2023-03-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Sen på pucken men var det en negress som hade ihjäl henne? Då klarnar ju bilden lite, det var som vanligt alltså.
Hon är adopterad hit som liten. Lika svensk som dig . Ingen negress i vanlig ordning.
Citera
2023-03-17, 14:31
Medlem
[quote=immenhusen|83837927]Alltså, JJ:s selfie i sängen på Snapchat till MH efter att de dumpat och tänt eld på kroppen... Hon verkar helt oberörd, eller är det bara jag som tycker detta?
/AI[/QUOTE psykopater så det osar om det
Citera
2023-03-17, 14:32
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Snälla Kan Någon Skicka Mig En Länk Till Fuppen Kunde Inte öppna Den Första:-)

Nedanstående inlägg har länkar till fungerande FUP

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-17, 14:32
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Alltså, JJ:s selfie i sängen på Snapchat till MH efter att de dumpat och tänt eld på kroppen... Hon verkar helt oberörd, eller är det bara jag som tycker detta?

/AI
Som jag skrivit tidigare, dvs denna Johanna är ännu farligare än Johanna Möller. Trådens Johanna är beredd att mörda och planera allt själv. JM var ju trots allt feg och måste ha en annan person att utföra själva dödandet.
Citera
2023-03-17, 14:33
Medlem
okok1s avatar
Står det vad den rättspsykiatriska undersökningen kom fram till? Vad båda lider av?
Citera
2023-03-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Om man läser lite mellan raderna, andemeningen i FUP, så får man snabbt uppfattningen om att detta handlar om brinnande raseri, blint hat och svartsjuka till följd av att fel kvinna haft analsex med en person som JJ anser vara hennes.
Svartsjuka är en mycket stark drivkraft.
Läser man mellan raderna kan man läsa in vad fan som helst.
Citera
2023-03-17, 14:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vart ser du den

Lite här och var bland dokumenten. Kolla s. 47 i aktbilaga 153.

JJ verkar dessutom ha varit besatt av TT. Finns en teckning av TT i JJ:s skåp i skolan. Kolla aktbilaga 154, s. 107.

/AI
Citera
2023-03-17, 14:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
Läser FUP. En av alla tankar som dyker upp; inte bara det med att JJ och MH är känslokalla och dumpar kroppen och bränner den tidigt på morgonen... de startar även Spotify påväg hem? Vad sker i den stunden? Lyssnas det på glad musik som om ingenting har skett? Lite allsång samtidigt kanske? Eller är det obekväm tystnad?

Valet att ha Spotify i bakgrunden påväg hem känns bisarr.

Precis vad Edvin gjorde efter morden i Mantorp.
Citera
2023-03-17, 14:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu har jag inte läst FUP och det kanske framgår tydligare där, än vad som hittills sipprat ut i media. Men oddsen på att två lika störda individer sammanstrålar med en gemensam agenda är ju obefintlig. Den ena (J) har sannolikt påverkat M och manipulerat henne under en längre tid, och fått henne att tycka likadant som henne själv.

Min gissning är att J har en personlighet som besitter mörka tankar och en förmåga att på egen hand utföra vidriga handlingar. Men att M på egen hand inte hamnat i denna situation utan den drivande J som dragit i trådarna.

Jadu, jag tror lika som du.
Har inte tid nu, men kommer att läsa FUP i helgen.
Citera
2023-03-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najmenhunaj
Angående att Tove skylla ha lämnat utestället blodig: visst är det väl i första hand skuggor man ser…?
Tycker hon har blod under höger näsborre, höger kind ser ut att vara svullen efter ett slag och blod ovan på vänster öga samt märke i pannan.
Citera
2023-03-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu har jag inte läst FUP och det kanske framgår tydligare där, än vad som hittills sipprat ut i media. Men oddsen på att två lika störda individer sammanstrålar med en gemensam agenda är ju obefintlig. Den ena (J) har sannolikt påverkat M och manipulerat henne under en längre tid, och fått henne att tycka likadant som henne själv.

Min gissning är att J har en personlighet som besitter mörka tankar och en förmåga att på egen hand utföra vidriga handlingar. Men att M på egen hand inte hamnat i denna situation utan den drivande J som dragit i trådarna.
Håller med. Och även om det säkert är ett försök att rädda sig själv, så tror jag det finns sanning i MH:s påstående att hon var rädd för JJ och blev ”tvingad” till gravfridsbrottet. JJ verkar ju vara en riktigt psykopat, som planerar in i detalj hur hon kan ta livet ur människor hon någon gång har varit jättenära med. Så MH kunde definitivt ryckt med också om hon inte lydde order. Med MH:s mentala kompetens (inte så högintelligent) har hon säkert trott på allt JJ säger och hotar om.

Är fortfarande nyfiken på om det var ett meddelande till AW vid 02.30?
Citera
2023-03-17, 14:41
Medlem
Vad som framgår i FUP:
- JJ och MH åtalas för mord och grovt gravfridsbrott.
- De åtalas för att gemensamt och i samförstånd ha begått gärningarna.
- MH och JJ ska ha strypt Tove till döds i lägenheten
- De ska därefter ha placerat Toves kropp i skogen och tänt eld på kroppen
- JJ ska senare samma dygn återvänt till platsen och hällt brandfarlig vätska över kroppen, och antänt den på nytt
Toves konversation under natten med sin tvillingsyster:

T:"Att de hatar mig och xxx"
"Förlåt"
"Jag är rädd"

V:"Gå därifrån istället! Varför är de arga på dig och xxx? Vilka är dom?"

