Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Nu har jag inte läst FUP och det kanske framgår tydligare där, än vad som hittills sipprat ut i media. Men oddsen på att två lika störda individer sammanstrålar med en gemensam agenda är ju obefintlig. Den ena (J) har sannolikt påverkat M och manipulerat henne under en längre tid, och fått henne att tycka likadant som henne själv.
Min gissning är att J har en personlighet som besitter mörka tankar och en förmåga att på egen hand utföra vidriga handlingar. Men att M på egen hand inte hamnat i denna situation utan den drivande J som dragit i trådarna.
Håller med. Och även om det säkert är ett försök att rädda sig själv, så tror jag det finns sanning i MH:s påstående att hon var rädd för JJ och blev ”tvingad” till gravfridsbrottet. JJ verkar ju vara en riktigt psykopat, som planerar in i detalj hur hon kan ta livet ur människor hon någon gång har varit jättenära med. Så MH kunde definitivt ryckt med också om hon inte lydde order. Med MH:s mentala kompetens (inte så högintelligent) har hon säkert trott på allt JJ säger och hotar om.
Är fortfarande nyfiken på om det var ett meddelande till AW vid 02.30?