2023-03-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack för att du och några andra verkligen försöker! Jäkla sätt av Tingsrätten/Tingsrätter, skattebetalarna har ju redan betalat för både FUP och de anställda i vårt rättssystem!!

En FUP är skattebetalarnas EGENDOM!

Herregud, en "journalist" som inte klarar av läsförståelse.....jag kritiserade TINGSRÄTTEN!!

Och om du nu verkligen ÄR "journalist", varför slänger du inte upp FUP här då????

Ja, verkligen, jag håller helt med dig!

Nää, då finns det ju bara ren och skär ONDSKA kvar, eftersom de inte är psykstörda enligt RPU:n.

Allt det här för ett sketet fjortisbråk......

Ja, det stod i artikeln att det var typ de sista SMS:n TT skickade i livet......

Det kan förklara "hammarslagen" som grannarna beskrev, att MGM:s faktiskt BRÖT sig in i badrummet.....

Sedan så tror jag att MGM:s stal TTs mobil ute på gatan, vid JJs hus, TT kastar ifrån sig cykeln och springer efter, in i trappen och in i LGH, därav grannarnas beskrivning av "spring i trappen"?

Men mina spekulationer i väntan på FUP.

Trevligt Men det är ju inte förvånande när det gäller Flashback. "Herregud" var dock inte riktat till dig utan den personen som från början skrev något dumt om detta. Jag må vara journalist men nej, jag är inte ännu expert på att citera. Ha en fortsatt trevlig dag.
Citera
2023-03-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Var T blodig av våld från JJ då hon lämnade Nöjet? I så fall ännu mera märkligt att hon följde med hem till lägenheten.
På bilden i dagens Aftonbladet https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69q42/tove-i-vetlanda-bilderna-visar-braket-innan-mordet
Citera
2023-03-17, 14:04
Medlem
Stort tack till alla som engagerat sig i fupen och särskilt till de som publicerat!

Även en eloge igen till GrevenFB som idogt supportar med sammanfattning och fortsatt och genomgående hög kvalitet!
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Är båda gärningskvinnorna svarta?
En av dem är svart, den andra som har erkänt delaktighet är inte svart. Här är en blurrad bild på dem, men fler bilder finns i början på tråden

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-kvinnorna-atalas-for-mord-pa-tove
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag minns första gången jag och min hustru testade analsex. Det var inte helt lätt att göra rätt.

Det är samma sak med mord. Det är inte lätt att utföra det fackmannamässigt och ett mindre misstag kan man få sona mycket längre.
Så är det ju även här. Man har uppenbart inte förstått uppgiften man tagit sig för och man lär åka dit rejält.

Bland det mest informativa jag läst på länge...
Citera
2023-03-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja helt klart delaktigt! Annars hade hon väl ringt 112 när hon såg att T tuppat av. Verkar ju som T fått flera slag i ansiktet redan inne på nattklubben, då hon såg helt mörbultat och blodig ut när hon gick från nattklubben! Usch så hemskt sorgligt att se dessa sista bilder på henne!

Var har du sett att hon såg blodig ut?
Citera
2023-03-17, 14:06
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är helt klart en fråga man ska ställa till tingsrätten!

Men sen är det det här med att peta in en okänd USB-sticka i en myndighets dator. Skulle kunna skriva en uppsats om varför det inte alltid är så välkommet men friskt vågat hälften vunnet. Nån kan ju kolla detta.

Hmm.. Nu gjorde du mig väldigt nyfiken på dina tankegångar om det här med att tillåta USB-sticka vid överlämning av myndighetsmaterial 🤔 Men, det ämnet i sig är skapligt off topic.

Men något som är on topic: blev kvar på jobbet längre än planerat, men verkar som om jag inte behöver ta en tur till Eksjö, då någon/några redan lyckats styra upp FUP.
Stort tack till den/de som fixade och delat med sig av FUP digitalt!
Citera
2023-03-17, 14:06
Medlem
Snälla Kan Någon Skicka Mig En Länk Till Fuppen Kunde Inte öppna Den Första:-)
Citera
2023-03-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
På bilden i dagens Aftonbladet https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69q42/tove-i-vetlanda-bilderna-visar-braket-innan-mordet

Jag ser iaf inget blod på den bilden.
Citera
2023-03-17, 14:08
Medlem
Alltså. Låtarna hon skrivit. Samt klippet där Timbuktus låt spelas samtidigt som det rullar bilder på Tove och My. Sjukt obehagligt hur besatt hon varit. Samt att hon dessutom sökt på kvinnofängelse. Hon verkar ju ha bestämt sig för att det är värt att klippa någon av dem för att sedan sitta inne några år.

En annan grej. När skriver till Maja att hon är i driven på McDonalds och använder sig av en peace-emoji. NI HAR PRECIS DÖDAT ERAN VÄN. WTF!!!!!!!
Citera
2023-03-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"

Det är ju advokaters jobb att försöka få sina klienter att framstå i positiv dager men en del av mig undrar om inte många av dessa personer inom rättsväsendet är lierade med djävulen och då menar jag inte bara metaforiskt.

För övrigt hoppas jag verkligen de mår riktigt dåligt även om det knappast lär vara pågrund av vad de gjort utan isåfall beror på vilken situation de befinner sig i, medkänsla och empati tror jag inte de är kapabla till.
Citera
2023-03-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Är båda gärningskvinnorna svarta?

Judinna och adopterat negress, en ohelig allians.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in