2023-03-17, 21:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kvinnlig pojkpedofil?

Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
På Aktbil 157, sida 178 ser man hur MH sökt på "snygga killar 10 år" och "pojkar 3 år". Och i beslagsprotokollet så fanns en pin från centerpartiet med. Every time.

Det här blir ju bara värre och värre.

Pojkar 3 - 10 år verkar ha varit av intresse. Är MH dessutom pedofil?
Citera
2023-03-17, 21:57
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
JJ är ju sjukare i huvudet än jag kunde ana, och hur fan tänkte hon med att bränna upp en kropp, det går väl för helvete inte med lite kemisk bensin, och risken för att upptäckas är ju ganska stor, samt bränna ner hela skogen istället.

Ja, sen behövs väl både ved och typ en massa liter fotogen eller nåt, men då skulle det väl bli en skogsbrand…

Kanske tur att JJ är korkad…
Citera
2023-03-17, 21:58
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archer226
Lugna ner dig lite nu!

Livstidsstraff är nog möjligt? Men ännu har ju ingen riktig rättspsykiatrisk undersökning gjorts!

Livstid i Sverige har dessvärre en tendens att omvandlas till ett tidsbegränsat straff efter ett antal år. Tror vi bara har en handfull fångar i dag som sitter på livstid på ”riktig.” Varken JJ eller MH kommer nog att göra dem sällskap. Främst p.g.a. deras ringa ålder.

/AI
Citera
2023-03-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Hittade inte heller något datum på googlingarna, men har inte gått igenom hela FUP än. Expressen skriver däremot:
"I samband med åtalet framkommer det nya detaljer i polisens förundersökning. Bland annat raderade Googlesökningar på den 20-åriga kvinnans telefon. I telefonen framkommer att det sökts på mordmetoder och andra våldshandlingar innan mordet på Tove."

https://www.expressen.se/nyheter/sokhistoriken-fran-kvinnans-telefon/

Förstår bara inte OM man nu har tänkt begå gravfridsbrott så ser man väl till att kunna genomföra brottet ordentligt också. Det är så oerhört ologiskt att googla på det innan mordet, för att sen köpa tre dl kemisk bensin efter att man gömt kroppen. Själva genomförandet känns så hafsigt, men googlingarna talar för det motsatta.
Citera
2023-03-17, 22:00
Medlem
Vad som framgår i FUP:
Uppdaterad: 17 mars

(Utförligare sammanställningar kommer inom ett par dagar)

- JJ och MH åtalas för mord och grovt gravfridsbrott.
- De åtalas för att gemensamt och i samförstånd ha begått gärningarna.
- MH och JJ ska ha strypt Tove till döds i lägenheten
- De ska därefter ha placerat Toves kropp i skogen och tänt eld på kroppen
- JJ ska senare samma dygn återvänt till platsen och hällt brandfarlig vätska över kroppen, och antänt den på nytt
På nattklubben:
- JJ hävdar att Tove slog henne på nattklubben.
- MH och JJ ville då "slå tillbaka"
- Tove lurades därför till lägenheten

I lägenheten. Mordet:
- JJ berättar att tumult uppstod i lägenheten
- Fäller Tove till golvet
- TT försökte ta strypgrepp och uppmanade MH att ta tag i Toves armar
- När JJ upptäckte att Tove är livlös blir hon helt "paralyserad"
- MH och JJ hjälptes åt att hålla Tove mot badrumsgolvet
- MH och JJ har tillsammans dödat Tove genom att kväva henne. JJ har suttit på Tove och tagit strypgrepp på henne samtidigt som MH har hållit fast hennes armar.
- JJ: " Jag kan inte ringa polisen för de litar inte, de lyssnade ju inte på mig när jag försökte prata med dem tidigare på kvällen och ingen skulle förstå liksom att det inte var meningen. Det var ju inte meningen att hon skulle dö."
Kroppen ut ur lägenheten

- JJ och MH bar Toves kropp till bilen med hjälp av ett lakan.
- JJ tog tag om Toves armar och axlar medan MH greppade tag om benen. De hade försökt vira in henne i lakanet, men när Toves ansikte syntes valde de att även använda plastsäckar. De trädde på en via fötterna och en på huvudet.
- Tog med sig en tändare
- JJ tog även med sig ett ljus att använda "om kroppen inte tog eld". Det användes dock aldrig.

