Citat:
Ursprungligen postat av
Green-Spirit
Dumma tränarna som inte sagt till Calle att man inte ska tjurrusa från början...
Må vel aller først gi uttrykk for min glede over at finnene hadde konkurransedyktige ski i dag. Var ondt å se dem slite i VM. Grattis til Kerrtu, vel fortjent

( Men trist att ikke broderen kunne være med)
Jonna var litt for revansjelysten og het på grøten i dag. 7-8 sekunder langsommere fram til 1,5km, ville fort gitt henne 20 s snabbere i mål, og opp blandt de tre første.
Men for en gudomlig teknik hun har. I klassisk har hun en tyngdeoverføring som nesten gjør henne uavhengig av festesmøring, og i skejt går hun smalsporig og effektivt, så at kraften går framåt ( ala Krüger) og ikke for mye energisløsing fra side til side som en del andre.
Om det var en enda svensk jeg skulle ønske var født lite lengre vesterut, så er det henne. Tycker at hun får for lite kred., tillit og oppbackning for att kunne ta steget helt opp i Klæboklass. Virker som hun må kjempe for overhodet å bli hørt.
Ellers er jeg helt enig i de mer nostalgiske herrene i denne tråden. Det att hitta på nya sirkusnummer som mass-starter med mera, for å få en bredere interesse for sporten, er fåfängt. Det bare sender bort de som virkelig elsker sporten. Det ultimate skirenn er og blir 50 km klassisk i Kollen med 2 stk slingor a 25 km, med lite blåbærsuppe og næring langt der inne på Kikutsua i ødemarken