2023-03-17, 15:43
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Why are they all called Milton?
Anyway Im sure there is a Milton Keynes

https://youtu.be/KgUemV4brDU

Bra gissat, men vår stad är yngre

4) Så ung att det inte finns några listade kända personer födda här, de äldsta hade isåfall varit runt tjugo år(beroende på hur man räknar).

5) Landets tredje största stad.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2023-03-17 kl. 15:50.
Citera
2023-03-17, 17:10
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Bra gissat, men vår stad är yngre

4) Så ung att det inte finns några listade kända personer födda här, de äldsta hade isåfall varit runt tjugo år(beroende på hur man räknar).

5) Landets tredje största stad.

Naypyidaw, Myanmar?
Citera
2023-03-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordonge
Naypyidaw, Myanmar?

Rätt! Landets tredje största stad och huvudstad. Namnet betyder ungefär ”Kunglig huvudstad”. Top Gear har spelat in ett avsnitt där och bygget av staden började 2002(ungefär). Utmärker sig genom att vara stor och ha låg befolkningsdensitet.

Frågan och möjligheten att delta i en biltävling där!

https://youtu.be/8uwTnP8ioiU
Citera
2023-03-17, 20:49
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Verkligen elegant plockad på magra och svåra leads, cred!

Lite OT-underhållning, apropå Milton Keynes (som jag f ö själv hade med för några år sedan) är ju lite kult för folk som läst en del nationalekonomi, MILTON Friedman rep J M KEYNES är lite ekonomins antiteser. Enligt mitt blygsamma förmenande är det inte fråga om vem som är den geocentriske Tycho Brahe mot den heliocentriska Galilei (de som inte tror att de är antiteser ska läsa t ex Sowell eller annan ortodox monetarist som menar bl a att FDR;s "New deal" gjorde mer skada än nytta...). Keynes dessutom förtalad idag - folk tror att det är synonymt med "vänster". Han var tvättäkta liberal och verkade i en tid då skattetrycket i västvärlden var mindre än hälften av idag (...).

Sorry för pausdravel - måhända tänkvärt likväl.
Senast redigerad av SvempaInDaCity 2023-03-17 kl. 20:57.
Citera
2023-03-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Verkligen elegant plockad på magra och svåra leads, cred!

Lite OT-underhållning, apropå Milton Keynes (som jag f ö själv hade med för några år sedan) är ju lite kult för folk som läst en del nationalekonomi, MILTON Friedman rep J M KEYNES är lite ekonomins antiteser. Enligt mitt blygsamma förmenande är det inte fråga om vem som är den geocentriske Tycho Brahe mot den heliocentriska Galilei (de som inte tror att de är antiteser ska läsa t ex Sowell eller annan ortodox monetarist som menar bl a att FDR;s "New deal" gjorde mer skada än nytta...). Keynes dessutom förtalad idag - folk tror att det är synonymt med "vänster". Han var tvättäkta liberal och verkade i en tid då skattetrycket i västvärlden var mindre än hälften av idag (...).

Sorry för pausdravel - måhända tänkvärt likväl.

du kan nog uppskatta länken till sketchen jag länkade till när jag gissade på milton keynes

https://www.youtube.com/watch?v=KgUemV4brDU&t=103s
Citera
2023-03-17, 22:28
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
du kan nog uppskatta länken till sketchen jag länkade till när jag gissade på milton keynes

https://www.youtube.com/watch?v=KgUemV4brDU&t=103s

"Yes minister" var en verklig höjdare!

Den, "Blackadder", "Not the nine o´clock news" etc. Falwty Towers! Innan det Python såklart.

Vad hände med brittiska humorserier? Finns det ens några? Går säkert något politiskt korrekt skit på Netflix, som jag Gudskelov inte har.

OT-sorry för utfall à la "grumpy old man"... (mer J Lemon än Matthau).

EDIT; Gordonge! Lämna barskåpet i fred och värk fram en stad åt oss!
Citera
2023-03-17, 23:30
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Rätt! Landets tredje största stad och huvudstad. Namnet betyder ungefär ”Kunglig huvudstad”. Top Gear har spelat in ett avsnitt där och bygget av staden började 2002(ungefär). Utmärker sig genom att vara stor och ha låg befolkningsdensitet.

Frågan och möjligheten att delta i en biltävling där!

https://youtu.be/8uwTnP8ioiU

Tackar 🙏

Då kör vi en ny, med lite rebus:

1. Kvinnlig lågtemperatursgenitalie
Citera
2023-03-17, 23:36
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
"Yes minister" var en verklig höjdare!

Den, "Blackadder", "Not the nine o´clock news" etc. Falwty Towers! Innan det Python såklart.

Vad hände med brittiska humorserier? Finns det ens några? Går säkert något politiskt korrekt skit på Netflix, som jag Gudskelov inte har.

OT-sorry för utfall à la "grumpy old man"... (mer J Lemon än Matthau).

EDIT; Gordonge! Lämna barskåpet i fred och värk fram en stad åt oss!

OT:
Sorry, fastnade med vinglaset lite för länge. Får skicka med en klassiker på temat som vi kollade på jobbet idag. Man har sett den många gånger. Kan ses på repeat.

https://m.youtube.com/watch?v=f--KSEkC8Ik
Citera
2023-03-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordonge
Tackar 🙏

Då kör vi en ny, med lite rebus:

1. Kvinnlig lågtemperatursgenitalie

Kall mutta blir Calcutta? Riktigt långskott..
Citera
2023-03-18, 01:04
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Kall mutta blir Calcutta? Riktigt långskott..

Gordonge verkar ha fastnat i vinkällaren ( ....... ) - men kan mycket väl stämma även om frågan inte s a s är klockren - har dock (förgäves, kunde väl varit en håla i Alaska där Sarah Palin jagat isbjörn?) letat efter ett "Icyfanny Town" eller liknande...

Edit: Finns heller inget Kallclitta i Indien... (slutar leta... )
Senast redigerad av SvempaInDaCity 2023-03-18 kl. 01:06.
Citera
2023-03-18, 01:12
Medlem
Citat:
Gordonge verkar ha fastnat i vinkällaren ( ....... ) - men kan mycket väl stämma även om frågan inte s a s är klockren - har dock (förgäves, kunde väl varit en håla i Alaska där Sarah Palin jagat isbjörn?) letat efter ett "Icyfanny Town" eller liknande...

Edit: Finns heller inget Kallclitta i Indien... (slutar leta... )

Det verkar som Gordonge gjort det Är mest inne på ditt spår, ice/fanny något sånt Kallast brukar man väl säga att eskimå-fitta är..

Edit: Sökhistoriken blir lite intressant.. inget Izmus fanns heller :P
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2023-03-18 kl. 01:16.
Citera
2023-03-18, 01:16
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Det verkar som Gordonge gjort det Är mest inne på ditt spår, ice/fanny något sånt Kallast brukar man väl säga att eskimå-fitta är..

Got no experience of eskimo chicks - men någonting säger mig att ju kallare det är ute, desto varmare inne s a s...

Stort OT-sorry!

Edit; ha ha! Borde ju finnas, ligger bra i mun (sic!) dessutom, "efter tre dagar i Istanbul åkte vi till Izmus bara för att sola och koppla av" .
Senast redigerad av SvempaInDaCity 2023-03-18 kl. 01:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in