JJ: "Det låter ologiskt men jag gjorde det för att trots situationen så skulle det bli så fint som möjligt.
Hon skulle inte få ligga där och ruttna ensam. Det var så jag tänkte. Men någonstans så glömde jag nog bort faktiskt att jag hade ett ljus."

JJ: "Jag har alltid velat att min kropp skulle bli kremerad så jag tänkte att det är väl så man gör, att man bara bränner upp någon. Det kändes mycket bättre att bränna upp någon och det skulle bli mycket finare än att låta någon bli uppäten av djur liksom."

Färden från lägenheten:
- Började köra på ett skogsområde hon var bekant med
- JJ körde och hon berättar att det inte fanns någon plan, utan att muskelminnet fick henne att först köra mot Ekenässjön.
- Planen nu var att kasta Toves mobil på ett ställe och hennes nycklar på ett annat. Syftet med att sprida spåren var att försvåra letandet efter henne.
- Vid Ekenässjön/Sjunnen vände de. JJ förklarar att de vände eftersom hon inte kände till stället tillräckligt väl för att vilja placera Toves kropp där. De åkte därför mot en närståendes bostad i stället.
- Hemma hos sin far har hon ridit mycket och vet att det fanns mycket skog i området

Toves mobil och nycklar:
- Toves mobil slängdes vid en sjö i Ekenässjön
- Därefter begav de sig vidare mot Sjunnen. De vände i närheten av orten och slängde ut Toves nycklar

Framme vid dumpningsplatsen:

- MH och JJ tog Toves kropp till det skogsområde där hon hittades död
- De stannade och drog ut Tove ur bilen med fötterna först. När hennes huvud slog i marken stelnade tjejerna till. Det kändes inte rätt att Tove slog i huvudet, enligt JJ.
- Toves kropp släpades in i skogen, till en granodling
- JJ: "Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa."
- JJ tände eld på Toves kropp. Hon använde handsprit och en kartongbit som hon hade i bilen.
- Därefter åkte kvinnorna hem
- JJ återvände sedan till platsen. Innan det ska hon ha packat ihop Toves saker som fanns i JJ:s lägenhet
- JJ åkte därefter till Dollarstore. Inköpslistan: våtservetter, lakan och 3x kemisk bensin
- Därefter åkte hon till Toves kropp och tände eld på nytt, denna gång med den inköpta kemiska bensinen.
- JJ: "Det flammar upp rejält så jag tänker att nu borde det liksom försvinna helt och sen sätter jag mig i bilen igen och sen åker jag hem till pappa och ja, sen tar jag en ridtur."

Motivet:
- Utredningen visar att MH och JJ har haft en konfliktfylld relation, men något närmare motiv har inte kunnat klarläggas.

Om de bränder i bostadshus JJ misstänks för:
- JJ ska ha tänt eld på fasaden i fastigheten där Tove, hennes syster och hennes far bodde vid tiden för brottet
- Branden hos JJ:s ex tycks inte finnas med i åtalet

Skadorna på Toves kropp:

- Av våldet har Tove orsakats skador på bland annat halsen och halsens underliggande vävnader, armbågarna och ryggen samt syrebristskador på hjärnan och hjärtat.
- Kroppen har genom brand tillfogats svår skada.

Toves cykel:
- Förekomst av JJ:s DNA på Toves cykel
JJ har sökt på mordplaner, starka rengöringsmedel etc.:

- JJ har genomfört ett stort antal sökningar på google
- JJ har försökt att radera sökningarna, men har lyckats återskapas av polisens tekniker
- JJ hävdar att sökningarna inte är gjorda av henne; någon ska ha lånat hennes mobil.

