2023-03-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Om köttet är smutsigt och äckligt, varför gifter sig folk med varandra? Varför avlar kristna barn om det är så jävla hemskt och äckligt med sex?

Om köttets begär är så hemskt så borde ju alla kristna par leva i ett platoniskt förhållande.
Det här med helgelse är bara trams. Alla människor onanerar t.ex. Till och med Påven.
Det bästa är att leva helt avhållsamt och inte gifta sig. Ja.
Citera
2023-03-17, 12:21
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Men seriöst. Att runka är omanligt och löjligt.

Och nej, alla människor runkar inte. Jag gör inte det. Herregud, änglarna skulle se mig. Vilken skam.

Nu är jag gift, men även om jag skulle ha varit singel så skulle jag hellre gått till en hora än runka.

Enligt dig då så är det alltså en mindre synd att köpa sex än att runka?
Applåderar änglarna när du penetrerar horan?
Senast redigerad av sfrge 2023-03-17 kl. 12:24.
Citera
2023-03-17, 12:24
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Det bästa är att leva helt avhållsamt och inte gifta sig. Ja.

Det är det inte om du kollar hur hela kristenheten ser ut.
Dessutom så sa väl Gud någonting om att det inte är bra för mannen att vara ensam?
Det var därför han skapade kvinnan.
Var det inte så?
Citera
2023-03-17, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Enligt dig då så är det alltså en mindre synd att köpa sex än att runka?
Applåderar änglarna när du penetrerar horan?

Jag tror knappast att änglarna skulle applådera och jag vet inte om det är en mindre synd att köpa sex än att runka. Men jag skulle i varje fall inte skämmas lika mycket.

Jag tycker absolut att det är omanligt som fan. Du borde skämmas.
Citera
2023-03-17, 12:51
Medlem
Citat:
Jag tror knappast att änglarna skulle applådera och jag vet inte om det är en mindre synd att köpa sex än att runka. Men jag skulle i varje fall inte skämmas lika mycket.

Jag tycker absolut att det är omanligt som fan. Du borde skämmas.
Ännu värre att använda en annan människas kropp för att runka av sig.
Citera
2023-03-17, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ännu värre att använda en annan människas kropp för att runka av sig.

Jag vet inte riktigt om jag håller med. Om jag går till en hora, som frivilligt säljer mig en tjänst, så är det nog en mindre synd än att uppvisa ett så monstruöst dåligt mästerskap över sina egna drifter än att man inte kan låta bli att runka. Inte ens djur gör så.
Senast redigerad av Tubbo 2023-03-17 kl. 13:01. Anledning: ordval..
Citera
2023-03-17, 13:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt om jag håller med. Om jag går till en hora, som frivilligt säljer mig en tjänst, så är det nog en mindre synd än att uppvisa ett så monstruöst dåligt mästerskap över sina egna drifter än att man inte kan låta bli att runka. Inte ens djur gör så.
Går du till en hora så är det väl också för att du inte klarar av att bemästra dina drifter?

Är det mer monstruöst att använda händerna än att använda en köpt kvinnokropp för samma syfte kan man undra?
Citera
2023-03-17, 14:12
Medlem
Citat:
Själv tycker jag att gå till en hora är ytterligare en moralisk gräns att passera som jag inte ens passerade på den tiden då jag levde som en syndare.

Det är bättre att klara det på egen hand om man nu måste än att köpa en annans kropp.
Citera
2023-03-17, 20:34
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Och den säden kom Jesus ur, Israel och Judea. Fundera över det och vad din "förbannelse" därmed får för effekt.

ALLA människor, inklusive hedningarna, eller i synnerhet hedningarna, såna som DU, hemfaller åt avgudadyrkan UTAN Guds ande. DÄRFÖR utsåg Herren ett folk, Israel och Judarna, att frambringa frälsningen genom FRÄLSAREN vars gener kommer ur det folk du förbannar.

Så fundera över VEM som går Djävulens ärenden istället.

Herren gör det inte för deras skull, inte ens för din skull, han gör det för sitt eget heliga namns skull. Och trots att du i din enfald tror att du vet bättre än Herren, så kommer du få möjlighet att åtnjuta evigheten. Men du måste vända om....

