2023-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Inte mycket nytt dessa veckor.....Tror T följde med J hem....o tror att stämningen var ok ett tag....tyvärr så händer ngt...en spydig kommentar från T...JJ ser svart...o tar armen runt T's hals....blir tumult o dunsar....M ansluter....o sätter sig på T.....T sparkar mot vägg,dörr...tills luften tar slut.....JJ lämnar lght för o tar med T's mobil för att få polisen att tro att T gått .....tyvärr för JJ's del så dyker grannen upp o resan till MC görs....när JJ kommer hem så har M rullat in T i täcken eller liknande.....J o M bär eller drar ner T i källaren.....andas o lägger in henne i bilen.....sedan har jag trott att T's mobil dumpas i en damm eller i en dagvattenbrunn.....Sedan tror jag resan gjorts mot Ny. ...och jag tror tjejernas mobiler varit avstängda....men där i skogen har panik uppstått då det varit bäcksvart....o de har slagit på den ena tjejens eller bägges mobiler för o kunna använda ficklampan på mobilen..........Bara mina tankar.....men helt övertygad om att rätt personer sitter häktade....allt gott
Hyfsat mkt rätt ..den 12e ii 12e......Jag är inte bättre än ngn annan....men mitt inlägg ger mig gåshud....allt gott
Citera
2023-03-17, 22:28
Medlem
Pullmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En har 11 månader så nästan rätt på en av dem. Nr 2 då?

Hmm.. eftersom du reagerar på just hur lång arbetslivserfarenhet de har totalt tillsammans, så chansar jag på att det är någon nyutexaminerad.

Examen i maj - brott i oktober.
5 månader? 😬
Citera
2023-03-17, 22:28
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moder43
Lite undran och funderingar..finns så många sidor att läsa så jag tänker att jag frågar istället.
När är det som de brukar visa ansiktet den/de som gjort det? Är det efter de är dömda?
Hamnar de på samma fängelse tro?
Blev bestört när jag fick veta att Toves kropp blivit bränd 2 gånger. Alltså visade inte paragraf 7 att de va ”normala” ?? Den äldre tjejen måste ju vara sjuk på något sätt.
Etablerad media brukar visa ansiktet när en person blivit dömd.

Att vara sjuk i lagens mening innebär en djupgående oförmåga att skilja på verklighet och fantasi. Det är typiskt för personer som begår oplanerade mord utan någon vinning som är förståelig för utomstående. Mördaren är såpass förvirrad att några försök att dölja kroppen inte görs.

Googlandet på mordmetoder, att lura Tove till en plats utan vittnen och bränningen av kroppen visar att åtminstone Johanna vet vad hon gör. Maja är svagbegåvad men inte såpass utvecklingsstörd att hon inte kan säga nej till Johannas mordplan.

Medbrottslingar skall placeras så de inte har kontakt med varandra under fängelsetiden. Dock finns det bara en enda avdelning för särskilt farliga brottslingar i Sveriges kvinnofängelser eftersom det är så ovanligt att kvinnor begår mord tillsammans. Jag tror Johanna hamnar där men inte Maja då hon i grund och botten inte självmant begår brott utan gör det för att göra andra till lags.
Citera
2023-03-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Precis. Kanske köpa mer än 3 miniflaskor bensin och undersöka lite mer om hur lång tid det faktiskt tar att bränna upp en kropp.
Hon hade lätt kunnat få några liter vanlig bensin från macken istället för att slösa pengar på svindyr gripen-bensin. Då hade hon ju garanterat lyckats bränna kroppen helt och hållet, så det var ju ändå tur att hon är så korkad.
Citera
2023-03-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Vid 2 tillfällen, men kroppen gick fortfarande att identifiera. Vilket amatörmässigt misslyckande! Fattar inte varför de inte bara grävde ned den istället. Kanske tillkommer info om detta i FUP.

Kanske redan framkommit, men tänker såhär, bränna kroppen svårare att hitta skador Kanske GM tänkte. Bara en tanke...
Citera
2023-03-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Bra bild att spara ner om man snabbt behöver bli av med en otajmad bånge någon gång.

Vad snackar du om? M är råhet. Men visst, J ser ut lite som en neandertalare.
Citera
2023-03-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
På Aktbil 157, sida 178 ser man hur MH sökt på "snygga killar 10 år" och "pojkar 3 år". Och i beslagsprotokollet så fanns en pin från centerpartiet med. Every time.

Är det fler troll i tråden, eller är det något fel på min pdf-fil?
Citera
2023-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En har 11 månader så nästan rätt på en av dem. Nr 2 då?

Vi får väl satsa på 13 månader då. Så genomsnittet blir ett år Men sedan kan ju eventuellt adderas relevant kompetens och erfarenhet i paritet med innevarande ansvarsfördelning, ur tidigare förvärv. Typ fjorton år på FOI, fyra år på FRA - ett utbytesprogram i USA - fördelat på sex månader vid FBI i Quantico, ett år vid CIA i Langley och nio månader vid NSA, Fort Meade Maryland. Då blir genast bilden en annan...?
Citera
2023-03-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Hon hade lätt kunnat få några liter vanlig bensin från macken istället för att slösa pengar på svindyr gripen-bensin. Då hade hon ju garanterat lyckats bränna kroppen helt och hållet, så det var ju ändå tur att hon är så korkad.

Nja, visst hade den blivit ännu mer tilltygad men man bränner inte upp en kropp helt och hållet med bensin, förmodligen brinner bensinen upp innan kroppen tillfogats tillräcklig skada, du måste upp i några jävla temperaturer
Citera
2023-03-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Vad snackar du om? M är råhet. Men visst, J ser ut lite som en neandertalare.
Man får också komma ihåg att linsens diameter spelar stor roll. Jämförelser: https://d.newsweek.com/en/full/1792406/photographer-comparing-different-lens.jpg
Citera
2023-03-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Kanske redan framkommit, men tänker såhär, bränna kroppen svårare att hitta skador Kanske GM tänkte. Bara en tanke...
Skulle snarare tro att tanken att bränna offret var att radera alla spår
JJ trodde nog att hon skulle kunna utplåna kroppen
Och hittas den inte alls så blir det ju svårare att dömas för mord
Citera
2023-03-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nja, visst hade den blivit ännu mer tilltygad men man bränner inte upp en kropp helt och hållet med bensin, förmodligen brinner bensinen upp innan kroppen tillfogats tillräcklig skada, du måste upp i några jävla temperaturer
Du har rätt. Det går dock ifall personen i fråga skulle vara riktigt fet, då fettet blir som ett bränsle. Så länge den initiala branden sker tillräckligt länge för att sätta fyr på fettet, dvs..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in