- Hur man mördar någon diskret
- Kan man dö av råttgift
- Hur man bäst hämnas på en vän
- Fängelse
- Starka rengöringsmedel
- Tove Tönnies
- Hur man bränner inne någon
- "Gå i fängelse"

Listan innehåller även konkreta sökningar efter mordmetoder.
Citera
2023-03-17, 22:01
Avslutad
Efter att ha sett polisens mugshots kan jag konstatera att vi har med landets fulaste mörderskor att göra här.
Citera
2023-03-17, 22:02
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ja jag såg även, "8 year old boys" och "9 year old boys"

Jag vill inte ens kolla kolla upp detta ! Det får någon annan göra!!!
Detta är långt, långt ute från min sfär...
Citera
2023-03-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag vill inte ens kolla kolla upp detta ! Det får någon annan göra!!!
Detta är långt, långt ute från min sfär...

Kolla upp? Det var i sökhistoriken i FUP
Citera
2023-03-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Brott mot griftefriden och dråp lär det ju minst bli.

Ja, brott mot griftefriden har jag räknat in. Dråp tror jag dock inte är aktuellt. Mord och medhjälp lutar jag de åt, sen som jag skrev är jag osäker på att de blir livstid för mördaren och de är synd om de inte blir så, men får hoppas på att dom aldrig kommer kunna visa sig i Vetlanda igen blir någon form av plåster på såren

Den stora nöten att knäcka i detta är att bevisa att de var planerat, de som talar emot är att Tove var glad och lugn och följde med till lägenheten frivilligt, de som talar emot är mördarens sökningar på nätet om hur man mördar någon utan att de märks och allt sånt. De var säkert planerat i hennes huvud, men de hjälper ju inte
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-17 kl. 22:15.
Citera
2023-03-17, 22:05
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Efter att ha sett polisens mugshots kan jag konstatera att vi har med landets fulaste mörderskor att göra här.

Tänk nu om JJ hamnar i Ystad till slut och får dela cell med Möller… Sicket par!

(Bägge ser ut som flodhästar…)
Citera
2023-03-17, 22:07
Medlem
FAQ - Svar på vanligaste frågorna:

Uppdaterad: 17 mars
Kort bakgrund:

JJ= Misstänkt 1
MH= Misstänkt 2
Tove= Den försvunna och mördade kvinnan

Tove var en 21 årig läkarstudent från Vetlanda. Hon hade tagit ett studieuppehåll från universitetet och arbetade som lärarvikarie i en skola i Vetlanda. Tove bodde tillsammans med sin far i Vetlanda. Lördagen den 15 oktober besökte Tove restaurang Nöjet i centrala Vetlanda. Där sammanstrålar hon med bägge MGM, med vilka hon haft en konflikt sedan flera år. Bråk uppstår inne på Nöjet och enligt MGM uppstår även handgemäng utanför Nöjet. Efter kl 01 lämnade Tove restaurangen tillsammans med JJ och MH. MGM menar att man gick till lägenheten för att lösa konflikten.

Under natten hörde totalt tre grannar, i två olika lägenheter, ovanliga ljud och höga dunsar från JJ's lägenhet. En av grannarna knackar på men ingen öppnar. Kort därefter möts grannen och JJ i trapphuset. JJ säger att hennes kompis är full och har trillat. Kort därpå åker grannen och JJ till McDonalds. JJ köper lite mat i McDriven och samtalar med två män i 20-årsåldern som sitter i en röd bil. Därefter åker grannen och JJ tillbaka hemåt.

På morgonen försöker Toves anhöriga kontakta Tove, men de får inte tag på henne. Vid 11-tiden kontaktar man polis och anmäler henne försvunnen. 17 dygn efter att Tove försvann hittas hon död i en tät granskog, ca 1,2 mil från JJ:s lägenhet och ca 3 km från JJ:s pappas adress.

