Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Men varför följde Tove frivilligt med dessa två tjejer hem efter en utekväll? Det förstår jag inte. Nu
menar jag givetvis inte att hon ska lastas för det eftersom det kan väl knappt funnits i hennes (eller någon annans värld) värld att hon ska bli mördad av två tonårstjejer.
Hela fallet är obegripligt framför allt att de dömdes som friska

Vem dödar någon man blir ovän lite med bara sådär.. Helt obegripligt.
Johanna och Maja hade kommit på en plan att de skulle be Tove om ursäkt och sen gå iväg någonstans där de kunde slå henne utan vittnen. Polisen hittade en film i Majas mobil där hon filmar ett rådjur mitt i stan och man hör att Johannas och Toves röster låter glada. När de kom till Johannas lägenhet knuffade de omkull Tove och ströp henne.
Anledningen till att Tove följde med var troligen att hon slog Johanna först på nattklubben och därför kände sig skyldig när Johanna bad om ursäkt.
Det framgår även i FUP att Toves mamma hade aggresionsproblem och att hon därför växte upp hos sin pappa med fibromyalgi (ett tillstånd som är ovanligt hos män, men väldigt typiskt för kvinnor som vill göra alla till lags, smärtan sätter sig i kroppen). Kanske var Tove rädd för att bli den där jobbiga aggressiva typen och insåg därför inte att Johanna och Maja lurade henne i en fälla.