Eze 36:22-28

“Therefore say to the house of Israel, ‘Thus says the Lord GOD: “I do not do this for your sake, O house of Israel, but for My holy name’s sake, which you have profaned among the nations wherever you went.

“And I will sanctify My great name, which has been profaned among the nations, which you have profaned in their midst; and the nations shall know that I am the LORD,” says the Lord GOD, “when I am hallowed in you before their eyes.

“For I will take you from among the nations, gather you out of all countries, and bring you into your own land.

“Then I will sprinkle clean water on you, and you shall be clean; I will cleanse you from all your filthiness and from all your idols.

“I will give you a new heart and put a new spirit within you; I will take the heart of stone out of your flesh and give you a heart of flesh.

“I will put My Spirit within you and cause you to walk in My statutes, and you will keep My judgments and do them.

“Then you shall dwell in the land that I gave to your fathers; you shall be My people, and I will be your God.
Tvångstankar inympade av den Gudsförsakande juden gör dig till Satans följe, inte till en kristen. Du maler på såsom alla judedyrkare med satan styrandes.

Jesus Kristus är inte jude varken via de Ord från Gud han lär ut eller via sitt Gudomliga ursprung.

Judarna lystrar inte till Gud. De kristna av juda stam m.fl. däremot gör så.

De av Juda stam som tror på Jesus Kristus Guds Son är inte judar - de är Kristna! Judarna är förkastade i Guds ögon. Solen går upp över dem båda. Men dagen då mammonit judarna som levt för satan kommer.
Senast redigerad av flashbags 2023-03-17 kl. 20:42.
Citera
2023-03-17, 22:46
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Men seriöst. Att runka är omanligt och löjligt.

Och nej, alla människor runkar inte. Jag gör inte det. Herregud, änglarna skulle se mig. Vilken skam.

Nu är jag gift, men även om jag skulle ha varit singel så skulle jag hellre gått till en hora än runka.
Det är klart det är missbruk men ibland vet vi inte bättre och Tror inte mer eller bättre om oss.

Det beror mycket på uppväxtmiljö och den kulturen förstår du. Hur man har det socialt och så. Vad man får för intryck från omgivning.
Det finns de som har det ganska torftig uppväxt socialt.

Du verkar ha mycket att lära om mindre lyckligt lottade familjer.
Citera
2023-03-17, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Det är klart det är missbruk men ibland vet vi inte bättre och Tror inte mer eller bättre om oss.

Det beror mycket på uppväxtmiljö och den kulturen förstår du. Hur man har det socialt och så. Vad man får för intryck från omgivning.
Det finns de som har det ganska torftig uppväxt socialt.

Du verkar ha mycket att lära om mindre lyckligt lottade familjer.

Lugna dig.

Du kan ta dina teorier och sen formulera din tro till vad som helst. Jag har läst många av dina inlägg, och din tro och dina ord är vackra.

Men du, min vän, du bör sällan vandra ut i andras livsöden. Du vet inte vad du kommer finna.

Du vet dock att jag har varit missbrukare, det skrev jag till dig i ett PM.

Så vad är det du vill att jag ska lära?
Citera
2023-03-18, 09:26
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Lugna dig.

Du kan ta dina teorier och sen formulera din tro till vad som helst. Jag har läst många av dina inlägg, och din tro och dina ord är vackra.

Men du, min vän, du bör sällan vandra ut i andras livsöden. Du vet inte vad du kommer finna.

Du vet dock att jag har varit missbrukare, det skrev jag till dig i ett PM.

Så vad är det du vill att jag ska lära?
Fann din ton dömande och brist på förståelse för andras situationer.
Det kan vara väldigt olikt din egen situation.
Vad som ter sig självklart för dig kan vara svårare för en annan.

Vi är olika danade. Men såklart samtidigt lika.

Förvränga nu allt så jag ser dålig ut. Varsågod. Det är ni bra på här.

Jag försöker bara visa och förmedla medkänsla.

Då jag själv haft olika missbruk vet jag hur mörkt det kan te sig med dessa demoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in