JJ har erkänt att hon har misshandlat Tove i lägenheten och därefter fått panik. Hon nekar till uppsåt att Tove skulle dö. Hon erkänner gravfridsbrott. MH nekar till brott.

Utöver misstankarna om mord och gravfridsbrott är JJ även misstänkt för att ha tänt eld på två ytterdörrar. Den första branden ska ha uppstått på expojkvännens ytterdörr i april 2021. Den andra branden ska skett på en adress i Vetlanda 4-5 januari 2022 där Tove brukade bo när hon var på besök i Vetlanda (när hon pluggade i Linköping).

Var hittar jag FUP?
I inlägg, sida 1. Domstolshandlingar
När sker rättegången?
Eksjö tingsrätt har planerat för rättegång 27, 29 och 30 mars. Reservdag 31 mars.

Vad var motivet till mordet?
Ej klarlagt.

TT och JJ var ovänner en tid innan detta hände. Vänner till MGM har till AB beskrivit konflikten som ett "fjortisbråk".

Enligt en vän till MGM och Tove har konflikten grundat sig i att JJ har har hotat att avslöja Toves väns otrohet. Toves vän - och Tove - har då hotat med att avslöja att även JJ har varit otrogen.

Konflikten ska ha resulterat i att det stora tjejgänget delades i två. I våras ska JJ ha sagt till en vän att hon helt skulle bryta kontakten med Tove. Under lördagskvällen 15 okt blossade bråk upp inne på Nöjet. MGM uppger att handgemäng uppstod utanför Nöjet innan de gick till lägenheten för att "lösa konflikten".

JJ:s advokat uppger att JJ var arg på Tove i lägenheten och att JJ berättat om anledningen till denna ilska i förhör med polisen.

Var hittades kroppen?
Toves kropp hittades i ett skogsområde ca 1 mil fågelvägen sydost om Vetlanda. Platsen ligger ca 3 km från JJ’s fars gård, där JJ har bott under stora delar av uppväxten.

Karta 1 - alternativa vägar fram till fyndplatsen när man kommer från Vetlanda:
https://www.bildtagg.se/bild/i3em7ym1zwvcq2dcnjmq27u

Karta 2 - Översiktskarta med fyndplatsen:
(Röda linjen spinner in i den tidigare handritade alternativa vägar. Samt visar en rutt gul linje som alt ridväg JJ brukat gå från Nye mot fyndplatsen.)
https://www.bildtagg.se/bild/yb01huk5sacdpqyguodpar6l

Hur långt är det från JJ’s lägenhet till där Toves kropp hittades?
Kortaste bilväg: ca 1,2 mil
Restid: ca 15 min

Vem var kvinnan TT letade efter på Nöjet?
Tjejen heter Maja. Ej den misstänkta Maja.
Maja jobbar på nattklubben och är en bekant till Tove.

Hur mördades Tove?
Tove dödades genom strypning. MH och JJ hjälptes åt att hålla ner Toves kropp mot badrumsgolvet. MH höll tag i armar/händer. JJ satt på JJ:s bröstkorg.

Vid dumpningsplatsen tände JJ eld på Toves kropp totalt två gånger.

Relationen mellan MGM och Tove?
Tove och MGM var alla en del av samma kompisgäng för ett par år sedan. Förra året uppstod en konflikt mellan JJ och Tove. Konflikten resulterade i att det stora tjejgänget delades i två. De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat.

Vittnesmål tyder på att konflikten till största del fanns mellan JJ och Tove och att den i grunden handlade om att JJ hotade att avslöja Toves väns påstådda otrohet - och att Toves vän och Tove hotade att avslöja JJ:s påstådda otrohet.

Umgicks MGM och brottsoffret i drogmiljöer?
Inget tyder på att offret Tove nyttjade droger. Enligt vittnesuppgifter i FUP hade Tove bitvis en problematisk konsumtion av alkohol. Hon tålde inte mycket och hamnade lätt ur psykisk balans när hon var full.

