Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Tack!
Hon hittade på lögnen spontant när grannen frågar vad som händer och var hon är på väg. Dock blev hon överrumplad när han säger han kan skjutsa henne, för det förstör hennes riktiga planer. Det är därför hon funderar i 20 sekunder innan hon går med på det. Besöket till McDonalds var inte planerat, det var oväntat, ett stopp i planerna (om att skulle få bort lik, cykel och mobil).
J springer ju upp igen, säkert för att informera M om ändrade planer pga grannen ”förstörde” planen.
Jag tycker fortfarande det är konstigt med tystnaden, eller åtminstone inga skrik/högljudda bråk (av det vi har hört grannarna berätta). Strypning/kvävning känns som dödsorsaken, man kan inte få fram skrik om någon stryper luftrör och stämband. Däremot kan man försöka sparka sig loss, slänga sin kropp ”upp i luften” så personen som sitter på ens bröstkorg kanske tappar greppet. Kan ju vara Tove som har gett en ordentlig kamp tillbaka och därför hörs så pass höga dunsar när hon kämpar för att få bort J. Jag vet inte alls vilken roll M har här, ser henne inte som den som initierar det dödliga våldet. Men hon har nog hjälpt till med att hålla fast Tove. När grannen plingar på dörren tror de T är helt död, de håller bara andan och väntar på han ska gå igen, samtidigt som de är i chock. J håller fortfarande över hennes mun. M höll i benen/satt på dem men har släppt taget, hon är nog helt i chock. Då kan de sparkar (som grannen hör) vara T som med sina allra sista krafter försöker påkalla hjälp genom att sparka mot väggen, tills M tar tag i dem igen för att tysta henne och J fortsätta kväva henne med sin hand över hennes mun och all hennes vikt sittandes på hennes bröstkorg. Hemskt, kan inte ens föreställa mig hur Tove måste känt sista sekunderna av sitt liv. Hon kämpade nog hårt emot. Tror utredarna förhoppningsvis har sett skador på både J och M också.
Funderar fortfarande på tystnaden innan mordet. Flesta av oss förstod det var någon form av strypning som hände. Det var god stämning mellan dem på väg hem från Nöjet, MH filmade ett rådjur som stod på vägen, och verkade glad, AW uppgav Tove lät vanlig/gott humör när hon var på väg till JJ. Jag tror JJ planerade låtsas vara vanlig så hon kunde få med sig Tove hem. Trodde faktiskt hon hade lagt något i hennes vinglas också väl hemma hos sig för att få henne att bli mer slö, men då borde obduktionen påvisat det. Planerat mord av JJ. MH mesen som kontrollerats helt av JJ har aldrig vågat ifrågasätta henne utan bara instämt i allt JJ säger, de har triggat upp varandra. Hon försökte lite halvt avvänja med branden på Toves pappas dörr genom att säga ”är det inte lite risky” fast på ett sätt som inte lät anklagande mot JJ, för inte kan MH göra JJ arg/besviken.
Alltså killen som sa ”Vad är det för jäkla kamel” när JJ kom ridandes, gav mig ett litet skratt mitt i allt. Men hon kom ridandes på en vagn då och inte på hästens rygg. Hon hade kanske med sig saker? Tycker tidsintervall verkar stämma överens med då när hennes mobil sattes på flygplatsläge. Pyromanen JJ åkte tillbaka till dumpningsplatsen för att kontrollera läget. Sedan fortsatte hon som ingenting. Tror förresten fortfarande hennes pappa (eller bror kanske) vet mer, hon kanske har berättat något och fått tips om hur hon ska göra. Men detta har då skett muntligt så det kommer aldrig kunna bevisas.