Tove?
Jolene?
Citera
2023-03-18, 12:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Tänkte på detta igår men man tänker att varför ska man redovisa för detta i varenda mål, fanns där ingen hänvisning till nån generell beskrivning av metoderna som använts?
För all annan bevisning tuggas det om ett antal gånger. Det borde finnas en given mall även för It.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Håller helt med.
Det är en del i rättssäkerheten också att det allmänna granskar statens utredningar. Det är ju därför vi har offentliga handlingar etc. Så det du gör är precis det som systemet är tänkt för.

Åklagaren menade i intervju att det var lätt att komma in i mobilerna men att det tog tid att få fram koordinaterna. I en annan utredning hade det skett inom 48 timmar menar jag i min bedömning.
Ska låta kunskapen om läget mogna här och bläddra vidare i protokollen när det finns tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag är förvånad över att den rättspsykiatriska utredningen visar att det inte är något fel i psyket på dessa två monster! Något fel är det ju och jag kallar det för ondska. Ren och skär ondska!
Vem har sagt att de är friska?
Citera
2023-03-18, 12:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evert1
Är det bara jag som tycker att mörkhyade ser ut som sid i ice age. Vad fan tänkte gud när han tillverka någon med 30cm mellan ögonen

Enkelt. Bättre steroseende som ger bättre avståndsbedömning.
Citera
Avslutad
FUP bekräftar precis allt jag misstänkte från första början, förutom att jag trodde att MH varit mer aktiv.

Alla dessa trådsanningar om hammarslag, cykeln, grannar, att flickorna absolut inte kunde flytta en kropp, samt medhjälpare kom på skam, är det inte lustigt?

Go Rullman! Ser framemot när ljudet från rättssalen släpps så man kan lystna på YT. Apropå ljudupptagningar, varför får man aldrig höra åklagarens sakframställan? Har lystnat på dussintals rättegångar på YT och man kastas alltid in i nåt random vittnesförhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkisen72
Vilken är hatlåten mot Tove?
Jolene?
Finns skärmdump från FUP:en i början på denna artikel: https://samnytt.se/atal-maja-och-johanna-strop-och-eldade-upp-21-ariga-tove-i-vetlanda/
Citera
2023-03-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Den där djävla grepen dyker upp lite då och då, bara i förbifarten (som när hennes pappa redogör för deras kommunikation under helgen) men jag får Vietnam-flashbacks från den här tråden ändå.

Intressant.

Tack till alla som gjort ansträngningar att lägga ut FUP o andra fakta!

Är det nån som kan lägga ut länken till Rättsmedicinska undersökningsprotokollet?
Det är svårt att hitta vilken av länkarna det är.
Citera
2023-03-18, 12:11
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria1000
Hittar ingen länk med hela fup som funkar

Den här har jag använt på mobilen. Lätt o fort inget krångel. Det är 7 olika sammanlagt 2577 sidor.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fgofile.io%2Fd%2FiYNmq1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in