T:"Jag kan inte. De är precis utanför! För att xxx träffar xxx som xxx har legat med"

V:"Bråkar ni fortfarande om det! Om du inte kan gå därifrån så vet jag inte riktigt vad du/jag kan göra?"

T:"Jag trodde inte det, men tydligen! Jag ör bara jätterädd"
På nattklubben:
- JJ hävdar att Tove slog henne på nattklubben.
- MH och JJ ville då "slå tillbaka"
- Tove lurades därför till lägenheten

I lägenheten. Mordet:
- JJ berättar att tumult uppstod i lägenheten
- Fäller Tove till golvet
- TT försökte ta strypgrepp och uppmanade MH att ta tag i Toves armar
- När JJ upptäckte att Tove är livlös blir hon helt "paralyserad"
- MH och JJ hjälptes åt att hålla Tove mot badrumsgolvet
- MH och JJ har tillsammans dödat Tove genom att kväva henne. JJ har suttit på Tove och tagit strypgrepp på henne samtidigt som MH har hållit fast hennes armar.
- JJ: " Jag kan inte ringa polisen för de litar inte, de lyssnade ju inte på mig när jag försökte prata med dem tidigare på kvällen och ingen skulle förstå liksom att det inte var meningen. Det var ju inte meningen att hon skulle dö."
Kroppen ut ur lägenheten

- JJ och MH bar Toves kropp till bilen med hjälp av ett lakan.
- JJ tog tag om Toves armar och axlar medan MH greppade tag om benen. De hade försökt vira in henne i lakanet, men när Toves ansikte syntes valde de att även använda plastsäckar. De trädde på en via fötterna och en på huvudet.
- Tog med sig en tändare
- JJ tog även med sig ett ljus att använda "om kroppen inte tog eld". Det användes dock aldrig.

JJ: "Det låter ologiskt men jag gjorde det för att trots situationen så skulle det bli så fint som möjligt.
Hon skulle inte få ligga där och ruttna ensam. Det var så jag tänkte. Men någonstans så glömde jag nog bort faktiskt att jag hade ett ljus."

JJ: "Jag har alltid velat att min kropp skulle bli kremerad så jag tänkte att det är väl så man gör, att man bara bränner upp någon. Det kändes mycket bättre att bränna upp någon och det skulle bli mycket finare än att låta någon bli uppäten av djur liksom."

Färden från lägenheten:
- Började köra på ett skogsområde hon var bekant med
- JJ körde och hon berättar att det inte fanns någon plan, utan att muskelminnet fick henne att först köra mot Ekenässjön.
- Planen nu var att kasta Toves mobil på ett ställe och hennes nycklar på ett annat. Syftet med att sprida spåren var att försvåra letandet efter henne.
- Vid Ekenässjön/Sjunnen vände de. JJ förklarar att de vände eftersom hon inte kände till stället tillräckligt väl för att vilja placera Toves kropp där. De åkte därför mot en närståendes bostad i stället.
- Hemma hos sin far har hon ridit mycket och vet att det fanns mycket skog i området

Toves mobil och nycklar:
- Toves mobil slängdes vid en sjö i Ekenässjön
- Därefter begav de sig vidare mot Sjunnen. De vände i närheten av orten och slängde ut Toves nycklar

Framme vid dumpningsplatsen:

- MH och JJ tog Toves kropp till det skogsområde där hon hittades död
- De stannade och drog ut Tove ur bilen med fötterna först. När hennes huvud slog i marken stelnade tjejerna till. Det kändes inte rätt att Tove slog i huvudet, enligt JJ.
- Toves kropp släpades in i skogen, till en granodling
- JJ: "Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa."
- JJ tände eld på Toves kropp. Hon använde handsprit och en kartongbit som hon hade i bilen.
- Därefter åkte kvinnorna hem
- JJ återvände sedan till platsen. Innan det ska hon ha packat ihop Toves saker som fanns i JJ:s lägenhet
- JJ åkte därefter till Dollarstore. Inköpslistan: våtservetter, lakan och 3x kemisk bensin
- Därefter åkte hon till Toves kropp och tände eld på nytt, denna gång med den inköpta kemiska bensinen.
- JJ: "Det flammar upp rejält så jag tänker att nu borde det liksom försvinna helt och sen sätter jag mig i bilen igen och sen åker jag hem till pappa och ja, sen tar jag en ridtur."

Motivet:
- Utredningen visar att MH och JJ har haft en konfliktfylld relation, men något närmare motiv har inte kunnat klarläggas.

Om de bränder i bostadshus JJ misstänks för:
- JJ ska ha tänt eld på fasaden i fastigheten där Tove, hennes syster och hennes far bodde vid tiden för brottet
- Branden hos JJ:s ex tycks inte finnas med i åtalet

Skadorna på Toves kropp:

- Av våldet har Tove orsakats skador på bland annat halsen och halsens underliggande vävnader, armbågarna och ryggen samt syrebristskador på hjärnan och hjärtat.
- Kroppen har genom brand tillfogats svår skada.

Toves cykel:
- Förekomst av JJ:s DNA på Toves cykel
JJ har sökt på mordplaner, starka rengöringsmedel etc.:

- JJ har genomfört ett stort antal sökningar på google
- JJ har försökt att radera sökningarna, men har lyckats återskapas av polisens tekniker
- JJ hävdar att sökningarna inte är gjorda av henne; någon ska ha lånat hennes mobil.

- Hur man mördar någon diskret
- Kan man dö av råttgift
- Hur man bäst hämnas på en vän
- Fängelse
- Starka rengöringsmedel
- Tove Tönnies
- Hur man bränner inne någon
- "Gå i fängelse"

Listan innehåller även konkreta sökningar efter mordmetoder.
Senast redigerad av GrevenFB 2023-03-17 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in