Enligt vittnesuppgifter har MGM rört sig i miljöer där det nyttjas droger. Det ska dock inte röra sig om "tyngre missbruk" utan mer i form av partyknarkande. Enligt flera vittnesuppgifter i tråden brukar JJ nyttja droger.

Enligt P7-undersökningarna har MH ofta druckit stora mängder alkohol, samt nyttjat narkotika vid flera tillfällen. JJ uppger själv ett måttligt alkoholnyttjande och något enstaka bruk av narkotika.

Har man hittat Toves mobiltelefon?
Nej. JJ berättar i förhör att man slängde Toves mobil vid en sjö i Ekenässjön.

Vad ledde polisen till fyndplatsen?
Polisen säger sig ha arbetat systematiskt för att få fram material över hur de misstänkta rört sig – och på så sätt med hjälp av analytiker lyckats få fram en position som blev intressant. Polisen uppger att fyndplatsen inte hittades genom observationer från övervakningskameror. Enligt åklagaren har minst en av de misstänkta kvinnorna tagit med sig sin mobiltelefon till fyndplatsen under natten, vilket man har kunnat konstatera genom tekniska undersökningar.

- I vart fall en av de misstänktas telefoner hade positionerat på en viss koordinat under en betydande tid. Den GPs-koordinaten lämnades över till polisens hundförare, som åkte ut till den platsen och gjorde fyndet av Toves kropp. "Positioneringen stack ut tidsmässigt." (Åklagaren till SR)

Om MGM döms, kommer de få straffrabatt?

Döms MGM för brott med straffminimum 1 år kommer MGM ej att få någon straffrabatt.

Från och med 2 januari 2022 slopades straffrabatten för unga mellan 18 och 20 år vid brott där straffminimum uppgår till minst ett års fängelse, eller där straffvärdet uppgår till minst ett års fängelse. Från och med samma datum skall dessutom samma straff kunna utdömas för unga som för vuxna, exempelvis livstid.

Ringde Tove sin pojkvän 02:30?
Toves pojkvän uppger i initiala kontakter med polisen att han pratade med Tove 02,30 och att hon sa att hon var på väg hem. Denna uppgift lämnar han emellertid inte i senare förhör.

Enligt polisens tekniska undersökningar skedde inget telefonsamtal 02,30.

Är det sant att Toves pojkvän, AW, var otrogen mot Tove med JJ?

- AW uppger för polisen att han inte varit otrogen mot Tove.
- JJ har haft ett tidigare förhållande med AW:s kompis.
- Enligt uppgifter i tråden har Toves föräldrar bekräftat att Tove tidigare har varit tillsammans med ett av JJ:s ex. Det ska inte vara AW.
- Tove, AW och JJ har tidigare umgåtts alla tre, men inte i närtid.

Drog obduktionen ut på tiden?

Borträknat alla storhelger kring jul/nyår m.m. var tiden fram till det slutgiltiga obduktionsprotokollet drygt 6-7 veckor över genomsnittet för den tid det brukar ta.

RMV meddelade 28 februari att det slutgiltiga obduktionsprotokollet var klart. Åklagaren bekräftade 1 mars att han tagit del av obduktionsprotokollet. Enligt åklagaren har det haft betydelse att kroppen har legat utomhus i terrängen i över två veckors tid. Hans bedömning är att detta inte har underlättat rättsläkarnas arbete.

Åklagaren fick tidigt fortlöpande information från RMV och har därefter fått en preliminär rapport från rättsläkaren. Informationen har enligt åklagaren stärkt brottsmisstankarna.

GW säger sig ha uppgifter om att den rättsmedicinska undersökningen inte har gett några entydiga svar. Stämmer uppgiften kan det tala för att RMV låtit undersökningen få mer tid.
Citera
2023-03-17, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tänk nu om JJ hamnar i Ystad till slut och får dela cell med Möller… Sicket par!

(Bägge ser ut som flodhästar…)

Möller är ju milfig som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in