2023-03-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Funderar på om de utnyttjat det faktum att hon var berusad och det var därför de kunde få med henne, men.. bilderna visade att hon gick hem med en annan tjej, och det var telefonsamtalet till pojkvännen där hon sa att hon skulle till Johanna? Kan de ha tvingat henne ringa det samtalet? Har inte riktigt fått koll på detta

Jag tror helt enkelt att de var så ”trevliga” och manipulerande så att Tove följde med i tron att de verkligen skulle bli sams och att detta drama skulle få ett slut
Citera
2023-03-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Efter att ha ögnat igenom FUPen

Johanna kommer dömas för,
-Mordbrand (Tove, my och pappan, försök vid tidigare tillfälle)
-Mord
-Brott mot griftefriden
och lite annat
Dom: Livstids fängelse

Maja kommer dömas för,
-Mord alt medhjälp på något vis
-Skyddande av brottsling
-Brott mot griftefriden
och lite annat
Dom: 12-18 års fängelse

Ungefär så

Omfattar åtalet även mordbrand?
Citera
2023-03-17, 21:23
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Livstids fängelse KAN innebära just det. Minimum är iaf 18 år, men i det här fallet skulle jag snarare tippa på att det landar i 25 kanske. Det får framtiden utvisa.
Den rättspsykiatriska undersökningen som är gjord gör tyvärr att det är fängelse dessa tjejer har att vänta sig
Lugna ner dig lite nu!

Livstidsstraff är nog möjligt? Men ännu har ju ingen riktig rättspsykiatrisk undersökning gjorts!
Citera
2023-03-17, 21:23
Medlem
Efter att först ha mördat Tove och sen försökt elda upp kroppen erbjöd Johanna sig att hjälpa MP.

"Trots att hon själv var den som gömt kroppen i skogen erbjöd hon sig att hjälpa Missing people i sökandet."

Obs låst artikel.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/20-aringens-logner-efter-mordet-pa-tove-i-vetlanda/
Citera
2023-03-17, 21:24
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Det här med att JJ googlat på griftefrid (och giftefrid) känns verkligen konstigt och bakvänt? Förmodar att hon gjorde det innan helgen då Tove mördades?

Tycker mig inte kunna se datum på googlingarna i FUP.
Hittade inte heller något datum på googlingarna, men har inte gått igenom hela FUP än. Expressen skriver däremot:
"I samband med åtalet framkommer det nya detaljer i polisens förundersökning. Bland annat raderade Googlesökningar på den 20-åriga kvinnans telefon. I telefonen framkommer att det sökts på mordmetoder och andra våldshandlingar innan mordet på Tove."

https://www.expressen.se/nyheter/sokhistoriken-fran-kvinnans-telefon/
Citera
2023-03-17, 21:25
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Ok lägg upp lite i taget då.

Det mesta finns här inne, Sök och finn...
Citera
2023-03-17, 21:25
Medlem
Lite undran och funderingar..finns så många sidor att läsa så jag tänker att jag frågar istället.
När är det som de brukar visa ansiktet den/de som gjort det? Är det efter de är dömda?
Hamnar de på samma fängelse tro?
Blev bestört när jag fick veta att Toves kropp blivit bränd 2 gånger. Alltså visade inte paragraf 7 att de va ”normala” ?? Den äldre tjejen måste ju vara sjuk på något sätt.
Citera
2023-03-17, 21:26
Medlem
Varför kollar JJ på gangbangporr mitt i allt? Någon annan som uppmärksammat detta?
Citera
2023-03-17, 21:26
Medlem
Är det nån som vet var det står i dom 3 censurerade raderna på hisoriken här? https://www.expressen.se/nyheter/sokhistoriken-fran-kvinnans-telefon/
Citera
2023-03-17, 21:27
Medlem
Har fup kommit? Någon som har den? Länka?
Citera
2023-03-17, 21:28
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Skyddande av brottsling är knappast aktuellt då hon själv varit aktiv deltagare. Både mord i samförstånd och medhjälp till mord innefattar handlingar som hade setts som skyddade av brottsling om de gjorts av en åskådare.

Jag tänkte mest på punkten mordbrand som hon varit medveten om och berättat om i förhör. Det är möjligt att hennes advokat kan hjälpa henne ur mord-dramat, men inte från skyddande av brottsling i fallet mordbrand då hon själv erkänt.
Jag har vägt åtalspunkterna utifrån en timmas ögnande i FUPen så jag ger bara min bildade uppfattning utifrån det.

Johanna, Livstid
Maja, 12-18 år
Citera
2023-03-17, 21:29
Medlem
Vet vi när i tiden Johanna gjort alla dessa sökningar på hur man bränner inne osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in