2023-03-17, 22:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Javisst.
OM nu JJ är en person med starka narcissistiska /psykopatiska drag så kan hon mycket väl må dåligt. Men då är det henne själv det är synd om och att hon mår dåligt för vad som ska hända henne. Det handlar i såfall INTE om omtanke om TT och hennes familj, om ånger för det hon har gjort.

"Mitt liv är förstört", sa hon på P7an. Javisst, men hon har själv mördat en jämnårig och försatt TTs vänner och familj i en fruktansvärt tragisk sits.

Vill minnas att även Johanna Möllers krokodiltårar bara gällde henne själv, inte vad hon hade ställt till med.

Har tröskat mig igenom valda delar av FU nu och JJ:s intelligens får Mats Alm att framstå som professor i kriminologi.
Jösses
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det har ju gjorts screening på droger på dem som finns i Fupen. Dessutom så fanns det ju cannabis i lägenhetens frys på en bild

Men de visade negativt väl? De gjorde även på hårstrån tyckte jag att jag läste
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Fruktansvärd läsning.
Johanna och även Maja var värre än jag trodde. Varför hatade Johanna Tove så? Avundsjuka? Trodde inte mordet var planerat, dråp trodde jag, men mycket tyder på att Johanna faktiskt tänkte mörda Tove och att Maja visste om detta.
Citera
Medlem
[quote=PussiKatt|83843338]Hittade inte heller något datum på googlingarna, men har inte gått igenom hela FUP än. Expressen skriver däremot:
"I samband med åtalet framkommer det nya detaljer i polisens förundersökning. Bland annat raderade Googlesökningar på den 20-åriga kvinnans telefon. I telefonen framkommer att det sökts på mordmetoder och andra våldshandlingar innan mordet på Tove."

På tv 4 hemsida finns/fanns det googlingarna och när de gjorts
Citera
2023-03-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jag tror helt enkelt att de var så ”trevliga” och manipulerande så att Tove följde med i tron att de verkligen skulle bli sams och att detta drama skulle få ett slut

Ja det är säkert så. Var väl duktiga på att manipulera helt enkelt.
Citera
2023-03-17, 22:17
Medlem
Pullmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag är lite matt.

Vi minns att det var uttalanden från Finn*dahl eller vad han heter mfl om att det var spetskompetens som hittat koordinaterna till fyndplatsen och nu senast analytikern som pratade varmt om att de gjort sitt yttersta natt och dag osv och inte hade kunnat göra så mycket mer. De hade gjort allt osv.

Jag har kollat koordinaterna och ska återkomma till den fadäsen vad gäller låta Tove ligga i skogen medans åklagare och utredarna sysslar med, ja jag vet inte vad faktiskt rent IT-forensiskt.

Men först lite om IT-forensikerna som sysslat med främst JJ’s mobiltömning och analys.

Gissa hur lång deras arbetslivserfarenhet som IT-forensiker är tillsammans?

Och när jag sen presenterar svaret efter gissning så betänk hur lång inlärningsperiod det krävs för att börja bli lite haj på sånt där.

Min gissning: 1år
Citera
2023-03-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
"daddy issues test svenska"

Vetlanda är känt för att snubbar som närmar sig 40 nästan hänger med brudar i 20årsåldern så är inte förvånad.
Citera
2023-03-17, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Vilka då?

Möller och Henningsson såg helt ok ut enligt mig. Iallafall då det begav sig. Hur de ser ut idag efter ett gäng år på kåken låter jag vara osagt.
Citera
2023-03-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Och hennes syster????

Ja

dikten handlade om båda två "Systrarna Tönnies" rubrik och plural, inte barar TT utan även M*y
Citera
2023-03-17, 22:21
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Livstid i Sverige har dessvärre en tendens att omvandlas till ett tidsbegränsat straff efter ett antal år. Tror vi bara har en handfull fångar i dag som sitter på livstid på ”riktig.” Varken JJ eller MH kommer nog att göra dem sällskap. Främst p.g.a. deras ringa ålder.

/AI
Helt rätt!

Och lika väl är det helt emot vad vi Svenskar vill!

Dödsstraff för vissa brott finns det kanske idag majoritet för?

Det här är kanske ett sånt brott?
Citera
2023-03-17, 22:23
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Förstår bara inte OM man nu har tänkt begå gravfridsbrott så ser man väl till att kunna genomföra brottet ordentligt också. Det är så oerhört ologiskt att googla på det innan mordet, för att sen köpa tre dl kemisk bensin efter att man gömt kroppen. Själva genomförandet känns så hafsigt, men googlingarna talar för det motsatta.
Precis. Kanske köpa mer än 3 miniflaskor bensin och undersöka lite mer om hur lång tid det faktiskt tar att bränna upp en kropp.
Citera
2023-03-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullmuff
Min gissning: 1år

En har 11 månader så nästan rätt på en av dem. Nr 2 då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in